Prima zi de școală!

Dimensiune font:

| 05-09-2022 06:59

Aproape 135.00 de elevi şi preşcolari, dintre care 62.000 în municipiu,  ieşeni revin astăzi la şcoală * autorităţile au dispus măsuri  vizând siguranța elevilor în preajma unităților școlare, fluidizarea circulației în zonele acestora, dar și prevenirea unor fenomene grave * astfel, efectivele Poliției Locale vor acționa zilnic, în intervalele orare 7.30 - 08.30, 13.00 - 14.00 și 16.00 - 18.00, în zonele unităților de învățământ repartizate, iar în afara acestor intervale orare, polițiștii locali vor face patrulări repetate în zonele unităților de învățământ * mai mult, oamenii legi vor asigura monitorizarea afluirii şi defluirii elevilor spre unitățile de învățământ prin intermediul camerelor video de supraveghere stradală * tot de astăzi, revin pe trasee cursele speciale destinate elevilor, după un grafic bine stabilit de CTP Iaşi

 

 

Aproape 62.000 de preșcolari și elevi din municipiul Iaşi, din care 54.583 la unitățile de învățământ de stat şi 7.305 la cele private, vor începe astăzi un nou an şcolar. Acesta vine cu o serie de noutăţi pentru învăţământul ieşean, în sensul că au apărut unităţi (pre)şcolare noi, baze sportive modernizate, precum şi corpuri de clădiri reabilitate. Din prima categorie face parte Grădiniţa Codrescu, amenjată cu 3.965.039 lei în fosta Policlinică cu Plată, iar din cea de-a treia Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir”, reabilitat complet cu 9.302.721 lei. De asemena, au avut loc reparații capitale la clădirea centralei termice și consolidarea și reabilitarea coșului de fum al centralei la Colegiul Național „Costache Negruzzi” (2.658.650 lei). În ceea ce priveşte bazale sportive, au fost investite 12.256.533,26 lei în amenajarea terenurilor de sport la 21 de unități școlare.

Deschideri festive

Deschiderea oficială a noului an şcolar în municipiul Iaşi va avea loc la ora 12.00 la Şcoala Gimnazială „Ion Creangă”. Până la acea oră, autorităţile locale vor mai fi prezente la alte patru ceremonii de deschidere. Este vorba de Grădinița Codrescu (fosta Policlinică cu Plată) – ora 8.30, Colegiul Național – ora 9.00, Colegiul Național „Mihai Eminescu” – ora 10.00 şi Colegiul Tehnic „Ioan C. Ștefănescu” – ora 11.00.

Cei de la Inspectoratul Şcolar vor fi prezenţi mai mult în comunele din judeţ decât în marile oraşe. Prima festivitate de deschidere a anului şcolar la care vor lua parte cei de la Inspectoratul Şcolar va fi la ora 8 la Şcoala Gimnazială „Comandor Alexandru Cătuneanu din Lunca Cetăţuii. La ora 10, inspectorul şef va fi la Şcoala Gimnazială din Popricani, la ora 12 la Şcoala Gimnazială „Ion Creangă din Iaşi, iar la ora 15 la Şcoala Gimnazială din Sireţel.

După doi ani de pandemie părinţii pot păşi din nou în curtea şcolilor. Ei pot asista alături de copiilor la festivitatea de deschidere a noului an şcolar. Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor din noul an școlar. Toată lumea are acces în incinta unităților de învățământ. Atât elevii, fie părinții și bunicii acestora. Reînceperea anului școlar este un motiv de bucurie. Zicem noi că trebuie să trăim într-o normalitate firească. Începând de marți fiecare unitate de învățământ își va relua activitatea în conformitate cu regulile pe care aceasta le-a stabilit. Luni deschidem larg porțile unităților de învățământ în primul rând pentru elevi, preșcolari, pentru părinții, bunicii și tutorii legali ai acestora, a spus inspectorul general adjunct Florentin Traian Ciubotaru.

Măsuri de siguranță publică și de fluidizare a traficului rutier

Odată cu începerea noului an școlar, ca și anii trecuți, Poliția Locală Iași va lua măsuri pentru creșterea nivelului de siguranță a elevilor, dar și asigurarea ordinii publice, siguranței în trafic și identificării societăților comerciale amplasate în apropierea unităților școlare cu privire la respectarea categoriilor de produse care pot fi comercializate. Acțiunile Poliției Locale urmăresc sporirea siguranței elevilor, creșterea vizibilității, autorității și fermității poliției în aplicarea legii, prevenirea delincvenței juvenile, a absenteismului școlar și a consumului de droguri. Astfel, echipele Poliției Locale vor acționa zilnic, în intervalele orare 7.30 – 8.30, 13.00 – 14.00 și 16.00 – 18.00, în zonele unităților de învățământ repartizate. În afara acestor intervale, controlul va fi realizat prin patrulări repetate, respectiv prevederea unităților de învățământ pe itinerarii de patrulare.

La rândul lor, echipajele Serviciului Siguranța Circulației vor fi prezente în 20 de zone din proximitatea unităților de învățământ, în zone intens circulate și pe arterele de circulație care converg către acestea. Astfel, împreună cu Biroul Rutier al Poliției Municipale Iași se va acționa în 23 puncte critice pentru traficul rutier și pietonal, la orele de vârf (7.00 - 9.00 și 14.00 - 18.00).

Curse speciale în transportul public

Cursele speciale pentru elevi și preșcolari vor fi reintroduse de Compania de Transport Public (CTP) Iași începând de astăzi. Cursele speciale vor circula pe următoarele trasee și conform orarului de mai jos:

• traseul 3b – două autobuze, cu plecare la orele 7.05 și 7.15 din Rond Dancu;

• traseul 5 – un tramvai, cu plecare la ora 7.10 din Dacia;

• traseul 7 – un tramvai, cu plecare la ora 7.10 de la Țuțora;

• traseul 8 – un tramvai, cu plecare la ora 7.15 de la Țuțora;

• traseul 9 – două tramvaie, cu plecare la orele 7.00 și 7.10 de la Tehnopolis;

• traseul 11 – două tramvaie, cu plecare la orele 7.00 și 7.15 din Dacia;

• traseul 19 - două autobuze, cu plecare la orele 7.00 și 7.15 din Canta;

• traseul 28 - două autobuze, cu plecare la orele 7.00 și 7.15, din Dacia;

• traseul 36 - două autobuze, cu plecare la orele 7.05 și 7.20 din Dacia;

• traseul 42 - două autobuze, cu plecare la orele 7.10 și 7.20 de la Frigorifer;

• traseul 43 - două autobuze, cu plecare la orele 7.00 și 7.20 din Păcurari;

• traseul 52 – două autobuze, cu plecare la orele 7.00 și 7.20 de la Piața ACB.

Toate cursele vor avea autocolante speciale pentru identificare. Conducerile Primăriei Iași și CTP fac apel la ceilalți călători să respecte specificul acestor curse, accesul în acestea fiind permis doar pentru elevi, iar în cazul preșcolarilor și pentru însoțitori. Laura RADU, Lucian STATE

 

* * *

 

„Copii de nota 10”

Cu ocazia începerii noului an școlar și cu ajutorul Direcției de Asistență Socială și al Ateneului, Primăria Municipiului Iași a organizat sâmbătă în Parcul Expoziției, o nouă ediție a evenimentului „Copii de nota 10”. În jur de 550 de copii din familii defavorizate din orașul nostru au primit câte un pachet de rechizite atât de necesare pentru a merge pregătiți la școală în valoare de 160 lei, costul tuturor pachetelor fiind de 88.000 lei.

„Acțiunea noastră nu este un simplu gest de mărinimie, ci reprezintă o datorie de onoare a comunității, care trebuie să se preocupe de viitorul tuturor copiilor noștri. Un copil educat are șanse infinit mai mari să reușească în viață, devenind astfel un membru de bază al comunității.

Dragi copii, vă îndemn să deveniți tot mai buni, tot mai preocupați de această incredibilă aventură care este cunoașterea! Într-un oraș cu școli atât de bune precum Iașul, într-o comunitate care nu lasă pe nimeni în urmă, aveți toate șansele să deveniți oameni cu adevărat mari! Eu nu am nicio îndoială că veți reuși și vă promit că voi face tot ceea ce îmi stă în putere pentru aceasta!”, a transmis primarul Mihai Chirica.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Amintiri despre... amintiri. Aşa a început fotbalul la Politehnica Iaşi. Scurtă incursiune în istoria clubului
27/04/2025 10:43

  În  urmă cu aproape trei decenii, am ajuns, in urma unei invitaţii, acasă la profesorul Nicolae Popinceanu, pe str.Ibrăileanu. Am petrecut cateva ore in compania distinsului dascăl, care ...

GALERIE FOTO -- Primăvara Lalelelor la Iași. Un spectacol de culori care nu se teme de nori
27/04/2025 10:22

Nici norii mohorati de sambătă, nici răcoarea pătrunzătoare de duminică nu i-au tinut departe. Oamenii au venit, in valuri cuminti, să umple aleile Grădinii Botanice din Iasi, căutand parcă nu doar fr ...

Arta rară de a fi cu adevărat prezent. Puterea tăcerii care ascultă
27/04/2025 07:31

Trăim intr-un vartej de voci. Unii strigă din răsputeri ce cred, ce simt, ce vor. Altii repetă ce au auzit de la altii, fără să-si mai audă propriile ganduri. În toată această zarvă, tăcerea a ...

 Reflector 2025. Poezie, întâlniri și ateliere de scriere creativă în Iași
27/04/2025 07:23

Proiectul Reflector revine in Iasi cu o serie de evenimente dedicate poeziei contemporane si vocilor emergente din literatura romană. Descoperă serile de lectură, atelierele gratuite si oportunitătile pentr ...

Restricții de trafic în Iași pe 27 aprilie. Semimaratonul Iași aduce mișcare, solidaritate și voie bună
27/04/2025 07:13

Pe 27 aprilie 2025, Iasul devine capitala miscării prin Semimaraton Iasi 2025! Află toate detaliile despre traseul cursei, orele de inchidere a traficului si recomandările pentru soferi. Evită blocajele si ...

FOTO - Podul de peste Prut va fi gata anul viitor, în octombrie
26/04/2025 14:01

Astăzi, CNAIR SA a demarat oficial constructia noului pod transfrontalier peste Prut de la Ungheni, care va lega localitătile Golăesti (RO)  si Zagarancea (MD) de pe cele două maluri ale raului.  ...

Astăzi încep lucrările la Podul de Flori de la Ungheni. România și Republica Moldova marchează demararea lucrărilor primului pod de autostradă peste Prut după 60 de ani
26/04/2025 09:46

Oficialităti din Romania si Republica Moldova vor participa, sambătă, la Festivalul „Podul de Flori”, un eveniment simbolic ce marchează startul constructiei primului pod rutier de autostradă ...

34 de radare vor monitoriza traficul din Iași, zi de zi!
26/04/2025 09:37

Numărul unitătilor care compun sistemul e-Sigur a depăsit, luna aceasta, 700 in intreaga tară, pe drumurile naţionale, ceea ce corespunde, in medie, la 15 asemenea sisteme in fiecare judet! Sistemul este ...

În premieră națională, la Iași a fost testat un autobuz electric fără şofer!
26/04/2025 09:29

Primul autobuz autonom electric Karsan a ajuns la Iaşi, fiind prezentat de primar şi de Compania de Transport Public. Ieşenii au avut ocazia să vadă, in premieră, cum autobuzul autonom electric s-a strecu ...

Sâmbăta Luminată. Taina unei zile în care cerul pare mai aproape
26/04/2025 06:06

În linistea ce urmează Pastelui, crestinii ortodocsi păstrează o zi aparte: Sambăta Luminată, prima sambătă după Înviere. Este o zi rară, a bucuriei fără umbre, in care, spun bătranii, & ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei