Primăria pregătește un nou regulament pentru taximetriști
Dimensiune font:
Licențele vor fi eliberate în funcție de anumite criterii, printre care tipul autoturismului, electric sau hibrid, de vechimea acestuia * în acest moment, în Iași circulă 1.680 - de taximetre și 1.200 de mașini Uber și Bolt * Primăria a retras 120 de autorizații, în cauză fiind șoferii de taxi indisciplinaţi (incidente rutiere, comportament grosolan, maşini vechi sau necorespunzătoare)
Discuţiile din cadrul ultimei şedinţe de Consiliul Local referitoare la aprobarea tarifului maximal de 5 lei/km practicat de taximetriştii ieşeni au atins şi subiectul numărului de autorizaţii eliberate de municipalitatea ieşeană. Pe considerentul că un număr mare de taxiuri ar spori concuncurenţa şi implicit i-ar determina pe şoferi să practice tarife mai mici decât alţii, consilierii locali propun o analiză a numărului de licenţe atribuite în Iaşi. „Dacă vom elibera un număr de licenţe suficient de mare, concurenţa îşi va spune cuvântul şi atunci preţul va reveni la normal. Deci haideţi să analizăm numărul de licenţe”, crede liberalul Ciprian Bostan.
Primăria a retras 120 de autorizații!
În acest moment, în Iaşi, sunt valabile 1.680 de autorizaţii. Numărul acestora era mai mare (1.800), însă numai anul acesta, Primăria a retras 120 de astfel de avize. Pe de o parte s-au trezit fără licenţe şoferii de taxiuri indisciplinaţi (incidente rutiere, comportament grosolan, maşini vechi sau necorespunzătoare). „Prin Legea nr. 265/2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 38/2003 s-a stabilit că administraţia publică locală poate acorda autorizaţii pentru transportul de persoane în regim de taxi în limita maximă de 4 autorizaţii taxi la 1.000 de locuitori ai localităţii de autorizare”, spun reprezentanţii Primăriei. Ultimele date furnizate de Direcţia Locală pentru Evidenţa Persoanelor arată că numărul de locuitori ai municipiului este de 402.188 de persoane, de unde rezultă că autoritatea de autorizare poate atribui un număr maxim de 1.610 autorizaţii taxi. Însă situaţia ar putea fi alta întrucât în acest moment se aşteaptă rezultatele recensământului, iar o cifră mai mare de locuitori valabilă pentru municipiului Iaşi ar duce, firesc, la o creştere a numărului de autorizaţii de taxi. Facem menţiunea că la data intrării în vigoare a Legii nr. 265/2007, în municipiul Iaşi erau atribuite 1.800 de autorizaţii taxi, iar autoritatea de autorizare nu a mai atribuit nicio autorizaţie taxi în conformitate cu prevederile art. 14, alin.(6) din Legea nr. 38/2003, modificată şi completată, Articolul de lege la care face referire oficialul instituţiei stipulează că dacă numărul autorizaţiilor taxi emise până la data intrării în vigoare a Legii 265 depăşeşte numărul maxim de autorizaţii taxi stabilite prin actul normativ atunci „nu se va mai atribui nicio autorizaţie taxi până la micşorarea numărului acestor autorizaţii, prin disponibilizare în conformitate cu prevederile prezentei legi, sub numărul maxim stabilit”. Astfel, orice autorizaţie retrasă de Primărie nu a mai fost reînnoită , până când va fi respectat numărul maxim prevăzut de lege.
Concurență neloială
Ceea ce este şi mai interesant constă în faptul că legea nu face referire la platformele de ride-sharing. Aşa s-a ajuns în situaţia ca pe lângă cele 1.680 de taximetre să circule încă 1.200 de maşini Uber şi Bolt. „Există o concurenţă neloală pe care transportul alternativ o face taxiurilor. În acest moment sunt peste 1.200 de mașini care fac concurență celor 1.600 de taximetre tradiţionale. Trebuie făcut un regualement care să reglemeteze această piață. Să fie atribuie licențe funcție de mașină, electrică sau hibrid, și funcție de vechimea ei”, crede social-democratul Ovidiu Mugurel Laicu. În replică, viceprimarul Daniel Juravle spune că muncipalitatea ieșeană lucrează la un astfel de regulament. „Evident, calitatea trebuei să crească. Nu sunt de acord cu afirmația că taximetriştii sunt o comunitate. Nu. E un business. Cert este faptul că concurența de pe rute i-a făcut pe taximetriști să fie mai buni. Mai nou, aceștia au și aplicaţii de mobil. Intri pe aplicaţie, nu mai folosești dispeceratul. Am remarcat și faptul că taximetriștii sunt mai prietenoşi. Sunt de acord cu licențe funcție de mașină, electrică sau hibrid, lucrăm la ceva in acest sens. Adică la un regulament serios și adaptat pe specificul Iașului”, a spus viceprimarul. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau