Vacanță în Pridvorul Satului, pentru 12.000 de copii

tabara2-IS
tabata1-IS
367451634_311294041471845_5078162773712914436_n

Dimensiune font:

| 18-08-2024 19:29

 * ei au participat la taberele organizate în 11 sate de către Arhiepiscopia Iașilor * proiectul a început în urmă cu 13 ani, la Vișani

În dimințile liniștite de vară, satul Vișani părea că își duce viața obișnuită, cu zgomotul blând al naturii și pașii mărunți ai localnicilor care își urmează rutina zilnică. Însă, de fiecare dată se întâmplă ceva special. Este vorba despre Tabăra din Pridvorul Satului, un proiect de suflet al Arhiepiscopiei Iașilor, care aduce în mijlocul satului o rază de speranță pentru zeci de copii care, altfel, nu ar fi avut parte de o vacanță.

Povestea a început în urmă cu 13 ani, când un grup de adolescenț inimoși, împinși de dorința de a aduce un zâmbet pe chipurile unor copii nevoiași, au decis să organizeze o tabără într-un sat mai puțin cunoscut. „Îmi petreceam toată vara în tabere și îmi depășeam limitele căutând să fiu mereu mai bună pentru copii. Simțeam că între ei, încercând să le ofer o imagine despre potențialul pe care îl au, devin cea mai bună versiune a mea. Lucrurile au pornit cât se poate de firesc, un prieten mi-a zis că a fost într-un sat unde erau foarte mulți copii lipsiți de posibilități și triști, care aveau nevoie de o încurajare. Hai să facem o tabără!” am spus la unison și așa am pornit la drum, între prieteni. Eram adolescenți și aveam timp de oferit”, a spus Diana Elena Siminciuc, coordonatorul taberei.

A fost o simplă idee, dar care a prins rădăcini adânci și a crescut, transformându-se într-un proiect care astăzi aduce lumină în viața a mii de copii din satele Moldovei. În prezent, 300 de tineri voluntari se dedică acestui scop nobil, organizând nu mai puțin de 120 de tabere în sate din Iași, Neamț și Botoșani. Ei reușesc să ajungă la 12.000 de copii, cărora le oferă trei zile de neuitat, chiar acolo unde trăiesc. „În Vișani, așteptăm în jur de 70 de copii, dar numărul acesta poate crește pe măsură ce veștile bune se răspândesc între vecini”, a completa Diana Elena. Pentru ea, totul a început firesc. Avea 18 ani când a decis să se alăture proiectului și să își dedice vara copiilor. A fost un drum al descoperirii, atât pentru ea, cât și pentru acei micuți care aveau nevoie de o mână întinsă. Și-a petrecut verile în sate, învățând să fiu mai atentă la cei din jur, mai răbdătoare. Simțea că între ei, între acei copii care aveau nevoie de o simplă încurajare, devenea cea mai bună versiune a ei. Odată cu primul copil al meu personal am luat o pauză și soțul meu a preluat coordonarea proiectului. Eu am trecut în culise, în echipa de formare a voluntarilor. Anul acesta, datorită faptului că trăiesc #puterealuiîmpreună într-o comunitate de mămici din Iași, am simțit că, deși voi fi cu toți cei 4 copii ai mei după mine, nu voi fi singură. Un grup de mămici mi s-a alăturat și am curajul să fac nebunia de a ieși din nou pe teren, de a reveni la firul ierbii, la interacțiunea 1 la 1 cu participanții. Ne vor fi alături și câteva fete studente, voluntare în tabere, ca să ne ajute când vine vorba de alergat după copii, pentru că noi am ajuns la vârsta la care avem nevoie ca interacțiunea cu cei mici să fie mai pe tihnă, mai profundă și mai puțin energică”, adaugă râzând Diana Elena.

Tabăra din Vișani nu este doar despre activități. Este despre a oferi aripi. Despre a le arăta copiilor că, indiferent de circumstanțele în care se află, pot visa și pot reuși. „Vrem ca ei să nu părăsească școala, să îndrăznească să viseze și să muncească pentru a-și atinge visele. Vrem să le fim alături, an după an, pentru ca impactul nostru să fie unul de durată”, a încheiat Diana Elena Siminciuc povestea taberelor.

În timp ce focul de tabără va arde în seara asta, iar râsetele copiilor vor umple aerul cu bucurie, voluntarii vor ști că au făcut ceea ce trebuia. În Vișani și în alte 11 sate, taberele continuă, iar echipa de voluntari va fi acolo să le sufle în aripi și să dea putere unor vise fragile, dar pline de potențial. Fiecare zi petrecută ]n Tabăra din Pridvorul Satului este o amintire prețioasă, un pas către un viitor mai bun pentru acești copii. Și nu este oare acesta cel mai frumos dar pe care îl putem oferi copiilor?

Maura ANGHEL

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Ard Bucegii!

14:00

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
Nevastă de 18 ani, înjungiată de propriul soț. A refuzat să depună plângere
19/08/2024 15:01

O tanără de 18 ani din judetul Neamt a fost injunghiată de sotul ei, după un conflict in familie, insă a refuzat să depună plangere impotriva acestuia, lucru ce nu le-a oprit, insă, pe autorităti să ...

O directoare din CJ Maramureş, un fost şef al IPJ Vaslui şi un fost manager al Serviciului de Ambulanţă Constanţa, în incompatibilitate
19/08/2024 12:46

Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate sau conflictul de interese de natură administrativă in cazul a patru persoane cu funcţii de conducere in instituţii publice, print ...

Prof. univ. dr. Cătălina Arsenescu Georgescu, omagiată la Muzeul Memorial „Mihail Kogălniceanu” Iaşi
19/08/2024 11:53

  Complexul Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi invită publicul joi, 22 august, la ora 15.00, la Muzeul Memorial „Mihail Kogălniceanu”, la evenimentul de omagiere a doamnei prof. un ...

Primăria Iași, grăbită să scoată din oraș autovehiculele poluante
19/08/2024 08:43

* pană acum, la Iasi, in cadrul Programelor „Rabla Local” si „Rabla Plus” s-au inscris 1.042 de proprietari de autovehicule cu norma de poluare Euro 3 sau mai mică * 594 de persoane au ...

Muzeului Național Brukenthal a adus la Iași o colecție unicat
19/08/2024 08:42

 Galeriile „Dumitru I. Grumăzescu” de pe strada Lăpusneanu găzduiesc expozitia „Spectacolul Naturii”, adusă de la Muzeul National Brukenthal din Sibiu si organizată cu sprijinu ...

GALERIE FOTO - Micii dansatori din Iași, medaliați cu aur și argint la cel mai mare concurs de dans sportiv din lume
19/08/2024 08:19

Iasul a urcat din nou pe un podium international, de această dată la German Open Championships (GOC), cea mai mare competitie de dans sportiv din lume. Concursul a avut loc la Stuttgart (Germania), intre 13 s ...

„Trading scam”, noul instrument al tâlharilor cibernetici
19/08/2024 07:47

Apar tot mai multe inselătorii prin „trading scam”. Semnalul de alarmă este tras de poliţişti, in contextul investitiilor in criptomonede si pe piata de capital din Romania. Aceste fraude sunt e ...

Începe „Bacul de toamnă”
19/08/2024 07:41

* la nivelul judetului Iasi, in vederea sustinerii probelor pentru a doua sesiune a examenului de Bacalaureat, s-au inscris 1.162 de candidati, 832 din seria curentă si 330 din seriile anilor anteriori 1.162 ...

Sute de refugiați ucraineni așteaptă un loc de muncă în Iași
19/08/2024 07:40

* de la inceputul conflictului armat din tara vecină, dintre cei 709 de cetăteni ucraineni inscrisi in evidentele Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Muncă Iasi, doar cateva zeci si-au găsit locuri ...

Ordinele de protecţie îi sufocă pe judecători
18/08/2024 23:46

* de la inceputul anului, magistraţii ieşeni au soluţionat 5.509 dosare * cum era de aşteptat (şi cum e tradiţia), in marea majoritate a cazurilor, partea reclamantă este femeia (soţie, concubină, mam ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei