Proiectul înfiinţării Substaţiei de Salvare din Păcurari va fi reluat

Dimensiune font:

| 13-05-2020 00:00

În prezent, modulele care trebuiau duse în Moara de Foc 32 sunt folosite la Ciric pentru carantinaţi * „am promisiuni că odată depăşită starea de alertă, toate cele trei modele vor reveni în Păcurari iar proiectul va fi reluat”, spune Violeta Găburici, cea care a avut ideea înfiinţării substaţiei

 



Pandemia nu a afectat numai bugetele societăţilor din subordinea Primăriei, ci şi o serie de investiţii care ar fi trebuit demarate anul acesta. Cel mai bun exemplu îl constituie Staţia de Salvare din Păcurari, înfiinţată în locul fostei Autogări Real. Aici, odată cu demolarea clădirilor ridicate de fostul chiriaş, a fost montat unul dintre cele trei module unde urma să-şi desfăşoare  activitatea Serviciul Voluntar de Ambulanţă, alături de cei de la ISU, după ce primarul Mihai Chirica a propus ca întreaga bază să funcţioneze într-un sistem integrat. „A fost declanşată starea de alertă, urmată de cea de urgenţă. Modulul a fost transferat la Ciric, pentru a-i adăposti pe cei aflaţi în carantină. Tot la Ciric au fost duse şi celelalte două module. Am primit asigurări că odată ce vom ieşi din starea de alertă, modulele vor reveni în Păcurari, iar proiectul înfiinţării substaţiei va fi reluat”, spune consilierul local Violeta Găburici (PMP), iniţiatorul proiectului.

Menţionăm faptul că, în luna februarie, a fost votată suplimentarea cu 100.000 lei a sumei necesare activităţii staţiei de salvare de pe locul fostei Autogări Real. Banii sunt necesari pentru racordarea staţiei la utilităţi.

Scurt istoric

Proiectul iniţiat de către Violeta Găburici datează din 2017, însă fostul chiriaş a refuzat să elibereze zona. A urmat un şir de procese finalizat în luna octombrie 2018. Între timp, ex-chiriaşul a pierdut şi apelul, al cărui soluţie a fost dată în primăvara lui 2019. Au urmat, însă Sărbătorile Pascale, un recurs al chiriaşului, pierdut şi acesta, pentru ca, într-un final, telenovela autogării să ia sfârşit la finalul anului trecut. „Îmi pare bine că, în sfârşit, proiectul intră în linie dreaptă. Înfiinţarea substaţiei de ambulanţă din Păcurari înseamnă o şansă în plus la viaţă, în condiţiile în care este binecunoscut faptul că orice minut contează atunci când vorbim despre salvarea unor vieţi”, spunea Violeta Găburici anul trecut.

Avantaje

Substaţia de ambulanţă din Păcurari este necesară în condiţiile în care distanţa de la sediul central al Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Iaşi la ieşirile din oraş este mare (de peste 8 km fiecare) iar supraaglomerarea traficului rutier în municipiului Iaşi face ca timpul de deplasare la solicitare pe timpul zilei spre partea de Vest a municipiului şi spre E 583 să ajungă chiar şi la 25 - 30 minute faţă de maxim 15 minute, în condiţiile în care promptitudinea intervenţiei este determinantă pentru salvarea vieţii pacienţilor. Realizarea investiţiei are multiple beneficii, printre care intervenţia rapidă a echipajelor Serviciului de Ambulanţă Judeţean Iaşi la solicitările din zona de Vest a municipiului, reducându-se timpul de deplasare la 5 min, beneficiari fiind peste 150.000 locuitori din cartierele Păcurari, Copou, Universitate, Târguşor Copou, Dacia, Alexandru cel Bun, Mircea cel Bătrân. Nu în ultimul rând, se poate realiza un acces extrem de rapid spre drumul european E 583 unde accidentele de circulaţie grave sunt foarte frecvente pe tronsonul Iaşi - Podu Iloaiei -Tg. Frumos, nemaifiind necesară traversarea întregului oraş şi implicit câştigul de timp în favoarea vieţii pacienţilor. Lucian STATE

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 107,31 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 15/14.03.2025 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, astfel: -Lot.1 -sat Gusitei, 3,00ha, Tarla 109, Parcela 1335; -Lot 2 -sat Hurdugi, 15,00 ha, Tarla 70, Parcela 887; -Lot 3 -sat Hurdugi, 9,00 ha, Tarla 60, Parcela 786; -Lot 4 -sat Hurdugi, 2,00 ha, Tarla 74, Parcela.889; -Lot 5 -sat Hurdugi, 6,00 ha, Tarla 74, Parcela.889; -Lot 6 -sat Plotonesti 7,00 ha, Tarla 60, Parcela 786; -Lot 7 -sat Hurdugi, 11,00 ha, Tarla 74, Parcela 889; -Lot 8 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 74, Parcela 887; -Lot 9 -sat Hurdugi, 6,00 ha, Tarla 54, Parcela 755; -Lot 10 -sat Hurdugi, 3,00 ha, Tarla 54, Parcela 755; -Lot 11 -sat Hurdugi, 11,11 ha, Tarla 30, Parcela 442; -Lot 12 -sat Hurdugi, 15,00 ha, Tarla 85, Parcela 1057; -Lot 13 -sat Plotonesti, 2,05 ha, Tarla 64, Parcela 840; -Lot 14 -sat Plotonesti, 2,15 ha, Tarla 64, Parcela 839; -Lot 15 -sat Plotonesti, 2,50 ha, Tarla 64, Parcela 840; -Lot 16 -sat Plotonesti, 2,50 ha, Tarla 64, Parcela 840. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20Lei/exemplar, care se achita in numerar la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 03.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 11.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 14.04.2025, ora 13.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon /fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 20.03.2025.
Președintele CJ Iași: Boții și fermele de troli ale lui Călin Georgescu fac anticampanie lui Crin Antonescu
21/03/2025 19:46

Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Costel Alexe spune că „nu există viată” pentru partidele din coalitie dacă in 18 mai Crin Antonescu nu va fi presedinte. El avertizează că desi Iasul si Botosan ...

Rutiera din Iași a scos la stradă 7 radare!
21/03/2025 15:05

* Politia foloseste acum sistemul cu trepiede si carduri speciale, care permit transmiterea imaginilor la Directia Generală de Trafic * prin urmare, amenzile sunt expediate prin postă, fără a mai fi nevoie ...

Probleme uriașe pe Autostrada A8!
21/03/2025 15:04

* CNIR tergiversează lucrările, cu actiuni „ascunse in spatele birocratiei administrative” * „Termenul de realizare a proiectului e impins artificial”, sustin asociatiile civice care m ...

UMF a atras studenți din 85 de state ale lumii!
21/03/2025 15:04

* cei mai multi studenti internationali provin din Franta (1.107), Maroc (344), Republica Moldova (263), Israel (218), Grecia (206) si Tunisia (164) * interesul tinerilor din străinătate pentru a studia la UM ...

Surpriză la Guvern! Ciolacu pune Sala Polivalentă din Iași într-o listă cu 6 investiții prioritare
21/03/2025 15:03

  * printre cele sase investitii semnificative, a căror valoare intră in competenta de aprobare a Guvernului, se află si Sala Polivalentă din Iasi, cu o valoare estimată de aproximativ 100 de milioan ...

Ce sloturi să încerci la BetMen?
21/03/2025 14:25

Ce sloturi să incerci la BetMen? BetMen Casino iti oferă o selectie impresionantă de sloturi, potrivite pentru toate tipurile de jucători. Fie că preferi sloturile moderne cu mecanici avansate sau cele cl ...

Accident grav la Botoșani. Un șofer de camion a ajuns la spital
21/03/2025 12:30

Un bărbat in varstă de 55 de ani a avut nevoie de ingrijiri medicale in urma unui accident rutier produs, vineri, in localitatea Vorona, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţ ...

FOTO - Casa Berthelot va fi pusă la dispoziția cercetătorilor, pentru elaborarea unei Enciclopedii a Iașului
21/03/2025 12:19

  Casa Berthelot, simbol al istoriei Iasului, a fost restaurată complet. Conform municipalitătii, clădirea-monument va găzdui o sectiune dedicată generalului Henri Mathias Berthelot, marcand colabor ...

Trafic intens în Iași. Nervi și blocaje în orașul cu 180.000 de mașini
21/03/2025 11:42

Cu peste 180.000 de autoturisme inmatriculate, Iasiul intampină dificultăti tot mai mari din cauza cresterii traficului rutier, mai ales in perioada anului scolar si universitar. Orasul este afectat constant ...

Directorul Spitalului Județean Suceava a demisionat
21/03/2025 11:24

Managerul Spitalului Clinic Judetean de Urgentă "Sfantul Ioan cel Nou" Suceava, medicul Alexandru Calancea, si-a anuntat, vineri, demisia din functie. El sustine că a inaintat Consiliului Judetean ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei