O nouă ofensivă băcăuană împotriva Autostrăzii Unirii
Dimensiune font:
Europarlamentarul băcăuan Dragoş Benea a început o nouă ofensivă împotriva construirii Autostrăzii A8 Târgu-Mureş – Iaşi, criticând-o pe Corina Crețu, fost comisar european, „colega de grup social-democrat și din comisia REGI a Parlamentului European”, că persistă în „ficțiunea Autostrăzii Unirii A8. „Înțeleg că pentru doamna Crețu respectul față de mediu este facultativ când vine vorba de campania electorală și că A13 Bacău - Brașov le cam stă în gât celor de la Pro România, care vând gogoși electorale cu A8, dar A13 e de 3 ori mai ieftină decât A8, A13 e jumătate din lungimea A8, ponderea ariilor naturale protejate în traseul autostrăzii e de 55% în cazul A8 și doar 8% în cazul A13. A8 se suprapune pe 52.000 hectare de arii protejate, din care vreo 3.400 hectare Parcul Național Ceahlău, iar A13 se intersectează cu 6.800 de hectare (de 8 ori mai puțin). Eu știu că Europa verde spre care năzuim cu toții, Europa Green deal-ului agreat și de doamna Crețu înseamnă protejarea mediului, diminuarea poluării și soluții de infrastructură prietenoase cu mediul. Nu basme electorale cu autostrăzi imposibile, despre care unii tot vorbesc tocmai ca ele să nu se facă niciodată”, a spus Dragoş Benea.
Europarlamentarul Corina Creţu a declarat, zilele trecute, că termenul oferit de ministrul Transporturilor pentru finalizarea Autostrăzii Unirii, pentru anul 2027, este foarte lung şi că autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş trebuie să devină prioritatea zero a actualei administraţii. „La Comisia Europeană, pe vremea când eram comisar european, s-a încheiat programul de infrastructură mare, în 2015, şi deja din anul 2016 am oferit autorităţilor române, celor opt miniştri ai Transporturilor care s-au perindat până în anul 2020, când mi-am încheiat mandatul de comisar, am oferit posibilitatea de a face studiul de fezabilitate şi pregătirea proiectului până în anul 2020, astfel încât acum, anul viitor, să înceapă construcţia. Au fost momente ratate (…). Cred că acest proiect al autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi care este un proiect atât de necesar şi de important, de fapt Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş care ar lega şi Republica Moldova şi Moldova noastră de restul ţării şi de Europa, trebuie să devină prioritatea zero a actualei administraţii”, a declarat Corina Creţu.
Eurodeputatul a arătat că, pe fondul pandemiei, au fost ridicate foarte multe restricţii, astfel că autostrada Târgu Mureş – Iaşi trebuie să devină prioritate naţională și a amintit sprijinul oferit de Comisia Europeană în perioada în care acesta ocupa poziția de comisar european pentru politică regională. „În opinia experţilor noştri de la Comisia Europeană studiul de fezabilitate, studiile de pregătire, acordul de mediu costă cam 70 milioane de euro, banii există şi acum prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Mai ales acum, din cauza pandemiei s-au ridicat foarte multe restricţii şi de aceea cred că Târgu Mureş – Iaşi trebuie să devină prioritate naţională, trebuie rezolvată şi problema contestaţiilor, care nu mai are voie să dureze ani de zile”, a susţinut Corina Creţu. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau