Romanian Creative Week, un eveniment-mamut unic în Europa
Dimensiune font:
Prezentă la Iași, la deschiderea celei de-a treia ediții a RCW, creatoarea de modă Irina Schrotter a anunțat că manifestarea a intrat în atenția Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală ca fiind cea mai mare de acest gen din spațiul comunitare * în cifre, RCW înseamnă 11 industrii creative reunite în 100 de evenimente desfășurate pe 7 kilometri, 1.000 de creativi și 500 de voluntari
„Iași, orașul creativilor” nu este doar un slogan, ci un fapt devenit realitate și dovedit pe deplin la Romanian Creative Week (RCW), un eveniment mamut care promovează industriile creative și care a ajuns la cea de-a treia ediție. Timp de două săptămâni, ieșenii se vor putea bucura de expoziții, prezentări de modă, dialoguri cu artiștii implicați, vor putea participa la evenimente unde creativitatea va fi un bilet de intrare obligatoriu.
„Ne bucurăm să fim parteneri din mai multe puncte de vedere. Din punct de vedere cultural, reprezentăm creativitatea și inițiativa. Toate dezvoltările noastre sunt unice și din ce în ce mai ambițioase. Din punct de vedere cultural, ne întâlnim într-un punct foarte important cu Romanian Creative Week. Toate evenimentele prezentate la Iași sunt eclectice, de la IT, la modă, creații vestimentare, expoziții, instalații. Este foarte important să avem aceste domenii și să le supunem scrutinului public deoarece succesul nostru ca umanitate se bazează pe o experiență culturală universală, nu pe specializare, ci pe idei din domenii diferite, puse laolaltă”, a spus Michael Bernescu, managerul general al Complexului Palas.
Un cec în alb oferit tinerilor
Romanian Creative Week este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înfiinţată la Iaşi, în 2011, FEPIC a organizat peste 50 de acţiuni de promovare naţională şi internaţională a industriilor creative româneşti, după cum s-a precizat la conferința de presă de ieri, de la Palas Mall. „În fiecare an venim cu idei noi, ne bucurăm să avem una dintre cele mai importante platforme din țară pe care invităm peste 60 la sută din tineri. Ne dorim să ridicăm nivelul actului artistic și cultural nu doar în Iași, ci și la nivel național”, a spus creatoarea de modă Irina Schrotter, fondatoarea RCW.
Ca o noutate absolută, Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală a apreciat RCW ca fiind cel mai mare din Europa din punct de vedere al industriilor creative reunite în același spațiu. „Este cel mai mare dar pe care l-am putut face Iașului și României. Suntem o platformă care integrează 11 industrii creative, a căror întâlnire generează vibe-ul și toate acțiunile pe care le vedeți la RCW, dar și ideile pentru edițiile viitoare. Am atras atenția Europei, pare că reușim acest lucru și în România. Este interesant că europenii au văzut primii ce se întâmplă la Iași. Eu mă bucur că federația noastră, care este foarte activă, a reușit să convingă că întâlnirea industriilor creative este cea mai bună variantă de a genera idei care să ducă spre viitor. Ceea ce caracterizează evenimentul nostru este că avem curaj să aducem tineri în care credem. Curatorii noștri urmăresc tineri, iar pe cei mai buni îi invită la Iași, unde ceea ce se întâmplă depășesc ceea ce am visat. Totul datorită partenerilor, voluntarilor, artiștilor și tuturor celor implicați. În eveniment s-au implicat peste 500 de voluntari, cei mai mulți cu vârste între 16 și 18 ani. Este suficient să dai tinerei generații ocazia să se facă utilă, iar rezultatele sunt uimitoare”, a adăugat Irina Schrotter.
RCW este organizat pe șase secțiuni - art &crafts, content creation, creative entrepreneurship, design, innovation&digital și new media. Prezent la Iași, la fel ca și la edițiile anterioare, stilistul Ovidiu Bota a pus accent pe imagine, fără de care niciun succes nu este posibil: „Vă place sau nu, viața noastră este legată de imagine. Fie că faceți un selfie sau trimiteți un emoji, este cam același lucru. Creativitatea generează imagine”. Stilistul a invitat publicul să viziteze și expoziția centrală deschisă la Baia Turcească, unde publicul va cunoaște un nou concept. „Vizitatorii vor descoperi cu stupoare că nu este vorba despre haine. Pentru mine, provocarea a fost să vorbesc despre modă fără să avem articole vestimentare. În acest caz, ne-am orientat către cei care fac hainele, am încercat să intrăm în mintea lor”, a spus stilistul.
În cifre, RCW înseamnă 11 industrii creative reunite în 100 de evenimente desfășurate pe 7 kilometri, 1.000 de creativi și 500 de voluntari.
Maura ANGHEl, Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau