Taximetriştii ieşeni au blocat un bulevard din oraș
Dimensiune font:
Aceştia cer intrarea în legalitate a firmelor care desfăşoară servicii de taximetrie prin intermediul aplicaţiilor de pe telefoanele mobile
Un nou protest al taximetriştilor ieşeni şi-a consumat ieri un nou episod dintr-o telenovelă care a început cu ani în urmă. Scenariul a fost identic: începând cu ora 10.00, maşinile galbene au ocupat Bulevardul Anastasie Panu şi străzile adicente, taximetriştii cerând intrarea în legalitate a firmelor care desfăşoară servicii de taximetrie prin intermediul aplicaţiilor de pe telefoanele mobile. Concret, taximetriştii sunt nemulţumiţi că instituţiile statului nu răspuns solicitărilor taximetriştilor de a abroga prevederile O.U.G. 49/2019, cea care reglementează transportul alternativ. „Pirateria în transportul de persoane a devenit o activitate tolerată și nesancționată de autoritățile române. Activitățile ilegale, neautorizate, nelicențiate de transport persoane în regim taxi prin folosirea aplicații mobile nelegale, încalcă dreptul la concurență neloială și conduc la dispariția activității de taxi în condiții legale”, a declarat un taximetrist. Acţiunea a fost organizată de Asociaţia de Monitorizare Taxi Iaşi
Ce cred ieşenii că se ascunde în spatele protestului
Interesant este faptul că mulţi ieşeni percep protestul drept o formă a patronilor de taxi-uri de a-şi proteja afacerile în condiţiile apariţiei unui potenţial concurent. Mai mult, unii ieşeni susţin că apariţia în Iaşi a unor firme precum Uber şi Bolt a dus la plecarea şoferilor de la firmele consacrate, cu implicaţiile de rigoare în ceea ce priveşte închirierea licenţelor. „Patronii de taxi deţin în jur de 1000 de autorizaţii taxi în Iaşi şi marea majoritate sunt oferite în chirie la alţii care au maşină, dar nu deţin autorizaţie. Pentru o autorizaţie se cere 250 euro pe lună, plus 50 euro dispeceratul, plus TVA la încasări. Patronul plăteşte 500 lei/an, la primărie pentru o autorizaţie şi câştigă 3.000 de euro/an prin închirierea a 100 de autorizaţii. E normal sa le fie frica că pleacă lumea de la ei din firma şi fac taxi la Uber fără să plăteasca acest drept de şmecher”, spune un ieşean pe Facebook. Un alt reclamă birocraţia din taximetrie. „Mi-ar conveni să fac Uber, am maşină nouă, sunt educat, dacă aş şti că e legal şi nu risc amenzi şi mâine aş putea să-mi mut maşina să scap de birocraţia din taximetrie”, spune acesta. În fine, un alt ieşean face referire la tarifele majorate de către firmele de taximetrie din Iaşi. „Este Uber concurenţă neloială? Dar faptul că toate firmele de taxi din Iaşi s-au înţeles la acelaşi preţ diferenţa fiind de un ban (ca sa fie legal) ? Asta nu e concurenţă neloială ? Dar faptul că la minus 15 grade, la 7:30 dimineaţa, mă duc în staţie să iau taxi şi îmi zice ca e prea scurtă comanda, apoi fac comandă pe net şi aştept 40 minute să vină o maşina, cum e ? Faptul că a fost deschis Auchan asta înseamnă că Carrefour nu mai are clienţi?”, se întreabă un alt ieşean. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau