Istoria evreilor, a romilor și a comunismului, noi materii de predare în școli!

Dimensiune font:

| 11-10-2023 20:35

 * cadrele didactice care predau disciplina prevăzută „Istoria, robia și deportarea romilor” vor beneficia de pregătire profesională și cursuri de perfecționare de specialitate, în țară sau în străinătate * „Am ajuns în situațiile în care limba latină nu mai contează, istoria universală și istoria românească este tratată cum este tratată, iar filosofia și logica, care sunt de bază în ceea ce privește dezvoltarea personală, sunt trecute la diverse”, spune Alina Pop, antropolog

Noua lege a învățământului preuniversitar prevede introducerea unor noi materii pentru elevii de gimnaziu și liceu. Elevii de clasa a XI-a au deja, din 11 septembrie, o oră de „Istoria evreilor. Holocaustul”, săptămânal. „Am convingerea că doar prin educație putem transmite generațiilor prezente și viitoare valorile toleranței, respectul pentru drepturile omului, aprecierea altor culturi și a diversității, cultivând pacea, înțelegerea și apropierea între oameni”, a transmis ministrul Educației, Ligia Deca.

Totodată, aceasta a anunțat că, începând cu anul școlar 2025-2026, elevii de liceu vor avea ca disciplină obligatorie „Istoria Comunismului din România”, iar elevii de gimnaziu și liceu vor avea, ca opțional, „Istoria, robia și deportarea romilor”.

Ministrul Educației a precizat că disciplina „Istoria Evreilor. Holocaustul” a fost introdusă în planurile-cadru ale învățământului liceal, fiind puse în aplicare prevederile legale și reconfirmându-se angajamentul național pentru susținerea educației privind Holocaustul, precum și educația pentru prevenirea și combaterea antisemitismului. În ceea ce privește programa școlară și manualele, acestea vor fi dezvoltate de Ministerul Educației, alături de Centrul Național de Cultură a Romilor - Romano Kher și cu organizația minorității membră a Consiliului Minorităților Naționale. 

Cadrele didactice care predau disciplina prevăzută „Istoria, robia și deportarea romilor” pot beneficia de pregătire profesională și cursuri de perfecționare de specialitate, în țară sau în străinătate, sub coordonarea Centrului Național de Cultură a Romilor – Romano Kher și a organizației minorității membre a Consiliului Minorităților Naționale, care au rolul de a organiza programe educaționale și conferințe specifice destinate acestora.

 

„Sunt necesare cunoștințe reale de istorie universală și românească, de filosofie pentru a putea înțelege istoria evreilor, a romilor sau a comunismului”

 

În ceea ce privește municipiul Iași, Alina Pop, antropolog, membru al societății științifice englezești „Society for the Study of Childhood in the Past”, cu o experiență de peste zece ani în meditațiile la disciplina Istorie, susține că, întâi de toate, ar trebui să ne concentrăm pe cunoașterea istoriei noastre, care, după părerea ei, este tratată cu superficialitate. Aceasta nu consideră că era necesară introducerea unor noi materii, deoarece temele puteau fi discutate în cadrul unor discipline deja existente. „Subiectele astea se pot discuta atât la disciplina de istorie universală, cât și la filosofie, pentru că vorbim de ideologii. Totodată, putem vorbi aici despre politică, adică avem deja două obiecte în programă pe care, dacă le putem privi dintr-o altă perspectivă, ar acoperi și aceste probleme. Filosofia se ocupă și de drepturile omului pentru că studiem ce este omul și implicit vorbim și despre așa ceva. Și atunci vedem și încălcarea flagrantă a acestora. Tot la filosofie, dar și la istorie, putem vorbi despre problema eugeniei. Prin urmare, nu cred că era absolut necesar să se studieze separat. Pot fi acordate poate câteva ore în plus la disciplinele respective pentru a atinge și problemele delicate ale istoriei”, ne-a spus Alina Pop, antropolog.

Ea consideră că introducerea acestor materii nu va rezolva lipsa de cunoștințe ale elevilor de liceu și gimnaziu, iar rezultatul va fi unul negativ. În acest caz, soluția o reprezintă tratarea cu seriozitate a disciplinelor deja existente, generând astfel o bază de cunoștințe de care aceștia au nevoie pentru a înțelege respectivele teme. „Am ajuns în situațiile în care limba latină nu mai contează, istoria universală și istoria românească este tratată cum este tratată, iar filosofia și logica, care sunt de bază în ceea ce privește dezvoltarea personală, sunt trecute la diverse. Nu se poate face logică fără matematică sau matematică făra logică. Nu se poate face literatură fără filozofie sau fără istorie. Istoria artei nu se poate fără istorie sau fără literatură. Facem religie, dar uităm cât de importantă este istoria religiilor pentru a înțelege fiecare religie. Prin urmare, sunt necesare cunoștințe reale de istorie universală și românească, de filosofie pentru a putea înțelege istoria evreilor, a romilor sau a comunismului. Din păcate, elevii și studenții de azi nu au baze și nu pot face conexiuni. Lipsa de cunoștințe creează un potențial periculos”, a declarat Alina Pop, antropolog și membru „Society for the Study of Childhood in the Past”.

 

 „Vă spun și ca părinte de copii în clasa a XII-a și clasa a V-a. Au o grămadă de ore prin care profesorii încearcă, aș vrea să evidențiez, încearcă, să le pună niște baze cu ajutorul unor manuale care nu s-au schimbat de foarte mult timp. Astfel, schimbarea ar trebui să fie în primul rând la programă și la manuale, nu introducerea unor noi materii” - Alina Pop, antropolog.

 

Întrebată despre modul în care s-au adaptat instituțiile de învățământ, aceasta a răspuns: „Instituția de învățământ nu se adaptează, ea este pusă în fața unor fapte concrete. Toată discuția aceasta care s-a făcut pe anumite planuri-cadru, nu cred că s-a făcut atât de mult cu profesorii, cât s-a discutat cu reprezentanți ai miilor de ONG-urilor și asociații care n-au habar despre ce se discută. Ar fi necesar să apelăm efectiv la specialiști. România are specialiști de înaltă clasă, nu trebuie să apelăm la tot felul de personaje care se autointitulează ca fiind specialiști în ceva, dar care ajung într-un anumit context datorită politicului”, a răspuns Alina Pop, antropolog și membru „Society for the Study of Childhood in the Past”.

Noul curriculum propune elevilor din un bagaj nou de cunoștințe. Nu doar cunoașterea istoriei evreilor și a momentelor tragice petrecute la jumătatea secolului trecut, ci și dezvoltarea unor valori umaniste și al toleranței, respectiv atitudini specifice cetățeniei democratice care trebuie formate și consolidate pe parcursul anilor de liceu. Astfel, programa cuprinde un conținut care va ajuta elevii să înțeleagă mai bine originea și cultura evreilor, provocările contemporane (antisemitism, xenofobie, genocid și amenințările la adresa normelor și a valorilor democratice) și memoria Holocaustului în secolul al XXI-lea.

Inițial, disciplina „Istoria evreilor.Holocaustului” trebuia studiată în anul școlar 2025-2026, însă, în urma unei ordonanțe de urgență, s-au realizat modificări pentru ca această materie să fie studiată de elevi în anul școlar 2024-2025.

În continuare, potrivit surselor oficiale, materia are un caracter de formare civică a tinerilor. Astfel, într-o perioadă în care dreapta extremă/ populistă/ ultra-naționalistă/ este în ascensiune în Europa, informarea cu privire la teme predilecte ale propagandei extremiste de dreapta este esențială. În acest caz, se consideră că școala este prima care trebuie să se ocupe de acest lucru, iar disciplina „Istoria evreilor. Holocaustul” este un instrument adecvat.

Anca POPA

 

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:05

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Un microbuz în care se aflau 12 copii, implicat într-un accident în județul Neamț
29/03/2025 14:16

Un microbuz in care se aflau soferul si 12 copii, dar si alte două autoturisme au fost implicate sambătă dimineata intr-un accident produs pe E 85 in judetul Neamt. Potrivit ISU Neamt, accidentul a avut loc ...

Povestea pubelelor. Deșeurile care trădează clasa socială, educația și viitorul Iașului
29/03/2025 11:31

La prima vedere, pubelele cartierelor iesene nu spun nimic. Sunt doar niste bidoane triste, pline, pe care le ocolesti cu nasul strans si pasii grăbiti. Dar dacă te opresti o clipă, dacă iti invingi repu ...

Pătrunjel cu pesticide, retras de la comercializare din patru magazine din Vaslui
29/03/2025 11:08

Un număr de 60 de bucăţi de legături de pătrunjel au fost retrase de la comercializare din patru magazine din Vaslui, Barlad şi Huşi, după ce s-a stabilit că produsele proveneau dintr-un lot infestat c ...

Concerte la Palat. Evenimente muzicale de excepție în luna aprilie
29/03/2025 10:49

Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii din Iasi, aduce o serie de concerte deosebite in luna aprilie. Astfel, patru recitaluri speciale vor fi sustinute in locatia emblematică a capitalei Mold ...

Apel deschis pentru artiști la Iași: „Masa Tăcerii”, o experiență unică de dans contemporan și arte vizuale
29/03/2025 10:30

Într-o lume in care zgomotul a devenit o constantă, iar viteza defineste ritmul fiecărei zile, proiectul „Masa Tăcerii” isi propune să creeze un spatiu de respiro, de introspectie si explo ...

„Casa cu stihii”, o nouă premieră la Teatrul Cub
29/03/2025 10:15

* publicul este invitat la un nou spectacol din proiectul „Lecturi” * este vorba despre premiera piesei „Casa cu stihii”, scrisă de Stela Giurgeanu si regizată de Ovidiu Lazăr,   ...

O femeie a căzut de la etajul 4 al unui bloc din Vaslui. A fost găsită inconștientă
29/03/2025 10:11

O femeie a căzut sambătă dimineata de la etajul 4 al unui bloc din Vaslui. Aceasta a fost resucitată si transportată la spital. Potrivit ISU Vaslui, pompierii au intervenit sambătă dimineata cu o ambula ...

A început procesul celui mai dur pedofil din ţară
29/03/2025 09:03

Judecătorul de cameră preliminară de la Harlău a dispus joi, 27 martie a.c., inceperea procesului impotriva celui mai dur pedofil din ţară. E vorba de Cezar Lucian Arvinte din Belceşti, care a abuzat sex ...

„Marșul pentru Viață”. Comunitatea Iașului, invitată să sprijine mamele și copiii
29/03/2025 09:00

Arhiepiscopia Iasilor, prin Departamentul Pro Vita din cadrul Sectorului de Misiune, organizează sambătă, 29 martie, „Marsul pentru Viată”, sub genericul „Fiecare om contează”. Even ...

Iașul în vâlvătaia Revoluției de la 1848. Proclamația lui Alecsandri care a aprins sufletul Moldovei
29/03/2025 08:57

Într-o primăvară tulbure, dar inflăcărată, cand vantul schimba nu doar anotimpurile, ci si istoria, Iasul a devenit scanteia care a aprins flacăra natională a Moldovei. Anul 1848, anul marilor sper ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei