Tarom nu va relua cursele din Iași către Cluj și Timișoara
Dimensiune font:
Pentru ca aceste zboruri să poată fi reluate este necesar ca cererea pentru serviciile prestate de către Tarom să fie la un nivel suficient de mare pentru acoperirea costurilor de operare”, se arată într-un răspuns al ministrului Sorin Grindeanu către un parlamentar ieșean
Inaugurate în urmă cu fix cinci ani, cursele operate de Tarom pe relaţiile Iaşi – Cluj, respectiv Iaşi – Timişoara au fost abandonate în martie 2020. Impactul a fost unul dur, cel puţin pentru oamenii de afaceri care se deplasau frecvent în Ardeal şi Banat şi care, în prezent, nu au alte variante decât fie prin Bucureşti, fie cu trenul sau autocarul. Parlamentarul ieşean Monica Berescu (USR) susţine, într-o interpelare de la tribuna Camereiu Deputaţilor, că cei mai afectaţi sunt ieşenii care activează în zona IT. „Ca și distribuție geografică, Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timiş şi Braşov sunt zonele care concentrează cel mai mare număr de salariaţi din sectorul IT&C din România. Angajatorii din aceste judeţe au împreună 168.000 de angajaţi în sectorul IT&C, reprezentând trei sferturi din totalul angajaţilor din IT&C din România (de 220.000 de persoane în 2020). Statisticile arată că, în perioada 2008 - 2020, numărul de angajaţi din IT&C a crescut cel mai mult în Cluj (de la 5.400 de angajaţi în 2008 la aproape 24.000 de angajaţi în IT&C în 2020) şi în Iaşi (de la 3.300 de angajaţi în 2008 la peste 14.000 de angajaţi în 2020). În Cluj, 9% din totalul salariaţilor lucrează în IT, iar în Iaşi procentul se apropie de 8%, acestea fiind judeţele în care numărul de angajaţi din sectorul IT&C a crescut de patru ori în perioada 2008-20202. În prezent, cele 4 centre IT&C regionale nu sunt conectate direct pe cale aeriană, chiar dacă există aeroporturi funcționale în 3 din cele 4 locații”, spune deputatul ieşean. Acesta a solicitat companiei Tarom informaţii referitoare la demersurile efectuate în vederea reluării zborurilor directe pe aceste destinații (Iași - Cluj, respectiv Iași - Timișoara) şi ce condiții trebuie îndeplinite pentru (re)introducerea zborurilor directe.
Rute neprofitabile
Din păcate, răspunsul oficialilor Tarom este fără echivoc: nu se va reveni asupra deciziei luate în martie 2020. „Referitor la cursele Iaşi – Cluj şi Iaşi – Timişoara, compania să renunţe din motive de profitabilitate, în sensul în care costurile pentru operarea pe aceste rute erau mai mari decât veniturile pe care le generau. Pentru ca aceste zboruri să poată fi reluate este necesar ca cererea pentru serviciile prestate de către Tarom să fie la un nivel suficient de mare pentru acoperirea costurilor de operare”, se arată într-un răspuns al ministrului Sorin Grindeanu. Tot aici se arată că „Tarom monitorizează nivelul cererii din piață pentru destinațiile pe care le-ar putea deservi și efectuează calculele necesare pentru stabilirea nivelului cererii în vederea emiterii unei deizii în privința operării”. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau