Tinerii și puterea cumpărăturilor conștiente. Micro-brandurile rescriu regulile consumului

brand-IS

Dimensiune font:

| 04-12-2024 17:57

 * de la anonimat la popularitate, un val nou de afaceri mici redefinește cum și de ce cumpărăm * tinerii aleg cu sufletul și portofelul, iar micro-brandurile sunt răspunsul lor la marile corporații * un alt element cheie al succesului micro-brandurilor este angajamentul lor față de mediu * afacerile mici care prioritizează materialele reciclate, metodele de producție sustenabile și reducerea deșeurilor atrag atenția

Într-o lume în care cumpărăturile nu mai sunt doar despre preț, ci și despre valori, micro-brandurile devin noua voce a generațiilor care cer mai mult decât produse. De la sustenabilitate la povești autentice, aceste afaceri mici schimbă nu doar obiceiurile de consum, ci și comunitățile.

La prima vedere, strada pe care se află atelierul lui Vlad pare liniștită, dar ușa vopsită în culori vibrante atrage privirile curioșilor. El creează poșete din materiale reciclate. „Fiecare spune o poveste. Nu e vorba doar de un produs, ci de a oferi ceva unic fiecărui client”, explică tânărul.

Această filosofie definește micro-brandurile care câștigă teren într-o piață dominată de gigantici retaileri. Generațiile tinere, de la millennials la generația Z, și-au transformat comportamentul de consum într-un act de responsabilitate. Cumpărăturile nu mai sunt doar despre necesitate; ele sunt o declarație de identitate.

Produse cu suflet și povești autentice

Multe dintre micro-branduri se bazează pe ideea că fiecare produs ar trebui să aibă o poveste. Maria, de exemplu, creează agende artizanale folosind hârtie reciclată și tehnici tradiționale. „Cei care cumpără de la mine nu vor doar o agendă, ci ceva care să le reflecte personalitatea”, explică ea.

Această dorință de autenticitate se extinde la toate categoriile de produse: de la haine croite pe măsura clientului până la mâncăruri produse local. Pentru Ioana, o studentă la arhitectură, susținerea unui brand mic înseamnă mai mult decât simplul act al cumpărării. „Când port o rochie făcută de un designer local, mă simt parte dintr-o comunitate. Este ceva personal”, zâmbește Ioana.

Eco-friendly și personalizat: Cerințele noii generații

Pe lângă autenticitate, micro-brandurile răspund și unei alte nevoi esențiale: sustenabilitatea. Într-o lume sufocată de consumul excesiv, afacerile mici își fac loc prin inovație și responsabilitate. Andrei, fondatorul unui brand de cosmetice vegane, explică: „Tinerii vor produse care să aibă un impact pozitiv. Dacă nu sunt eco-friendly, nici măcar nu iau în calcul să le cumpere”.

Personalizarea este un alt avantaj al micro-brandurilor. Spre deosebire de produsele standardizate oferite de marile companii, afacerile mici pun accent pe detalii. Clientul poate alege materialele, culorile și chiar designul final. Această interacțiune directă creează o conexiune emoțională puternică.

Cumpărăturile de la micro-branduri nu doar că oferă produse speciale, dar au și un impact direct asupra economiei locale. Sorina, care produce bijuterii handmade, spune că atunci „când cineva cumpără de la mine, susține direct o afacere din România, nu o corporație care își trimite profiturile peste granițe”.

Un alt element cheie al succesului micro-brandurilor este angajamentul lor față de mediu. Într-o lume dominată de fast fashion și plastic, afacerile mici care prioritizează materialele reciclate, metodele de producție sustenabile și reducerea deșeurilor atrag atenția. Maria, proprietara unui brand de lumânări vegane, spune că fiecare lumânare pe care o vinde este ambalată special, iar „clienții știu că provine din resurse regenerabile. Aceasta e diferența”.

Pe lângă aspectele ecologice, micro-brandurile pun accent și pe responsabilitatea socială. Multe dintre ele colaborează cu artiști locali, oferă locuri de muncă în comunități dezavantajate sau donează o parte din profit cauzelor sociale. Aceste inițiative fac ca produsele să fie mai mult decât simple bunuri; ele devin simboluri ale schimbării.

Afaceri mici precum cele ale lor creează locuri de muncă, colaborează cu alți artizani locali și sprijină o economie bazată pe comunitate. Tinerii sunt tot mai conștienți de acest impact. Schimbarea generată de micro-branduri nu se limitează la piață. Ea reflectă o mutație mai profundă în mentalitatea consumatorilor. Într-o eră a globalizării și uniformității, tinerii caută conexiuni mai personale și valori autentice.

Maura ANGHEL

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Provocările TikTok. Distracție virtuală cu urmări reale și lecții grele pentru generația digitală
04/12/2024 18:11

TikTok, reteaua de socializare care domină viata digitală a adolescentilor, nu este doar un spatiu pentru dansuri virale si momente amuzante. În spatele clipurilor scurte, atrăgătoare, se ascunde o re ...

Educația care schimbă destine. Puterea învățării remediale
04/12/2024 17:13

  * Ministerul Educaţiei a lansat in consultare publică un proiect de ordin pe tema programului „Învăţare remedială” * principalul avantaj este reducerea abandonului scolar, la care ...

Generația hipersensibilă. Tot mai mulți copii sunt prizonierii alergiilor
04/12/2024 15:40

Într-un peisaj al progresului tehnologic si al abundentei alimentare, tot mai multi părinti din intreaga lume se confruntă cu un fenomen ingrijorător: cresterea numărului de copii care dezvoltă alerg ...

Concursul Internaţional de Interpretare Vocal-instrumentală „Armonii sonore in muzica tradiţională''
04/12/2024 15:33

Muzeul Ştiinţei şi Tehnicii „Ştefan Procopiu" din cadrul Complexului Muzeal Naţional „Moldova” laşi, in parteneriat cu Asociaţia Art & Music Day, Universitatea Naţională de A ...

 Thinslices, una dintre cele mai cunoscute companii tech cu capital românesc din Iași, și-a relocat sediul în hub-ul IT din ansamblul Palas și angajează specialiști
04/12/2024 15:25

 Thinslices, una dintre cele mai cunoscute companii tech cu capital romanesc din Iasi, si-a relocat sediul in hub-ul IT din ansamblul Palas si angajează specialisti Iasi, 4 decembrie 2024 O nouă compan ...

Începe Festivalul „Teodorenii
04/12/2024 15:24

Biblioteca Judeteană „Gh. Asachi” Iasi organizează in zilele de 10, 11 si 12 decembrie 2024, editia a X-a a Festivalului „Teodorenii”. Editia din acest an se va desfăsura sub genericu ...

Seară Culturală Poloneză la Palatul Culturii din Iași
04/12/2024 11:40

Muzeul Stiintei si Tehnicii „Stefan Procopiu” din cadrul Complexului Muzeal National „Moldova” Iasi, in parteneriat cu Uniunea Polonezilor din Romania „Dom Polski" - Filiala ...

Sfânta Varvara, Lumina ocrotitoare a minerilor
04/12/2024 08:36

În regiunea Bucovinei, unde Suceava si Neamtul ascund in adancuri zăcăminte de sare si alte bogătii minerale, traditia ocrotirii minerilor de către Sfanta Varvara este mai vie ca niciodată. În ...

  „Oamenii de cultură și știință adevărați sunt umbriți de politicieni și de cei care au făcut bani fără muncă”
04/12/2024 08:01

* dialog cu prof. univ. Anca Zbranca,  un medic consacrat si un păstrător al traditiilor autentice romanesti - Cum s-a născut dragostea dumneavoastră pentru valorile romanesti? A fost un dar primit di ...

Un piroman ieşean a murit, aşteptându-şi sentinţa. Spera să intervină prescripţia
04/12/2024 08:00

 Mihai A. din Oprişeni, comuna Ţuţora, a fost foarte aproape de delictul perfect. În cazul său, e vorba de o operaţiune de incendiere, soldată cu pagube materiale foarte mari, aproximativ 20.00 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei