Se pregătește Acordul de Mediu pentru secțiunea Moțca - Iași - Ungheni din Autostrada A8
Dimensiune font:
* după emiterea Avizului de Mediu urmează dezbaterea publică pe marginea acestui document, respectiv la mijlocul lunii iulie, și apoi aprobarea indicatorilor tehnico-economici, cel mai probabil până la sfârșitul acestui an, urmată, în final, de scoaterea la licitație a proiectării și execuției lucrărilor
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trrimis miercuri Agenției pentru Protecția Mediului (APM) cele două documentații întocmite în vederea emiterii Acordului de Mediu pentru execuția lucrărilor la tronsonul Moțca - Iași - Ungheni al Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii), respectiv Raportul privind Impactul asupra Mediului (RIM) și Studiul de Evaluare Adecvată (EA).
Potrivit reprezentanților Consiliului Județean, în urma discuțiilor avute cu directorul general al Agenției pentru Protecția Mediului, Galea Temneanu, dezbaterea publică pe tema Acordului de Mediu ar putea avea loc cel mai devreme la mijlocul lunii iulie, pentru a se respecta astfel calendarul aprobat iniţial.
În perioada următoare, reprezentanții Consiliului Județean urmează să se întâlnească, la București, cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, în vederea stabilirii datei ședinței Consiliului Tehnico Economic (CTE) al CNAIR, în cadrul căreia va fi supusă spre avizare documentația pentru realizarea secțiunii Moțca - Iași - Ungheni a Autostrăzii A8, etapă premergătoare aprobării indicatorilor tehnico-economici de către Guvern.
Din punct de vedere al întocmirii documentației, secțiunea Moțca - Iași - Ungheni a Autostrăzii Unirii este cea mai întârziată din A8, Studiul de Fezabilitate (SF) pentru realizarea lucrărilor fiind depus la Ministerul Transporturilor abia în urmă cu două săptămâni.
Potrivit calendarului convenit între părţi, după emiterea Avizului de Mediu urmează dezbaterea publică pe marginea acestui document, respectiv la mijlocul lunii iulie, și apoi aprobarea indicatorilor tehnico-economici, cel mai probabil până la sfârșitul acestui an, urmată, în final, de scoaterea la licitație a proiectării și execuției lucrărilor. În lungime totală de 93,27 km, valoarea lucrărilor pe segmentul Moțca-Iași-Ungheni este estimată la aproximativ un miliard de euro. Tronsonul are prevăzute mai multe noduri de legătură, respectiv două noduri la Moțca-Pașcani plus un nod pe A7 (Autostrada Moldovei) și câte un nod la Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Dumești – Lețcani, Rediu – Horlești, Vulturi – Sculeni și Golăiești. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau