O firmă din trei şi-a trimis angajaţii în şomaj tehnic!
Dimensiune font:
Este una dintre concluziile unei cercetări realizate de profesorii unei universități ieșene * jumătate dintre managerii chestionaţi consideră că va fi nevoie de o perioadă de minim 3 luni sau chiar 6 luni pentru ca fluxul operațional să revină în parametrii normali
În perioada 1-16 mai a fost efectuată o cercetare în rândul a 200 de firme, din Iași și nu numai, pentru a evalua impactul epidemiei COVID-19 și al măsurilor de contracarare a acesteia la nivelul mediului de afaceri. Studiul a avut la bază un chestionar preluat și adaptat de la Organizația Internațională a Muncii. În perioada analizată, 29% dintre companiile respondente își opriseră activitatea, 15% își mutaseră complet activitatea în mediul online, aplicând modul de lucru de la distanță (teleworking), 34% dintre companii au decis să se lucreze atât la sediul companiei cât și prin teleworking, iar în cazul a 22% din firme angajații au continuat activitatea la locul de muncă, fără a fi afectați în mod esențial de măsurile COVID-19.
De asemenea, 81% dintre respondenți au precizat că nu au concediat și că nici nu intenționează să concedieze angajați din cauza crizei COVID-19, iar 9% dintre factorii de decizie au declarat că au concediat între 1 și 10% din angajați. În schimb, un procent de 35% dintre firme au trimis în șomaj tehnic peste 41% din angajați. Doar 3% dintre firme au cazuri de angajați infectați cu COVID-19, iar 6% dintre acestea au declarat că 6% dintre salariați au membri de familie infectați cu acest virus.
Jumătate de an pentru o revenire completă
Conform răspunsurilor din cadrul studiului, modul în care firmele își desfășoară activitatea s-a schimbat pentru 91% dintre acestea, iar principalele schimbări sunt introducerea de metode pentru distanțarea fizică între angajați și introducerea teleworking-ului. Partenerii de afaceri ai firmelor respondente au fost grav afectați și nu funcționează în condiții normale (66,67% dintre respondenți au identificat această problemă).
Impactul financiar (venituri sau vânzări) asupra afacerilor și asupra operațiunilor a fost ridicat pentru firmele participante la studiu (44%), iar încasările medii lunare pentru 45% dintre acestea au scăzut cu peste 51%. În cazul a 80,60% dintre firme, cumpărătorii/clienții au fost afectați și cererea este mai mică decât în condiții normale. „Impactul semnificativ al crizei se reflectă și în faptul că, în 40% din cazuri, deci aproape jumătate din firme, managerii consideră că va fi nevoie de o perioadă de minim 3 luni sau chiar 6 luni pentru ca fluxul operațional să revină în parametrii normali. Și aceasta, doar din perspectiva măsurilor ce țin direct de siguranța fizică, fără să mai punem la socoteală nivelul comenzilor externe, dinspre celelalte economii din Europa, cu care suntem conectați într-o proporție de 75-80%. Acest studiu vine în continuarea altor consultări pe care le-am derulat cu firmele ieșene și ale căror concluzii le-am adus în atenția decidenților, pentru implementarea de politici și măsuri menite să înlăture sau măcar să limiteze efectele negative ale epidemiei în plan economic”, a declarat Paul Butnariu, președintele Camerei de Comerț și Industrie Iași.
Cercetarea a fost realizată de o echipă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor și Institutul de Cercetări Interdisciplinare – cu sprijinul direct al Camerei de Comerț și Industrie Iași și a fost coordonată de conf. univ. dr. Andrei Ștefan Neștian, din cadrul FEAA. Din echipă fac parte: CSII. dr. Iolanda Vodă, conf. univ. dr. Silviu Tiță, lect. univ. dr. Alexandra Guță și asist. univ. dr. Elena-Sabina Turnea. Datele au fost colectate on-line de la factorii de decizie din companii (proprietari, directori, administratori sau manageri de filiale), asigurându-se confidențialitatea răspunsurilor, informează Camera de Comerț și Industrie Iași. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau