Pe străzile Iașului vor circula 24 de autobuze electrice
Dimensiune font:
* acestea vor fi folosite în transportul public, pe traseul 42 Copou - CUG şi traseul 52 Piaţa Alexandru Cel Bun – pasajul Octav Băncilă – Copou * în depouri şi la capetele de traseu vor fi amplasate 24 de staţii de încărcare lentă şi 7 staţii de încărcare rapidă
În municipiul Iaşi vor circula 24 de autobuze electrice de 10 metri lungime, construite special pentru zonele de deal. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a anunţat că a finalizat procedura de achiziţie a 70 de autobuze electrice ce urmează a a opera în transportul public de călători din municipiile Iaşi, Târgu Mureş, Tulcea şi Neamţ. Autobuzele sunt achiziţionate din fonduri alocate prin POR 2014 – 2020.
MDLPAT anunţă că prin acest proiect municipiul Iaşi va beneficia de 24 autobuze, 7 staţii de încarcare rapidă şi 24 staţii de încărcare lentă. Valoarea contractului este de 47.280.008 lei, fără TVA.
Cele 24 de autobuze electrice vor fi folosite în transportul public, pe traseul 42 Copou - CUG şi traseul 52 Piaţa Alexandru Cel Bun – pasajul Octav Băncilă – Copou. În depouri şi la capetele de traseu vor fi amplasate 24 de staţii încărcare lentă şi 7 staţii de încărcare rapidă.
Fiecare autobuz are o capacitate de minim 50 de persoane, din care 24 pe scaune, se poate deplasa cu o viteză maximă de 70 de km/oră. De asemenea, un astfel de autobuz are o autonomie de 60 de km, ceea ce oferă posibilitatea încărcării după fiecare trei curse.
În ceea ce priveşte dotarea, în autobuze vor fi montate instalaţii de aer condiţionat, echipament Wi-Fi, sistem de management al traficului, sistem audio-video pentru informarea călătorilor, prize prin USB pentru încărcarea telefoanelor şi a altor device-uri ale pasagerilor, sistem de numărarea călătorilor.
Ofertantul câştigător pentru autobuzele care vor ajunge la Iaşi, cât şi pentru celelalte administraţii locale din ţară, este BMC TRUCK BUS. „Aceste autobuze, de lungime mai mică, sunt gândite să străbată cartierele care au străzile mai înguste, zona centrală şi cea de deal. Noi considerăm că este un pas înainte spre modernizarea transportului public, având în vedere că în ultimii ani am făcut un efort considerabil în acest sens. Este o mulţumire personală că Iaşiul devine un oraş cu un transport ecologic. Sperăm să fie cât mai atractiv”, a spus primarul Mihai Chirica.
Finanţarea proiectelor este asigurată de MDLPA, prin POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile”, Prioritatea de investiţii 4e – „Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilităţii urbane multimodale durabile şi a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare”, Obiectivul specific 4.1 - „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. „Mulţumesc Ministerului Dezvoltării şi în mod deosebit ministrului Cseke Atilla pentru întreaga colaborare pentru modernizarea transportului public ieşean şi transformarea acestuia într-un transport ecologic. Graţie fondurilor europene avem semnate contracte pentru 32 de tramvaie ultramoderne, 15 dintre ele fiind deja în Iaşi, şi 20 de autobuze electrice de 12 metri. Continuăm amplul program de modernizare a liniilor de tramvai în cadrul căruia vom construi un nou depou, în Dacia, care va fi independent energetic. După cum am promis, transportul public din municipiul Iaşi va fi verde, modern şi inteligent”, a mai spus primarul Mihai Chirica. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau