Şantierele din Iaşi, o pălărie prea mare pentru Conest?
Dimensiune font:
Toate sunt executate de acelaşi constructor * în condiţiile în care luna aceasta începe şi şantierul din Doi Băieţi – Dancu, ieşenii se întreabă, pe bună dreptate,m dacă acestea vor fi gata la timp
Nu în puţine rânduri, ieşenii au reclamat ritmul greoi al unor lucrări din oraş. Aşa stau lucrurile şi în prezent, în condiţiile în care sunt realizate reabilitări ale infrastructurii căii de tramvai în trei zone diferite, toate fiind realizate de acelaşi constructor. În Tudor Vladimirescu, de exemplu, se intervine pe trei tronsoane. Este vorba de lucrări de construcții și instalații aferente liniei de tramvai pe traseul Bucșinescu - bulevardul Tudor Vladimirescu - intersecție Calea Chișinăului (lungime: 2.444 metri – cale simplă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (suprafață: 1.196 metri pătrați) și construirea a două stații de tramvai. „Pe tronsonul Iulius - Bucşinescu nu este niciun muncitor de o săptămână cel puțin... Lucrările sunt în același stadiu de ceva timp. Pe tronsonul Iulius - Leroy Merlin lucrările avansează extrem de greu. Pe pod nu se mai lucrează”, susţine un ieşean. În schimb, primarul Mihai Chirica, care a inspectat lucrările pe 3 iulie, susţine că lucrările se vor finaliza înainte de termen. „Ar trebui încheiate în martie 2021, însă noi sperăm ca în octombrie 2020 să fie deja finalizate”, susţine edilul-şef.
Pe segmentul Piaţa Virgil Săhleanu – Rond Ţuţora lucrările de apropie de final. La începutul lunii februarie a fost executat racordul tronsonului reabilitat cu șinele din intersecția bulevardelor Țuțora și Primăverii, iar ulterior s-a trecut la montarea stâlpilor metalici pentru linia de contact care sunt amplasaţi deoparte şi de cealaltă a străzii şi nu pe mijloc, cum era până acum. Interesant este faptul că în rondul Ţuţora se dublează liniile, ceea ce înseamnă că în viitor rondul respectiv ar putea găzdui mai multe linii de tramvai (trasee modificate sau alternatice pentru alte rute în caz de probleme pe alte sectoare). Mai mult, proiectul prevede la Rond Tutora construirea unei staţii de transfer intermodală cu suprafaţa de 210,00 mp.
Probleme în zona Pădurii: case prea aproape de şină
Cel mai recent şantier este cel de pe tronsonul Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță. Lung, cu o lungime de 614 metri. Constructorul a reuşit în să demonteze integral şina veche, în prezent fiind realizată excavaţia întregului tronson şi drenul pentru noua canalizare.
Aici, singura problemă o constituie frontul de lucru, casele fiind situate foarte aproape de zona de intervenţie. Lucrările fac parte din proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, care are o valoare totală de 114.359.729,95 lei (aproape 24 milioane de euro). Toate cele trei lucrări de construcții sunt executate de asocierea Conest SA Iași - Mari Vila Com SRL București. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau