Ofertele de angajare sunt în creștere cu 59% față de finalul anului trecut!

Dimensiune font:

| 16-01-2025 09:49

 * conform tradiţiei, Iaşul este un judeţ în care cei cu nivel de instruire superior, absolvenţii de facultate, au mare căutare și, ca de obicei, un sfert din locurile de muncă disponibile e pentru ei * ca niciodată, și pentru cei fără studii ori cu şcolarizare aproximativă (cel mult gimnaziu) oferta de lucru la acest început de an e neaşteptat de îmbeluşgată * la nivel continental, doar 128 de locuri de muncă, cam aceleaşi de la începutul lunii decembrie a anului trecut

 S-au scurs sărbătorile de iarnă, trebuie să ne-apucăm de treabă! E o vorbă veche, de care antrepenorii ţin seama cu sfinţenie. Altfel, le stau în loc afacerile, dau faliment, pierd bani, ajung în râpă. Dar pentru asta, au nevoie de oameni, de angajaţi care să pună osul. AJOFM Iaşi a anunțat că ofertele de angajare sunt în creștere cu 59% față de finalul anului 2024!

Salt brusc de la 412, la 624 locuri de muncă disponibile pe raza judeţului

De pe la mijlocul lui septembrie şi până de Crăciun, la Iaşi, piaţa muncii a fost în cădere liberă. La sfârşitul verii, angajatorii din judeţ căutau aproximativ 1.000 lucrători. Din mai toate domeniile şi mai toate calificările. De la cei fără, până la absolvenţi de facultate, inclusiv.

Apoi, tot mai puţin, pentru ca, la sfârşitul anului trecut, să consemnăm o situaţie ca-n miez de pandemie. Mai erau doar 412 posturi vacante, înregistrate în statisticile AJOFM. Acum sunt 624, creştere de 50%, după nici trei săptămâni de amorţeală totală. S-au dus banii din trecut, trebuie făcuţi alţii...

Conform tradiţiei, Iaşul este un judeţ în care cei cu nivel de instruire superior, absolvenţii de facultate, au mare căutare. Şi, ca de obicei, un sfert din locurile de muncă disponibile e pentru ei. 151, faţă de 101, atât cât se consemna la finele lui decembrie 2024. E vorba de joburi precum adminstrator de firmă, agent servicii client, arhitect, asistent manager, asistent medical, cadru tehnic cu atribuţii PSI, consilier juridic, director tehnic, director de vânzări, director de magazin, farmacist, inginer (CFDP, CCIA, electroenergetician, geodez, de instalaţii pentru construcţii, mecanic sau în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă), medic veterinar, programator, referent de specialitate financiar-contabil, secretar administrativ, şef de biro comerţ cu ridicata şi cu amănuntul, şef de fermă agricolă).

Necalificaţii jubilează, sunt curtaţi la maxim de către angajatori

Ca niciodată, pentru cei fără studii ori cu şcolarizare aproximativă (cel mult gimnaziu) oferta de lucru la acest început de an e neaşteptat de îmbeluşgată. Antreprenorii au nevoie acum de 90 necalificaţi, 40 dintre ei fiind căutaţi în domeniul construcţiilor, deşi acolo, conform calendarului, sezonul e cam mort.

Şomerii vag alfabetizaţi (sau chiar deloc) se pot integra în câmpul muncii şi se pot califica pe parcurs ca: agent comercial, agent de securitate, agent poştal, ajutor bucătar, ajutor ospătar, ambalator manual, bucătar, confecţioner articole din textile, femeie de serviciu, florar-decorator, îngrijitor clădiri, lucrător în bucătărie (spălător de vase mari), manipulant mărfuri, menajeră, spălătoreasă de lenjerie, paznic sau vânzător. Necalificaţii au şi destule variante pentru muncile grele, dar mult mai bine plătite, anume, în construcţii. E nevoie de ei pe post de asfaltator, salahor la căi ferate, zidar, zugrav, la spargerea şi tăierea materialelor de construcţii sau la demolarea clădirilor.

Veşti inexplicabil de bune din comerţ şi HoReCa

E de-a dreptul inexplicabilă situaţia. În pragul sărbătorilor de iarnă, interval ce s-a întins practic pe trei săptămâni, cei din comerţ şi HoReCa  n-au avut nevoie deloc de personal. Zero absolut la capitolul angajări. Iar acum, când se cam trage heblul în aceste domenii, iată că e nevoie de 64 lucrători în comerţ şi 68 în HoReCa!

Ca de obicei, nimic în asigurări, acolo e circuit închis, șase posturi în transporturi și 75 în restul serviciilor. Cădere neașteptată în confecții (10/44), construcţiile luptă eroic (216/200), industria e în criză (12/33).

Trei posturi în agricultură, dar nu-s pentru oricine. Un şef de fermă şi doi medici veterinari. Tabloul pieţei muncii din această săptămână, la nivelul judeţului Iaşi, e completat cu şapte posturi de asistent medical generalist.

Intrarea în Schengen încă nu se simte şi pe piaţa muncii

Era de aşteptat ca, după admiterea ţării noastre în spaţiul Schengen, platforma EURES, cea în care sunt înregistrate ofertele de lucru ale angajatorilor de pe continent să devină mult mai generoasă cu românii. Nici vorbă, în clipa de faţă sunt postate doar 128 de locuri de muncă, cam aceleaşi de la începutul lunii decembrie a anului trecut. Le-am detaliat suficient în acel interval de timp. Sunt cele 50 din Germania şi Italia, 16 din Austria, unul din Malta. Singura noutate e că irlandezii au nevoie urgentă de zece măcelari. Oferă salariu bun, 13,50 euro brut pe oră. Orele suplimentare (cele peste pragul săptămânal de 40) sunt plătite cu 20 euro!

Marcel FLUERARU

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:01

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Buen Camino, Iași! Drumul care ajunge la inimă
06/04/2025 11:49

Între agende digitale si căutări mute, El Camino rămane mereu o promisiune de intoarcere la sine. Nu este doar un drum pe hartă, ci o experientă profundă, cu pasi care bat la poarta sufletului. &Ici ...

S-a întors iarna. La Slănic Moldova a nins!
06/04/2025 10:10

Cea mai mare parte a tării se află duminică sub atentionare Cod galben de intensificări ale vantului, viscol si strat de zăpadă, potrivit Administratiei Nationale de Meteorologie. Astfel, pană la ora 23 ...

 PNRR: Municipiul Bârlad anunţă finalizarea lucrărilor de construire la proiectul “Creșterea eficienței energetice a Şcolii Gimnaziale Episcop Iacov Antonovici”
06/04/2025 08:50

  “PNRR : Fonduri pentru Romania modernă şi reformată!”  PNRR: Municipiul Barlad anunţă finalizarea lucrărilor de construire la proiectul “Cresterea eficientei energetice ...

Bio sau doar scump? Ce mâncăm cu adevărat când cumpărăm „de la țărani” în Iași
05/04/2025 11:15

Ne hrănim cu speranta că mancarea venită „de la tară” e curată, naturală, neprocesată. Ne păcălim cu mirosul rosiilor din copilărie, dar realitatea e alta. Într-un oras sufocat de po ...

  Noul teren de joacă. De la șotron la realitate virtuală
05/04/2025 10:18

Pe străzile Iasului, intre blocurile comuniste si cafenelele cu prize USB, joaca trăieste o dublă viată. E cand cu cretă pe asfalt, cand cu ochelari VR. E nostalgia sotronului si adrenalina unui escape ...

 „Metoda G” – O premieră tulburătoare la Ateneul Național din Iași: Teatru, tehnologie și limitele umanității
05/04/2025 09:46

Într-o lume tot mai grăbită, unde algoritmii par să decidă cine suntem si ce merităm, teatrul indrăzneste să ne pună fată in fată cu noi insine. Pe 10 aprilie 2025, Ateneul National din Iasi pro ...

Vaccinul HPV, o protecție pe viață
05/04/2025 09:03

Într-o societate in care preventia poate face diferenta intre viată si moarte, educatia medicală si accesul la informatii corecte devin piloni esentiali ai sănătătii publice. În acest context, ...

„Nu e o tragedie, e o renaștere”
05/04/2025 08:36

Cand a aflat că fiica ei are sindrom Down, Mioara Iordachi a primit două maini de ajutor: una din familie si alta de la Fundatia „Star of Hope”. De atunci, a transformat durerea in fortă, frica i ...

Euroinvent 2025 transformă Iașul în capitala europeană a invențiilor și cercetării
05/04/2025 08:30

În luna mai, orasul Iasi devine din nou un pol european al cercetării, creativitătii si inovării. Zeci de institutii de cercetare din tară si din lume se pregătesc intens pentru participarea la EUROI ...

„Tramvaiul Responsabilității” pornește din nou la drum pentru cățeii fără stăpân
05/04/2025 07:00

  Sambătă, 5 aprilie 2025, orasul Iasi devine din nou gazda unei initiative care aduce impreună generozitatea, grija fată de animale si implicarea comunitătii. Aflat la a doua editie, proiectul ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei