O firmă din trei şi-a trimis angajaţii în şomaj tehnic!

1somaj

Dimensiune font:

| 27-05-2020 00:00

Este una dintre concluziile unei cercetări realizate de profesorii unei universități ieșene * jumătate dintre managerii chestionaţi consideră că va fi nevoie de o perioadă de minim 3 luni sau chiar 6 luni pentru ca fluxul operațional să revină în parametrii normali

 


În perioada 1-16 mai a fost efectuată o cercetare în rândul a 200 de firme, din Iași și nu numai, pentru a evalua impactul epidemiei COVID-19 și al măsurilor de contracarare a acesteia la nivelul mediului de afaceri. Studiul a avut la bază un chestionar preluat și adaptat de la Organizația Internațională a Muncii. În perioada analizată, 29% dintre companiile respondente își opriseră activitatea, 15% își mutaseră complet activitatea în mediul online, aplicând modul de lucru de la distanță (teleworking), 34% dintre companii au decis să se lucreze atât la sediul companiei cât și prin teleworking, iar în cazul a 22% din firme angajații au continuat activitatea la locul de muncă, fără a fi afectați în mod esențial de măsurile COVID-19.

De asemenea, 81% dintre respondenți au precizat că nu au concediat și că nici nu intenționează să concedieze angajați din cauza crizei COVID-19, iar 9% dintre factorii de decizie au declarat că au concediat între 1 și 10% din angajați. În schimb, un procent de 35% dintre firme au trimis în șomaj tehnic peste 41% din angajați. Doar 3% dintre firme au cazuri de angajați infectați cu COVID-19, iar 6% dintre acestea au declarat că 6% dintre salariați au membri de familie infectați cu acest virus.

Jumătate de an pentru o revenire completă

Conform răspunsurilor din cadrul studiului, modul în care firmele își desfășoară activitatea s-a schimbat pentru 91% dintre acestea, iar principalele schimbări sunt introducerea de metode pentru distanțarea fizică între angajați și introducerea teleworking-ului. Partenerii de afaceri ai firmelor respondente au fost grav afectați și nu funcționează în condiții normale (66,67% dintre respondenți au identificat această problemă).

Impactul financiar (venituri sau vânzări) asupra afacerilor și asupra operațiunilor a fost ridicat pentru firmele participante la studiu (44%), iar încasările medii lunare pentru 45% dintre acestea au scăzut cu peste 51%. În cazul a 80,60% dintre firme, cumpărătorii/clienții au fost afectați și cererea este mai mică decât în condiții normale. „Impactul semnificativ al crizei se reflectă și în faptul că, în 40% din cazuri, deci aproape jumătate din firme, managerii consideră că va fi nevoie de o perioadă de minim 3 luni sau chiar 6 luni pentru ca fluxul operațional să revină în parametrii normali. Și aceasta, doar din perspectiva măsurilor ce țin direct de siguranța fizică, fără să mai punem la socoteală nivelul comenzilor externe, dinspre celelalte economii din Europa, cu care suntem conectați într-o proporție de 75-80%. Acest studiu vine în continuarea altor consultări pe care le-am derulat cu firmele ieșene și ale căror concluzii le-am adus în atenția decidenților, pentru implementarea de politici și măsuri menite să înlăture sau măcar să limiteze efectele negative ale epidemiei în plan economic”, a declarat Paul Butnariu, președintele Camerei de Comerț și Industrie Iași.

Cercetarea a fost realizată de o echipă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor și Institutul de Cercetări Interdisciplinare – cu sprijinul direct al Camerei de Comerț și Industrie Iași și a fost coordonată de conf. univ. dr. Andrei Ștefan Neștian, din cadrul FEAA. Din echipă fac parte: CSII. dr. Iolanda Vodă, conf. univ. dr. Silviu Tiță, lect. univ. dr. Alexandra Guță și asist. univ. dr. Elena-Sabina Turnea. Datele au fost colectate on-line de la factorii de decizie din companii (proprietari, directori, administratori sau manageri de filiale), asigurându-se confidențialitatea răspunsurilor, informează Camera de Comerț și Industrie Iași. Dan CONSTANTINESCU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Coadă la pește!
26/04/2024 15:32

* pretul pentru un kilogram de crap este de 30 de lei, in timp ce novacul, fitofagul si carasul se vand cu 15 lei pe kilogram La magazinele cu peste proaspăt si pescarii e forfotă mare. Iesenii vor peste pro ...

Pescării închise de autorități, în Iași
26/04/2024 15:27

Mizerie ascunsă sub ghiveci, gresie spartă si pătată de cateva zile…sunt doar cateva dintre problemele găsite de inspectorii de la Directia Sanitară Veterinară din Iasi veniti in control in pescă ...

CJ Iași sprijină financiar realizarea rețelelor de gaz în 52 de comune
26/04/2024 13:26

Consiliul Judetean a repartizat către primăriile din judet peste 20 de milioane de lei din fondul total pe care il are la dispozitie in urma aplicării cotei de 6% la impozitul pe venit estimat a fi incasat l ...

Sute de cupluri care aniversează „nunta de aur” vor fi premiate, la Iași
26/04/2024 09:50

650 de cupluri care sărbătoresc in acest an 50 de ani de la căsătorie vor fi premiate de către Primăria Municipiului Iasi in cadrul unei ceremonii speciale care va avea loc pe 12 mai, in Parcul Expozitiei ...

Biletele de călătorie CTP vor fi înlocuite cu carduri
26/04/2024 09:45

* in prima etapă vor fi tipărite aproximativ 50.000 de carduri electronice * acestea vor putea fi incărcate prin intermediul aplicatiei mobile a CTP Iasi, precum si de la automatele de bilete si punctele de ...

La Iași va funcționa un centru regional pentru tratarea infertilității
26/04/2024 09:06

* acesta va oferi servicii medicale si consiliere psihologică pentru cuplurile din toate judetele Moldovei, care pană acum nu au putut avea copii, urmand să fie deservit de cei mai buni specialisti in domeni ...

„Mama din spatele copilului cu autism”, experiment inedit desfășurat printre ieşeni
26/04/2024 09:00

* timp de 11 ore, echipa asociatiei „Zbor de fluturi”, impreună cu terapeuti, voluntari si colaboratori au invitat trecătorii să aibă parte de o experientă unică, mai exact să fie martori la ...

Investiții de 4,7 milioane de euro pentru modernizarea rețelei de gaze a Iașului
26/04/2024 07:59

În acest an, in judetul Iasi sunt planificate opt proiecte de investitii in distributia de gaze naturale, cu o valoare de circa 23 milioane de lei, respectiv 4,7 milioane de euro, lucrările vizand modern ...

Suferința unui copil de 6 anișori: de la un accident banal, la confruntarea cu un inamic necruțător
26/04/2024 07:45

Un accident banal a dezvăluit o boală cruntă pentru un copil de numai 3 anisori. Matias a căzut de pe scări in timp ce se juca impreună cu alti copii si s-a ales cu un ochi vanăt. Părintii s-au alarmat ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei