Se închid şcolile!

Dimensiune font:

| 10-03-2020 00:00


Aceasta este ultima decizie a Comitetului Naţional pentru Situații de Urgență şi pe care administraţiile locale se pregătesc să o pună în aplicare * de altfel, la nivel local, ieri a avut loc o nouă întâlnire a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, în cadrul căreia s-a decis formarea unui grup operativ de lucru, suplimentarea echipamentului de dezinfecţie în şcoli, notificarea supermarketurilor, închiderea parcurilor de joacă pe durata nopţii şi monitorizarea persoanelor vulnerabile * în Iaşi sunt peste 800 de persoane izolate la domiciliu, în 93 de localitați din județ

 

Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă a decis ca toate școlile din România să se închidă începând de miercuri, 11 martie, pentru o săptămână. Însă, în funcție de evoluția numărului de cazuri de infecție cu coronavirus, suspendarea cursurilor va fi preungită sau nu. Grupul de suport tehnico-ştiintific condus de Raed Arafat propunea, inițial, înainte de ședința CNSSU, ca toate cursurile să fie suspendate până pe data de 21 aprilie. Măsura propusă viza grădiniţele, învăţământul primar, gimnazial, liceal, postliceal şi profesional. Iaşul se va conforma acestei decizii deşi, în cadrul unei noi întâlniri derulate ieri la Primăria Iaşi, se luase în calcul o soluție recomandată de Ministerul Educației - defazarea orarelor - pentru a micșora numărul situațiilor în care elevii intră în contact în grupuri mari. Aceeaşi măsură este valabilă pentrui cele 11 creșe gestionate de Direcția Creșe, urmând ca perioada de inactivitate să fie folosită pentru demararea unor lucrări de reparații și igienizare la toate unitățile de învățământ din oraș.

De altfel, la nivelul municipalității a fost constituită o structură de permanență alcătuită din reprezentanți ai Primăriei Municipiului Iași, direcțiilor subordonate și societăților comerciale municipale. Această structură flexibilă, condusă de primarul Mihai Chirica, coordonează toate măsurile necesare evitării apariției gripei sezoniere și infecției cu noul coronavirus și este pregătită să ia măsuri de urgență în eventuale astfel de cazuri. Din aceasta fac parte, pe lângă reprezentanții Primăriei, direcțiile, societățile și instituțiile cu atribuții directe în această problematică (Direcția de Asistență Socială, spitalele de Recuperare și „Dr. C. I. Parhon”, Direcția Creșe, Direcția Locală de Evidență a Persoanelor, Direcția Piețe, Compania de Transport Public SA, Salubris SA, Servici Publice SA). Printr-o decizie luată ieri, structura municipală va forma un grup de lucru operativ pentru o mai rapidă colaborare cu alte instituții ale statului reprezentate și în Comitetul Local pentru Situații de Urgență și care sunt direct implicate în gestionarea situației, anume Direcția de Sănătate Publică, Spitalul de Boli Infecțioase „Sf. Parascheva”, Inspectoratul Școlar Județean, Instituția Prefectului - Județul Iași, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Poliția Municipiului etc. Activitățile și atribuțiile în cadrul grupului de lucru sunt precis stabilite și trasate în regim de permanență, fiecare reprezentant având stabilit minim câte un înlocuitor, astfel încât Primăria, societățile comerciale municipale și celelalte instituții să funcționeze la parametri normali indiferent de evoluția situației.

Suplimentare de dezinfectanţi în cabinetele medicale şcolare

Printr-o decizie a Comitetului Local pentru Situații de Urgență încă din 29 ianuarie, Direcția de Asistență Socială a primit fonduri de la Primărie pentru a achiziționa stocuri suplimentare de materiale necesare pentru dezinfectare, măşti și mănuși de protecție pentru cabinetele de medicină școlară. Primarul Mihai Chirica a dispus ieri Direcției de Asistență Socială să achiziționeze încă 500 de litri de material dezinfectant pentru podele și 500 de litri pentru mâini, astfel încât toate cabinetele de medicină școlară să aibă cantitățile necesare. Totodată, edilul-șef a solicitat verificarea stocurilor de materiale de igienizare și dezinfecție din toate unitățile de învățământ și a garantat că municipalitatea va asigura fondurile necesare pentru completarea acestor stocuri. De asemenea, date fiind prețurile și stocurile de multe ori epuizate de măști de protecție, primarul Mihai Chirica a dispus achiziționarea unei cantități de 500 de kilograme de tifon, din care la atelierele Colegiului Tehnic „I. C. Ștefănescu” vor fi confecționate astfel de măști, care vor fi dezinfectate și distribuite unităților școlare, creșelor, precum și altor instituții care au relații cu publicul și un număr semnificativ de beneficiari.

Notificări pentru şefii supermarketurilor

Începând de ieri, evenimentele care presupun participarea unui număr major și necontrolat de persoane sunt interzise în Municipiul Iași. În context, primarul Mihai Chirica a ridicat și problema aglomerațiilor din mall-uri, supermarketuri și unități de alimentație publică (resturante, baruri etc.) și a cerut Poliției Municipiului și Poliției Locale să aducă la cunoștința reprezentanților acestor unități necesitatea de a lua măsuri de igienizare și dezinfecție, precum și aceea de a obține avizul special al Direcției de Sănătate Publică în vederea organizării unor activități cu participare ridicată (concerte, petreceri, nunți, parastase etc.). Formularul aferent este disponibil pe site-ul Direcției de Sănătate Publică.

Parcuri de joacă închise noaptea

Primarul Mihai Chirica a mai dispus Servicii Publice SA ca toate spațiile de joacă să fie închise între orele 22.00 și 7.00, iar toate echipamentele și mobilierul urban din acestea să fie dezinfectate zilnic cu materialele avizate de Ministerul Sănătății. Nu în cele din urmă, Direcția de Asistență Socială va monitoriza suplimentar toate persoanele vulnerabile din evidență, le va identifica cu prioritate cu cele cu vârsta peste 65 de ani și le oferi, la nevoie, servicii de aprovizionare cu alimente, produse de igienă etc. „După cum am mai spus, abordăm problematica gripei sezoniere și noului coronavirus în mod responsabil, constant și cu toată atenția. Ne concentrăm cu toate forțele și resursele pentru a face față acestui fenomen și suntem permanent pregătiți să aplicăm măsurile deja decise la nivel local, precum și cele luate de Guvern. Vom rămâne pe poziții și vom continua aceste măsuri până la dispariția completă a oricărui risc de infecție”, a declarat primarul Mihai Chirica.

În Iaşi nu există persoane confirmate a fi infestate cu coronavirus

Cele mai recente date despre situaţia există în Iaşi indică faptul că nu sunt persoane în carantină, iar 813 persoane sunt izolate la domiciliu in 93 de localitați din județ, fără simptomatologie specifică. Cel mai important rămâne faptul că, în acest moment, nu sunt persoane din judeţul Iaşi confirmate cu coronavirus, toate testele efectuate la persoane cu suspiciuni de infecţie cu coronavirus din judeţul Iaşi fiind negative.

De notat faptul că începând de ieri, 9 martie 2020, ora 12:00, au intrat intră în vigoare deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență privind impunerea unor restricții de trafic dinspre și înspre statele afectate de infecția cu noul coronavirus.

Astfel, sunt sistate cursele aeriene către și dinspre Italia. De asemenea, operatorii aerieni au obligația de a comunica cetățenilor români care se vor îmbarca din Italia, China, Iran și Coreea de Sud către România, cu escală, faptul că vor intra în carantină sau autoizolare pe teritoriul țării noastre.

Tot de ieri, România se află în stare de alertă ceea ce înseamă că autorităţilor pot lua orice măsuri pentru prevenirea şi înlăturarea pericolelor pe care le presupune constatarea unei situaţii de urgenţă, fără, însă, restrângereadrepturile constituţionale ale locuitorilor din zona pentru care s-a instaurat starea de alertă, aşa cum se întâmplă în cazul stării de urgenţă.

Alte măsuri luate până în prezent la Iaşi

În precedentele două ședințe ale Comitetului Local pentru Situații de Urgență, precum și prin dispoziții, primarul Mihai Chirica a cerut să fie acordată o atenție sporită asigurării continuității și bunei funcționări a serviciilor publice (transportul în comun, salubritatea, asistența socială, lucrările edilitare, evidența populației și starea civilă) a serviciilor de sănătate asigurate de spitalele din subordine, a măsurilor de protecție luate în creșe și în unitățile de învățământ etc.

Pentru a veni în sprijinul ieșenilor care au nevoie de informații sau de sprijin, edilul-șef a dispus organizarea unui birou specializat de relații cu publicul în cadrul Centrului de Informații pentru Cetățeni, care va funcționa zilnic, între orele 6.00 și 23.00, și care va putea fi apelat la numărul de telefon 0232.984. Prin această structură angajați ai municipalității special instruiți vor putea prelua orice sesizare referitoare la eventuale cazuri de gripă ori de infectare cu noul coronavirus, vor îndruma cetățenii și vor trimite sesizările la instituțiile abilitate.

Reprezentanții municipalității amintesc ieșenilor că informaţii oficiale despre situaţiile legate de COVID-19 pot fi obținute apelând numărul TELVERDE 0800800358, linia fiind asigurată de Institutul Naţional de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătăţii.

În altă ordine de idei, toate direcțiile Primăriei și societățile comerciale municipale, în special cele care au relații cu publicul, au achiziționat și folosesc dezinfectanți pentru igienizarea ghișeelor, mânerelor ușilor etc. și vor amplasa la intrări dozatoare cu dezinfectanți pentru mâini. O atenție deosebită în acest context a fost recomandată instituțiilor cu un flux sporit de beneficiari, precum Direcția Locală de Evidență a Persoanelor sau Termo-Service SA.

De asemenea, EcoPiața SA va amenaja „covoare” cu soluții dezinfectate pentru încălțăminte la intrările în piețe și va acorda o atenție deosebită igienizării și dezinfectării tarabelor, cântarelor etc. Salubris SA va acorda o atenție sporită dezinfecției, dar și deratizării la punctele gospodărești.

Compania de Transport Public SA va continua igienizarea și dezinfectarea mijloacelor de transport în comun atât în cursul nopților, cât și ziua, la capetele de traseu.

Nu în cele din urmă, municipalitatea a organizat un punct de carantină format din module de urgență, acestea fiind racordate la utilități, igienizate, mobilate și cu toate dotările necesare, personalul medical și organizarea acestora să fie asigurate, în caz de nevoie, de Direcția de Sănătate Publică, în colaborare cu Instituția Prefectului - Județul Iași. Tudor DAMASCHIN

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Accident provocat de un șofer de de 90 de ani: Mașina în care se afla s-a răsturnat
29/03/2025 21:44

Un bărbat de 90 de ani, aflat la volanul unei masini, a provocat un accident. Masina pe care o conducea s-a răsturnat pe o sosea din judetul Neamt. Bărbatul a ajuns la spital. Evenimentul rutier s-a produs ...

FC Botoșani învinge Farul Constanța și urcă pe locul 2 în grupa de play-out
29/03/2025 18:54

FC Botosani a invins Farul Constanta si a urcat pe locul 2 in clasament. Este vorba despre o partidă din a doua etapă a play-out-ului Superligii de fotbal. Partida s-a disputat sambătă, la Botosani. Partid ...

Iașul are buget! Chirica: „Speranţa mea este Stadionul Ferdinand I!”
29/03/2025 17:35

* „Vrem să ducem serviciile sociale cat mai aproape de cei care cu adevărat au nevoie de ele. De asemenea, vom incerca să ducem la bun sfarşit tot programul de investiţii inceput, dar să demarăm ş ...

Topul localităților în care ieșenii depășesc cel mai des vârsta de 85 de ani
29/03/2025 17:35

* clasamentul oferă cateva surprize uriase, in sensul că majoritatea unitătilor administrativ-teritoriale care compun Zona Metropolitană a judetului Iasi se regăsesc la coada clasamentului * topul este des ...

Doar 88 de ieșeni și-au înregistrat cazanele de țuică la Fisc
29/03/2025 17:33

* „În perioada 2022 - 2024 nu au fost intocmite decizii de impunere privind obligatiile fiscale declarate la solicitarea gospodăriilor individuale producătoare de tuică şi rachiuri din fructe, d ...

Tot mai multe ieșence solicită Poliției să le scape de soții furioși
29/03/2025 17:30

* anul trecut, la Iasi au fost emise 919 ordine de protectie, un adevărat record in materie, niciodată consemnat in capitala Moldovei, mai mult decat dublu fată de anul 2020! * profilul victimelor violentei ...

Un microbuz în care se aflau 12 copii, implicat într-un accident în județul Neamț
29/03/2025 14:16

Un microbuz in care se aflau soferul si 12 copii, dar si alte două autoturisme au fost implicate sambătă dimineata intr-un accident produs pe E 85 in judetul Neamt. Potrivit ISU Neamt, accidentul a avut loc ...

Povestea pubelelor. Deșeurile care trădează clasa socială, educația și viitorul Iașului
29/03/2025 11:31

La prima vedere, pubelele cartierelor iesene nu spun nimic. Sunt doar niste bidoane triste, pline, pe care le ocolesti cu nasul strans si pasii grăbiti. Dar dacă te opresti o clipă, dacă iti invingi repu ...

Pătrunjel cu pesticide, retras de la comercializare din patru magazine din Vaslui
29/03/2025 11:08

Un număr de 60 de bucăţi de legături de pătrunjel au fost retrase de la comercializare din patru magazine din Vaslui, Barlad şi Huşi, după ce s-a stabilit că produsele proveneau dintr-un lot infestat c ...

Concerte la Palat. Evenimente muzicale de excepție în luna aprilie
29/03/2025 10:49

Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii din Iasi, aduce o serie de concerte deosebite in luna aprilie. Astfel, patru recitaluri speciale vor fi sustinute in locatia emblematică a capitalei Mold ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei