Începe şcoala!

Dimensiune font:

| 11-09-2023 06:59

Aproape 130.000 de elevi şi preşcolari ieşeni, la care se adaugă 11.000 de cadre didactice, revin astăzi la şcoală * autorităţile au dispus măsuri  vizând siguranța elevilor în preajma unităților școlare, fluidizarea circulației în zonele acestora, dar și prevenirea unor fenomene grave * astfel, efectivele Poliției Locale vor acționa zilnic, în intervalele orare 7.30 - 08.30, 13.00 - 14.00 și 16.00 - 18.00, în zonele unităților de învățământ repartizate, iar în afara acestor intervale orare, polițiștii locali vor face patrulări repetate în zonele unităților de învățământ * mai mult, oamenii legi vor asigura monitorizarea afluirii şi defluirii elevilor spre unitățile de învățământ prin intermediul camerelor video de supraveghere stradală * tot de astăzi, revin pe trasee cursele speciale destinate elevilor, după un grafic bine stabilit de CTP Iaşi

De azi, clopoţelul sună pentru 129.500 de elevi, preşcolari şi antepreşcolari din Iaşi şi judeţ. La şcoală se vor întoarce şi 11.500 de angajaţi ai celor 270 unităţi de învăţământ preuniversitar. Pentru toţi, noul an şcolar vine cu o serie de schimbări, în sensul că au apărut unităţi (pre)şcolare noi, baze sportive modernizate, precum şi corpuri de clădiri reabilitate. „Ne pregătim să începem un nou an școlar și, ca primar, sunt mândru să vă anunț că avem cel mai mare și mai ambițios program de investiții în Educație din istoria orașului nostru! Cu fonduri europene din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și Programul Operațional Regional (POR), cu bani de la Guvernul României și din bugetul local am pus la punct un program de investiții în valoare totală de 465.908.348,66 lei, adică peste 94 de milioane de euro! Acoperim toată gama de investiții în infrastructura și dotările unităților de învățământ din orașul nostru, de la construirea de grădinițe, săli și terenuri de sport noi, lucrări de reabilitare termică și eficientizare energetică la dotări IT, mobilier școlar și laboratoare moderne!”, a transmis primarul Mihai Chirica.

Grădiniţă nouă, terenuri de sport modernizare şi clădiri reabilitate

Din prima categorie face parte Grădiniţa Dacia, în ale cărei spaţii vor învăţa copiii de la Grădinița cu Program Prelungit nr. 13 din Tătărași, care se află, la rândul său, într-un program reabilitare și modernizare. „Noua unitate de învățământ se va numi Grădinița cu Program Prelungit „Sfântul Stelian”, fiindcă acest sfânt este ocrotitorul copiilor și al familiei creștine. Vom asigura transportul copiilor din și spre Tătărași cu autobuze ale Companiei de Transport Public, urmând ca micuții să revină în anul școlar următor, 2024 – 2025, în Grădinița cu Program Prelungit nr. 13, după ce și aceasta va fi modernizată”, spune primarul Mihai Chirica. Grădinița din Dacia are 14 săli de grupă și este construită pe un teren de aproape 4.500 de metri pătrați aflat în zona străzilor Tabacului și Prof. I. Simionescu, lângă Secția 1 Poliție. Valoarea totală a proiectului, care include echiparea cu mobilier și dotări şi amenajarea unui spaţiu de joacă, este de 7.952.864,61 lei (circa 1,65 milioane de euro).

În ceea ce priveşte bazele sportive, au fost investite anterior 6,87 milioane lei pentru realizarea a 14 terenuri, iar între timp au fost finalizate cele de la alte 21 de unități școlare: Colegiul Agricol și de Industrie Alimentară „Vasile Adamachi”, Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu”, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi”, Colegiul Tehnic de Electronică și Telecomunicaţii „Gheorghe Mârzescu”, Liceul Tehnologic de Mecatronică și Automatizări, Liceul Tehnologic Economic „Virgil Madgearu”, Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” (Corp A și Corp B), Liceul Teoretic „Miron Costin”, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Școala Gimnazială „Carmen Sylva”, Școala Gimnazială „George Călinescu”, Școala Gimnazială „Ion Ghica”, Școala Gimnazială „Ion Neculce”, Școala Gimnazială „Ion Simionescu”, Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu”, Școala Gimnazială „Otilia Cazimir”, Școala Gimnazială „Vasile Conta”, Școala Gimnazială „Veronica Micle”, Școala Gimnazială „Ion Creangă” (Corp B – Școala Primară „Petru Poni”) și Școala Primară „Gheorghe Asachi”. „În lucru sunt următoarele terenuri: Colegiul Agricol „Vasile Adamachi”,  Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu”, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi”,  Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” – Corp A – şi  Școala Gimnazială „George Călinescu”. Cumulat, vorbim de o investiţie de 3,87 milioane de euro.

La a treia categorie (doar investiţiile finalizate) pot fi menţionate sălile de festivități ale Colegiului Național „Mihai Eminescu”, Colegiului Național de Artă „Octav Băncilă”, cantina Colegiului Național de Artă „Octav Băncilă”, instalaţiile termice şi sanitare ale corpurilor A şi B ale Colegiului Economic „Virgil Madgearu”, cele ale Colegiului Economic „Virgil Madgearu”. Alte lucrăriel finalizate sunt cele de la

Colegiul Tehnic „I. C. Ștefănescu” - Reparații hidroizolații Atelier 2,  Grădinița PP 12 - reparații împrejmuire, Grădinița PP 22 - reparații capitale instalații subsol şi Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” - Reparații capitale clase, laboratoare și cabinete.

Astăzi îşi deschide porţile Liceul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”

Noutăţi sunt şi în ceea ce priveşte reţeaua şcolară. Cea mai importantă se referă la Universitatea Alexandru Ioan Cuza, celebra instituţie de învăţământ superior urmând să aibă propriul liceu. De notat şi faptul că UAIC este prima instituţie de învăţământ superior din Iaşi care va organiza şi studii liceale. Nouă entitate se numeşte Liceul Universităţii Alexandru Ioan Cuza”. În prezent, sub umbrela Universităţii Cuza funcţioneză Grădiniţa şi Şcoala „Junior”. Grădiniţa Junior a început să funcţioneze de la 1 octombrie 2003, iar Şcoala Junior  din septembrie 2007, cu clase pregătitoare din 2012.

O altă unitate care/şi deschide azi porţile pentru prima dată este Liceul Teoretic „Comandor Alexandru Cătuneanu” din Lunca Cetățuii. Ca şi Liceul UAIC,  sunt două clase de clasa a IX-a.

În total, îudeţul Iaşi sunt 211 unităţi de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică, 99 dintre ele fiind în mediul urban şi 112 în mediul rural. Cele 211 unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică au 391 structuri arondate, 324 fiind în mediul rural şi 67 mediul urban. Lor li se alătură 59 de unităţi de învăţământ particular autorizate sau acreditate, dintre care o creşă, 32 de grădiniţe, 12 şcoli primare, 5 şcoli gimnaziale, 5 colegii şi licee, 4 şcoli postliceale.

Măsuri de siguranță publică și de fluidizare a traficului rutier

Odată cu începerea noului an școlar, ca și anii trecuți, Poliția Locală Iași va lua măsuri pentru creșterea nivelului de siguranță a elevilor, dar și asigurarea ordinii publice, siguranței în trafic și identificării societăților comerciale amplasate în apropierea unităților școlare cu privire la respectarea categoriilor de produse care pot fi comercializate. Acțiunile Poliției Locale urmăresc sporirea siguranței elevilor, creșterea vizibilității, autorității și fermității poliției în aplicarea legii, prevenirea delincvenței juvenile, a absenteismului școlar și a consumului de droguri. Astfel, echipele Poliției Locale vor acționa zilnic, în intervalele orare 7.30 – 8.30, 13.00 – 14.00 și 16.00 – 18.00, în zonele unităților de învățământ repartizate. În afara acestor intervale, controlul va fi realizat prin patrulări repetate, respectiv prevederea unităților de învățământ pe itinerarii de patrulare. Unitățile de învățământ repartizate Poliției Locale Iași, conform protocolului de cooperare cu Poliția Iași, vor fi asigurate după cum urmează: Serviciul Poliție Locală 1: Liceul „Miron Costin”, Liceul Tehnologic Economic de Turism, Serviciul Poliție Locală 2: Liceul de Informatică „Grigore Moisil” ,Liceul cu Program Sportiv, Școala Gimnazială „Ștefan Bârsănescu”, Școala Gimnazială „Elena Cuza”, Serviciul Poliție Locală 3: Școala Primară „Gheorghe Asachi”, Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, Colegiul Național, Serviciul Poliție Locală 4: Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”, Școala Gimnazială „Bogdan Petriceicu Hașdeu”, Serviciul Poliție Locală 5: Colegiul Național „Emil Racoviță”, Școala Gimnazială „Otilia Cazimir”, Serviciul Poliție Locală 6: Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir”, Școala Gimnazială „Titu Maiorescu”,  Biroul Protecția Mediului: Liceul Tehnologic Economic „Virgil Madgearu”, Școala Gimnazială „Alexandru cel Bun” şi Serviciul Intervenții: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, Colegiul Tehnic de Transporturi și Construcții (CFR), Colegiul Tehnic „Ioan C. Ștefănescu”.

La rândul lor, echipajele Serviciului Siguranța Circulației vor fi prezente în 20 de zone din proximitatea unităților de învățământ, în zone intens circulate și pe arterele de circulație care converg către acestea. Astfel, împreună cu Biroul Rutier al Poliției Municipale Iași se va acționa în 23 puncte critice pentru traficul rutier și pietonal, la orele de vârf (7.00 - 9.00 și 14.00 - 18.00).

Modificări de trafic

În altă ordine de idei, municiplaitatea ieşeană a anunţat că, în urma monitorizării situației din teren, au fost aduse unele modificări la regulile de circulație la Pasajul Galata. Astfel, la ieșirea din pasaj, pentru acces în bd. Nicolae Iorga, virajul la dreapta este acum obligatoriu. Acesta este semnalizat corespunzător prin indicatoare și marcaje rutiere. Apoi, accesul în intersecție, din orice direcție, se va face pe lumina galben intermitent. Dirijarea traficului în intersecție se va realiza prin indicatoare rutiere și, după caz, de către polițistul local. Conducătorii auto care vor dori să întoarcă spre Podul de Piatră o vor putea face la intersecția cu Bulevardul Dimitrie Cantemir, cu respectarea regulilor de circulație din zonă. „Banda unică pentru transport public rămâne neschimbată. Suntem ferm angajați în promovarea transportului public, care rămâne o prioritate pentru municipalitate. Vă rugăm să fiți atenți și să respectați noile reguli pentru o circulație în siguranță!”, au transmis oficialii Primăriei Iaşi.

Curse speciale în transportul public

Odată cu reluarea cursurilor, după vacanţa de toamnă a elevilor, Compania de Transport Public (CTP) va reintroduce cursele speciale pentru elevi și preșcolari pe traseele din municipiul Iaşi. Cursele speciale vor circula pe următoarele trasee, conform orarului de mai jos: traseul 3b – două autobuze, cu plecare la orele 7.05 și 7.15 din Rond Dancu; traseul 5 – un tramvai, cu plecare la ora 7.10 din Dacia; traseul 7 – un tramvai, cu plecare la ora 7.10 de la Țuțora; traseul 8 – un tramvai, cu plecare la ora 7.15 de la Țuțora;

traseul 9 – două tramvaie, cu plecare la orele 7.00 și 7.10 de la Tehnopolis; traseul 11 – două tramvaie, cu plecare la orele 7.00 și 7.15 din Dacia; traseul 19 – două autobuze, cu plecare la orele 7.00 și 7.15 din Canta; traseul 28 – două autobuze, cu plecare la orele 7.00 și 7.15, din Dacia; traseul 36 – două autobuze, cu plecare la orele 7.05 și 7.20 din Dacia; traseul 42 – două autobuze, cu plecare la orele 7.10 și 7.20 de la Frigorifer; traseul 43 – două autobuze, cu plecare la orele 7.00 și 7.20 din Păcurari; traseul 52 – două autobuze, cu plecare la orele 7.00 și 7.20 de la Piața ACB. Toate cursele vor avea autocolante speciale pentru identificare.

Conducerile Primăriei Iași și CTP fac apel la ceilalți călători să respecte specificul acestor curse, accesul în acestea fiind permis doar pentru elevi, iar în cazul preșcolarilor și pentru însoțitori.

Transport public gratuit pentru elevi și preșcolari

Reamintim că transportul public a devenit gratuit pentru elevi în anul 2020, iar în municipiul Iași sunt acreditate peste 120 de unități de învățământ ai căror elevi și preșcolari au dreptul de a obține abonamente de la CTP Iași.

Pentru ca numărul elevilor care beneficiază de abonamente gratuite electronice să fie cât mai mare, este necesar ca unitățile școlare să se înregistreze, în prealabil, în aplicația creată de CTP Iași. Aici reprezentanții școlilor pot introduce, în mod facil, un set minim de date necesare înregistrării ulterioare a elevilor în aplicația 24pay. După această etapă, pentru a crea contul de elev, aceștia vor putea accesa link-ul www.sctpiasi.ro/elevi, unde vor completa denumirea instituției școlare la care studiază, numărul matricol, adresa de e-mail și parola. Toți acești pași sunt parcurși doar o singură dată. Ulterior, prin accesarea aplicației 24pay și scanarea oricărui cod QR, fie al celui afișat pe site-ul CTP Iași, fie al celor din stații ori din mijloacele de transport, va putea fi procurat un abonament gratuit pentru 30 de zile.

În situația în care elevii înscriși la școlile din oraș solicită eliberarea abonamentelor gratuite de la tonetele CTP Iași, este necesar ca beneficiarii domiciliați în municipiul Iași să prezinte carnetul de elev care să conțină, în mod obligatoriu, și numărul matricol, iar cei proveniți din alte localități să depună o adeverință eliberată de instituția la care studiază. Pentru a evita, însă, parcurgerea acestor etape anevoioase, CTP Iași recomandă alternativa modernă și rapidă: aplicația 24pay! Laura RADU, Lucian STATE

 

* * *

 

An şcolar structurat pe module!

Anul şcolar 2023-2024 are o durată de 36 de săptămâni de cursuri. El începe astăzi, 11 septembrie şi se încheie pe 24 iunie 2024. În timpul acestui an şcolar va fi o „vacanţă mobilăsau „vacanţă de schi”, ceea ce face ca fiecare judeţ să aibă o structură diferită a anului şcolar.

Din acest an şcolar nu vor lipsi „Şcoala Altfelşi „Săptămâna Verde”, care trebuie organizate între data de 11 septembrie 2023 şi 26 aprilie 2024. Şcolile trebuie să anunţe elevilor şi părinţilor care sunt perioadele în care se desfăşoară aceste programe.

Modulul I este în perioada 11 septembrie - 27 octombrie. El este urmat de o vacanţă în perioada 28 octombrie - 5 noiembrie.

Modulul II se desfăşoară în perioada 6 noiembrie - 22 decembrie, urmat fiind de vacanţa de iarnă, care este în perioada 23 decembrie 2023 - 7 ianuarie 2024.

Modulul III se derulează în perioada 8 ianuarie – 9 februarie, respectiv, 15 februarie  sau 23 februarie.

Modulul IV începe, funcţie de decizia Inspectoratului Şcolar, fie pe 19 februarie, 26 februarie sau 4 martie.

Vacanţa de primăvară se desfăşoară în perioada 27 aprilie – 7 mai.

Modulul V, ultimul, de desfăşoară în perioada 8 mai – 21 iunie. El este urmat, începând din 22 iunie, de vacanţa de vară. Elevii se vor reîntoarce la şcoală pe 8 septembrie 2024.

Elevii din clasele a XII-a şi a XIII-a seral sau frecvenţă redusă vor beneficia de un an şcolar cu două săptămâni mai scurt. Datorită examenelor naţionale vor încheia cursurile pe 7 iunie 2024.

De asemenea, elevii de clasa a VIII-a merg la şcoală 35 de săptămâni, cursurile încheindu-se pe data de 14 iunie 2024.

Elevii din învăţământul tehnologic merg la şcoală timp de 37 de săptămâni, cu excepţia celor din anii terminali.

La învăţământul postliceal durata cursurilor este stabilită prin planurile cadru.

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Amintiri despre... amintiri. Aşa a început fotbalul la Politehnica Iaşi. Scurtă incursiune în istoria clubului
27/04/2025 13:50

  În  urmă cu aproape trei decenii, am ajuns, in urma unei invitaţii, acasă la profesorul Nicolae Popinceanu, pe str.Ibrăileanu. Am petrecut cateva ore in compania distinsului dascăl, care ...

34 de radare vor monitoriza traficul din Iași, zi de zi!
27/04/2025 13:49

Numărul unitătilor care compun sistemul e-Sigur a depăsit, luna aceasta, 700 in intreaga tară, pe drumurile naţionale, ceea ce corespunde, in medie, la 15 asemenea sisteme in fiecare judet! Sistemul este ...

Duminica Tomii, ecoul viu al Învierii în sufletele oamenilor
27/04/2025 13:16

În fiecare an, la opt zile după Învierea Domnului, o sărbătoare mai putin cunoscută, dar cu o frumusete aparte, umple bisericile si inimile credinciosilor: Duminica Tomii. Este momentul in care ...

În spitalele ieșene mor zilnic câte 15 pacienți!
27/04/2025 11:01

* anul trecut, cele mai multe decese s-au inregistrat la Spitalul Clinic Judetean de Urgentă „Sf. Spiridon” – 1.273, la Spitalul Clinic de Urgentă „Prof. Dr. Nicolae Oblu” &ndash ...

GALERIE FOTO -- Primăvara Lalelelor la Iași. Un spectacol de culori care nu se teme de nori
27/04/2025 10:22

Nici norii mohorati de sambătă, nici răcoarea pătrunzătoare de duminică nu i-au tinut departe. Oamenii au venit, in valuri cuminti, să umple aleile Grădinii Botanice din Iasi, căutand parcă nu doar fr ...

Arta rară de a fi cu adevărat prezent. Puterea tăcerii care ascultă
27/04/2025 07:31

Trăim intr-un vartej de voci. Unii strigă din răsputeri ce cred, ce simt, ce vor. Altii repetă ce au auzit de la altii, fără să-si mai audă propriile ganduri. În toată această zarvă, tăcerea a ...

 Reflector 2025. Poezie, întâlniri și ateliere de scriere creativă în Iași
27/04/2025 07:23

Proiectul Reflector revine in Iasi cu o serie de evenimente dedicate poeziei contemporane si vocilor emergente din literatura romană. Descoperă serile de lectură, atelierele gratuite si oportunitătile pentr ...

Restricții de trafic în Iași pe 27 aprilie. Semimaratonul Iași aduce mișcare, solidaritate și voie bună
27/04/2025 07:13

Pe 27 aprilie 2025, Iasul devine capitala miscării prin Semimaraton Iasi 2025! Află toate detaliile despre traseul cursei, orele de inchidere a traficului si recomandările pentru soferi. Evită blocajele si ...

FOTO - Podul de peste Prut va fi gata anul viitor, în octombrie
26/04/2025 14:01

Astăzi, CNAIR SA a demarat oficial constructia noului pod transfrontalier peste Prut de la Ungheni, care va lega localitătile Golăesti (RO)  si Zagarancea (MD) de pe cele două maluri ale raului.  ...

Astăzi încep lucrările la Podul de Flori de la Ungheni. România și Republica Moldova marchează demararea lucrărilor primului pod de autostradă peste Prut după 60 de ani
26/04/2025 09:46

Oficialităti din Romania si Republica Moldova vor participa, sambătă, la Festivalul „Podul de Flori”, un eveniment simbolic ce marchează startul constructiei primului pod rutier de autostradă ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei