Sistemul de management al traficului, un eșec răsunător

1trafic2

Dimensiune font:

| 07-08-2024 08:59

* Investiţia prevedea semaforizarea centralizată şi adaptată traficului a unui număr de 90 de intersecţii din oraş, urmând să conducă în final la fluidizarea traficului rutier şi pietonal, precum şi la diminuarea numărului de accidente şi ambuteiaje, dar şi la reducerea poluării * la 10 ani de la intrarea în funcțiune a sistemului, lucrurile nu s-au schimbat aproape deloc, ba, am putea spune, chiar s-au înrăutățit

Circulația autovehiculelor în municipiul Iași continuă să reprezinte un calvar atât pentru șoferi, cât și pentru pietoni, mai ales la orele de vârf când, practic, este aproape imposibil să înaintezi cu mașina mai mult de 10-20 de metri într-un interval de câteva zeci de minute. Situația persistă de ani de zile, în ciuda asigurărilor date de autorități că problema se va rezolva prin introducerea unui nou sistem de „semaforizare inteligentă”, în paralel cu creșterea numărului de străzi cu sens unic. Actalul sistem de management al traficului, dat în folosință în urmă cu un deceniu, care avea ca scop optimizarea fluxului de mașini în principalele intersecții și pentru a cărui implementare s-au cheltuit la vremea respectivă 91 de milioane de lei din fonduri europene, s-a dovedit a fi un mare eșec. Investiţia prevedea semaforizarea centralizată şi adaptată traficului a unui număr de 90 de intersecţii din oraş, urmând să conducă în final la fluidizarea traficului rutier şi pietonal, precum şi la reducerea numărului de accidente şi ambuteiaje, dar şi la reducerea poluării.

Proiectul de introducere a sistemului de management al traficului presupunea montarea în principalele intersecţii din municipiu a unui număr de 1.242 de semafoare, 1.979 de indicatoare rutiere, 72 de automate de dirijare a circulaţiei, 633 de camere de detecţie și a 59 de echipamente pentru supraveghere, toate coordonate prin intermediul unui dispecerat.

Datele colectate de la detectoarele de trafic urmau să fie transmise către automatul de trafic, iar prin intermediul sistemului de comunicaţii la centrul de comandă, unde trebuiau să fie stocate în baza central de date. Potrivit autorităților locale, sistemul astfel introdus ar fi trebuit să conducă în maximum 2 ani de la implementare la reducerea timpului de călătorie pe principalele axe ale orașului la orele de vârf, în medie, cu aproximativ 25%.

Un proiect care nemulțumește în egală măsură atât șoferii cât și pietonii

La 10 ani de la intrarea în funcțiune a sistemului, lucrurile nu s-au schimbat aproape deloc, ba, am putea spune, chiar s-au înrăutățit. În acest moment, în oraș se circulă mult mai prost decât în urmă cu 10 ani, cei mai mulți dintre ieșeni fiind nemulțumiți de timpul foarte mare petrecut în trafic, fie în calitate de șoferi fie ca pietoni. „Sunt zile în care am făcut și două ore din Copou până la capăt CUG, mai ales la orele de vârf. Acum, în august, lucrurile parcă arată mai bine, însă asta din cauză că mulți ieșeni sunt plecați în concediu și elevii sunt în vacanță. Din septembrie, însă, sunt convins că lucrurile vor reveni pe făgașul normal, spune amar Vasile, șofer din Iași. „ Ca pieton, pierd foarte mult timp atunci când mă deplasez în oraș, cu atâtea și atâtea semafoare. Oriunde te îndrepți dai de semafoare. Autoritățile au împânzit orașul cu zeci de semafoare, în față cărora aștepți uneori chiar și 5 minute până se face verde. Uneori am impresia că pentru cei care conduc orașul sunt mai importante mașinile decât oamenii”, afirmă cu năduf Maria, pensionară din Iași.

De altfel, în ultima perioadă, tot mai mulți ieșeni s-au plâns de faptul că timpii de așteptare de la semafoare, respectiv de trecere de la culoarea roșie la cea verde, sunt foarte mari, iar timpul alocat culorii verzi este prea mic pentru a putea traversa strada în condiții de siguranță.

Ca de fiecare dată, autoritățile promit să rezolve situația, însă lucrurile continuă să rămână la fel, fără se se schimbe ceva. Săptămânal, membrii comisiei de circulație a municipiului aprobă tot de felul de măsuri, cum ar fi introducerea de noi sensuri unice de circulație sau înființarea de noi treceri de pietoni, care teoretic ar trebui să conducă la o mai mare fluidizare a traficului, însă sunt foarte reticienți atunci când trebuie să reanalizeze timpii de semaforizare din intersecții, toate acestea în detrimentul șoferilor și al pietonilor, care continuă astfel să se acuze reciproc de „marea înghesuială” existentă în oraș la orele de vârf și nu numai.

Edi MACRI

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei