Poliţia Locală va monitoriza cinematografele şi mall-urile!

2locala

Dimensiune font:

| 11-03-2020 09:30

Vizaţi sunt tinerii care vor frecventa aceste locuri în perioada în care cursurile sunt suspendate * o altă măsură inedită aplicată la Iaşi o constituie confecţionarea de măşti din tifon * „Căutăm soluţii. Astfel, ştiind că piaţa dezinfectanţilor, a echipamentului de protecţie, este secătuită, am comandat jumătate de de tonă de tifon pentru a face măşti în atelierele de croitorie”, a precizat Chirica


Dată fiind evoluția situației la nivel național și internațional, primarul Mihai Chirica a dispus, în conformitate cu măsurile impuse de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, închiderea celor 11 creşe din oraş. „De mâine (n.r. – astăzi) 120.000 de copii din judeţ rămân acasă. Peste jumătate sunt din municipiul Iaşi, mă refer la cei din şcoli şi licee. Ca măsură suplimentară, nici creşele nu vor mai funcţiona între 11 şi 22 martie. Avem 11 creşe, cu peste 1.200 de copii, prin urmare era nevoie de o măsură de acelaşi tip. În paralel, vom continua cu monitorizarea tuturor măsurilor luate anterior în ceea ce priveşte eliminarea posibilităţilor de infecţie. Nu va fi uşor. Sunt  măsuri dure, în condiţii dure. Nici părinţilor nu le va fi uşor”, spune Mihai Chirica.

Edilul-şef a mai precizat că că în perioada în care creşele rămân închise, personalul acestora va face dezinfecţia spaţiilor

Primarul Iaşului a făcut referire şi la alte măsuri excepţionale. „Vom monitoriza persoanele aflate deja la domiciliu şi care au vârstă de peste 65 de ani. De asemenea, o să încercăm să limităm programul cu publicul astfel încât pe partea unde oferim servicii de administraţie publică să nu fie mai mult de 5-6 persoane într-un singur spaţiu, restul fiind programate pe rând, până la epuizarea programului de lucru. Nu în ultimul rând, încercăm să îi monitorizăm pe cei care, dacă nu sunt la şcoală, să nu fie în mall-uri, cinematografe sau teatre”, a mai afirmat primarul Chirica.

Ne facem singuri măştile de protecţie

Iaşul oferă şi alte exemple în ceea ce priveşte măsurile împotriva contaminării cu CONVID 19. „Suntem conştienţi că nu este o situaţie normală. Căutăm soluţii. Astfel, ştiind că piaţa dezinfectanţilor, a echipamentului de protecţie, este secătuită, am comandat jumătate de de tonă de tifon pentru a face măşti în atelierele de croitorie. Sigur, nu au calitatea măştilor tradiţionale, însă cei acre le vor purta le vor schimba mai des”, a mai precizat primarul. Acesta s-a referit şi la activitatea Ateneului din Iaşi. „Am analizat subiectul organizării în continuare a spectacolelor. Ei trebuie să obţină aviz suplimentar de la Direcţia de Sănătate Publică dacă sunt sau nu factor de risc în momentul de faţă”, afirmă Chirica.

În fine, dacă – doamne fereşte – va apărea şi la Iaşi un caz de infestare cu CONVID 19, o primă măsură va viza Compania de Transport Public. „Dacă apare această nefericită situaţie, va trebui să ne îndreptăm şi spre mijloacele de transport, în sensul de a limita aglomeraţia la nivelul locurilor de pe scaune”, a mai spus primarul.

 

Măsurile stabilite stabilite în ședința de luni, 9 martie, s-au materializat în Hotărârea nr. 1 a Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași

 

Art.1. (1) În perioada 11.03.2020 – 22.03.2020 pe raza Municipiului Iași se suspendă desfășurarea cursurilor unităților de învățământ și a activității creșelor.
(2) În perioada 11.03.2020 – 22.03.2020 conducerile unităților de învățământ și a creșelor vor lua măsuri de igienizare și dezinfectare a tuturor spațiilor.

Art.2. Începând cu data de 9.03.2020 pe raza Municipiului Iași se interzice desfășurarea tuturor evenimentelor care presupun participarea unui număr major și necontrolat de persoane, inclusiv a celor aprobate până la această dată.

Art.3. Începând cu data de 10.03.2020, toate spațiile de joacă pentru copii de pe raza Municipiului Iași vor fi închise între orele 22.00 și 7.00, iar toate echipamentele și mobilierul urban din acestea vor fi dezinfectate zilnic cu materialele avizate de Ministerul Sănătății. Această măsură va fi dusă la îndeplinire de SC Servicii Publice Iași SA.

Art.4. (1) Direcția de Asistență Socială va monitoriza suplimentar toate persoanele vulnerabile din evidență, le va identifica cu prioritate pe cele cu vârsta peste 65 de ani și le va oferi, la nevoie, servicii de aprovizionare cu alimente, produse de igienă etc.
(2) Direcția de Asistență Socială va achiziționa suplimentar materiale necesare pentru dezinfecție, măști, mănuși de protecție, atât pentru cabinetele medicale școlare și universitare, cât și pentru celelalte imobile în care se desfășoară activități (500 l dezinfectant pentru pardoseli, 500 l dezinfectant pentru mâini, 500 kg de tifon pentru confecționarea de măști).

Art.5. Poliția Locală Iași împreună cu reprezentanții Municipiului Iași vor înștiința în scris unitățile de alimentație publică (restaurante, baruri etc.), mall-uri, supermarketuri, unități care presupun prezența unui număr foarte mare de persoane, de necesitatea de a lua măsuri de igienizare și dezinfecție, precum și aceea de a obține avizul special al Direcției de Sănătate Publică în vederea organizării unor activități cu participare ridicată (concerte, petreceri, nunți, parastase etc.). Formularul aferent este disponibil pe site-ul Direcției de Sănătate Publică.

Art.6. (1) La nivelul municipalității se constituie o structură de permanență alcătuită din reprezentanți ai Primăriei Municipiului Iași, direcțiilor subordonate și societăților comerciale municipale, structură condusă de primarul Mihai Chirica.
(2) Această structură flexibilă coordonează toate măsurile necesare evitării apariției gripei sezoniere și infecției cu noul coronavirus și va fi pregătită să ia măsuri de urgență în eventuale astfel de cazuri.
(3) Din structura de permanență vor face parte, pe lângă reprezentanții Primăriei, direcțiile, societățile și instituțiile cu atribuții directe în această problematică (Direcția de Asistență Socială, Spitalele de Recuperare și „Dr. C. I. Parhon”, Direcția Creșe, Direcția Locală de Evidență a Persoanelor, Eco Piața SA, Compania de Transport Public SA, Salubris SA, Servicii Publice Iași SA).
(4) Structura municipală va forma un grup de lucru operativ pentru o mai rapidă colaborare cu alte instituții ale statului reprezentate și în Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași și care sunt direct implicate în gestionarea situației, anume Direcția de Sănătate Publică, Spitalul de Boli Infecțioase „Sf. Parascheva”, Inspectoratul Școlar Județean, Instituția Prefectului - Județul Iași, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Poliția Municipiului etc.
(5) Activitățile și atribuțiile în cadrul grupului de lucru sunt precis stabilite și trasate în regim de permanență, fiecare reprezentant având stabilit minim câte un înlocuitor, astfel încât Primăria, societățile comerciale municipale și celelalte instituții să funcționeze la parametri normali indiferent de evoluția situației.

Art. 7. Prezenta Hotărâre va fi comunicată prin grija Centrului de Informații pentru Cetățeni către Instituția Prefectului - Județul Iași, Inspectoratului Școlar Județean Iași, Direcția Creșe, Poliția Locală Iași, Servicii Publice Iași SA, Direcția de Asistență Socială Iași, Direcția de Sănătate Publică Iași, precum și celor interesați în vederea ducerii la îndeplinire. Tudor DAMASCHIN

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei