Un medic ieşean vorbeşte despre „puşcăria din şcoli”
Dimensiune font:
Cunoscut contestatar al măsurilor exagerate împotriva infecției cu noul coronavirus, medicul ieşean Răzvan Constantinescu a făcut referire, zilele trecute, la faptul că procesul de învățământ este afectat de ceea ce el numeşte „mascarada COVID -19”. Într-o postare pe o reţea de socializare, doctorul ieşean face cinci enunţuri despre ceea ce se întâmplă în şcoli. „Profesorii au ochii injectați. Vorbitul întruna sub mască face ca aerul expirat să aibă traseu ascendent către globii oculari. Este și o ilustrare a ceea ce vă spun eu de câteva luni, că masca are efect protector nul față de fluxul aerian care poate conține viruși. Trebuie să vorbești mult mai tare în toate aceste ore. Lipsa mimicii și a mișcărilor vizibile ale buzelor reprezintă un handicap pentru expunerea profesorului. Nu poți scoate copiii la tablă, nu le vei putea da, când va fi nevoie, extemporal. Pare că tot copiii suportă cel mai bine situația, însă nu sunt cunoscute efectele medicale și psihologice ale purtatului inutilelor măști.
În timpul pauzelor, elevii rămân în bănci. Doar într-o singură pauză, conform programării, au voie să iasă afară și atunci, obligatoriu, însoțiți de profesor. Cei mai mulți mi-au relatat că aveau sentimentul că sunt gardieni de pușcărie”, afirmă acesta.
În aceeaşi postare, Răzvan Constantinescu a reiterat mai multe constatări, unanim recunoscute. Este vorba de faptul că cei mici nu fac boala şi că subiecții care nu fac boala sunt cel mult asimptomatici. „Asimptomaticii nu transmit infecția, nu sunt vectori de propagare a epidemiei. Masca nu ajută pe omul sănătos în a se proteja de a fi infectat, poate fi uneori utilă pentru ca omul bolnav să nu disipeze în jur cantități mari de virus. Și, atunci, de ce aceste măsuri demente? Ce logică au ele?”, se întreabă medicul ieşean. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau