Ministrul Transporturilor, în vizită pe şantierul A7 din judeţul Iaşi
Dimensiune font:
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat, luni, şantierul din zona municipiului Paşcani, curios să vadă cum evoluează lucrările la turbionul care face legătura dintre autostrada A7 şi A8 * ministrul se declară optimist atunci când vine vorba de finalizarea lucrărilor și spune că până la sfârşitul lui 2025 vom merge pe autostradă de la Paşcani la Bucureşti
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, însoțit de directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, și de directorul general al firmei Spedition UMB (constructoril desemnat) , Dorinel Umbrărescu, a efectuat luni o vizită de lucru pe șantierul Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei), pentru a vedea la fața locului stadiul lucrărilor la lotul 3 Mircești - Pașcani, parte a secțiunii Bacău – Pașcani a autostrăzii.
Cu acest prilej, în dreptul turbionului care este amenajat în apropiere de Pașcani, ministrul a discutat cu dirigintele de șantier și echipele de muncitori, declarându-se mulțumit de stadiul actual al lucrărilor. „Am constatat o mobilizare bună pe șantierele Autostrăzii Bacău - Pașcani, parte a Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei). În ciuda problemelor cauzate de condițiile meteorologice, stadiile fizice ale lucrărilor sunt destul de avansate raportat la termenii contractuali. Sunt stadii fizice cuprinse între 25% și 28%, dar sunt și sectoare, cum este pe Lotul 1 (Săucești-Trifești - n.r.) unde nodul rutier de la Săucești a ajuns la un procent de realizare de 35%... Am văzut tot traseul autostrăzii, începută, mă refer la faza de execuţie, în urmă cu un an şi un pic. Să ştiţi că rămân optimist în ceea ce am spus, în sensul că cele şase noduri şi jumătate ce am spus că vor fi finalizate anul acesta, vor fi finalizate. Contractual, cred că ar fi trebuit să fie patru dintre ele: două între Ploieşti - Buzău şi încă două între Buzău și Focşani. Vor fi terminate şase şi jumătate. Jumătatea e acea legătură de la Adjud care va fi folosită pe post de centură şi va ajuta foarte mult la trafic. Celelalte şase şi jumătate, fiindcă vorbim de 13 loturi din A7, vor fi finalizate anul viitor. La sfârşitul anului viitor se va circula de aici, de la Paşcani până la Bucureşti, pe autostradă”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
În ceea ce privește nodul rutier care urmează să facă legătura între autostrăzile A7 (Autostrada Moldovei) și A8 (Autostrada Unirii), Sorin Grindeanu s-a arătat optimist că lucrarea va fi finalizată la termen. „Monitorizez îndeaproape și lucrările pe cel de-al treilea lot al Autostrăzii Bacău - Pașcani, respectiv secţiunea Mircești - Pașcani. Astăzi am văzut șantierul nodului turbion din apropierea orașului Pașcani. Stadiul fizic este ceva mai mic, de aproximativ 22%, din motive provocate de condițiile meteorologice. Sunt convins însă că pe măsură ce vremea se îmbunătățește, lucrările vor evolua într-un ritm și mai accelerat”, a afirmat reprezentantul Guvernului.
Potrivit constructorului, în perioada următoare ritmul de lucru se va intensifica şi mai mult, astfel încât stadiul de realizare a Autostrăzii Moldovei să ajungă până la finalul anului la un procent cât mai apropiat de cel stabilit în contract. De altfel, acest lucru a fost întărit şi de directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, care a remarcat mobilizarea superioară a echipelor de muncitori care lucrează la realizarea nodului turbion de lângă Paşcani. „Mobilizarea echipelor de muncitori pe tronsonul Mirceşti-Paşcani a crescut considerabil. Acest nod, unic până acum în România, are un diametru de aproape 2 km şi o lungimne însumată a bretelelor de acces de aproximativ 15 km”, a spus Cristian Pistol, care a adăugat că, în prezent, pe toate loturile de pe Autostrada A7 lucrează peste 600 de muncitori şi mai mult de 330 de utilaje.
Potrivit proiectului tehnic, nodul rutier va fi de tip turbion va include 8 bretele, 12 pasaje și 5 podețe de mici dimensiuni, acesta urmând să acopere o suprafață totală de peste 220 de hectare. Bretelele vor avea o rază cuprinsă între 400 și 600 de metri, cu viteza de proiectare de 80 km/h.
Tronsonul Bacău – Pașcani are o lungime de 77,39 kilometri, fiind împărțit în trei loturi, după cum urmează: lotul 1 Săuceşti (Bacău) – Trifeşti Târg (30,3 km), lotul 2 Trifeşti – Gherăieşti (18,9 km) şi lotul 3 Mirceşti – Paşcani (28 km). Valoarea contractelor pentru cele trei loturi ale tronsonului Bacău – Paşcani se ridică la suma de 4,6 miliarde de lei. În judeţul Iaşi, autostrada A7 va trece prin Paşcani, Mogoşeşti-Siret, Stolniceni-Prăjescu, Hălăuceşti şi Mirceşti, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la 1,8 miliarde de lei.
„În ceea ce priveşte autostrada A8, există unele semne de întrebare”
În ceea ce priveşte Autostrada A8, cea care leagă Estul de Vestul ţării şi de statele occidentale, ministrul Grindeanu spune că este un proiect prioritar care va fi construit din bani europeni, nu şi pe parteneriat public-privat, aşa cum a spus în urmă cu ceva timp şeful său, premierul Maricel Ciolacu. „În ceea ce priveşte autostrada A8, există unele semne de întrebare şi e normal să le aibă unii până la un moment dat. Continuăm să facem ce m-am angajat public şi eu şi alţi colegi de-ai mei, şi ceea ce au spus celor doi Bogdani de faţă aici (Bogdan Cojocaru-candidatul PSD la preşedinţia CJ şi Bogdan Balanişcu-candidatul PSD la Primăria Iaşi - n.r.), şi celorlalţi senatori şi societăţii civile, că A8 rămâne proiect prioritar pentru Ministerul Transporturilor. Autostrada A8 va fi construită din bani europeni, ca să fie cât se poate de clar. Când terminăm o documentaţie o şi scoatem la licitaţie”, a declarat ministrul Grindeanu.
Ministrul a spus că pentru Autostrada A8 există un contract atribuit de la Leghin la Târgu Neamţ. „Mă refer la capătul estic al A8. Este în licitaţie în acest moment Leghin-Pipirig. Se termină documentaţia şi studiile de fezabilitate şi pentru celelalte tronsoane ca să trecem Carpaţii. Asta ca să nu mai fie semne de întrebare şi anumite lucruri să fie puse sub semnul îndoielii. Partea de la Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, la fel de importantă pentru că face legătura spre Chişinău, studiul de fezabilitate, din ce au spus colegii de la CNIR, se termină pe parcursul acestui an. Deci vom putea până la sfârşitul anului 2025 să scoatem la licitaţie şi această legătură. Eu cred că e o treabă importantă să facem legătura cu Paşcaniul să se poată merge în jos, spre Bucureşti, pe autostradă, şi, binenînţeles, cu A8 peste Carpaţi. A8 se va face din fonduri europene, nu există altă variantă mai sigură decât asta”, a declarat ministrul Transporturilor.
El a exclus posibilitatea ca anumite tronsoane din A8 să fie făcute în parteneriat public privat, însă nu a exclus posibilitatea ca astfel de parteneriate să fie încheiate în cazul altor autostrăzi. „Vom vedea unde vom putea aplica această soluţie. În niciun caz nu va fi aplicată pe autostrada A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş”, a mai spus ministrul Grindeanu.
Ministrul a declarat că se va circula destul de repede pe primul tronson din Autostrada A8, Târgu Neamţ-Leghin. „Constructorul a depus deja proiectul de proiectare. Asta înseamnă că după ce este acceptat şi se acceptă studiul de fezabilitate asta înseamnă că se poate da ordinul de începere a fazei de execuţie. A8 este diferit de A7. A8 este proiectare şi execuţie, A7 este execuţie”, a spus Grindeanu. Laura RADU, Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau