Vacanță la Opera Națională Română din Iași
Dimensiune font:
Teatrul liric ieșean a închis stagiunea 2021-2022 duminică, atunci când a avut loc premiera spectacolului „Turandot”, de Giacomo Puccini. Potrivit managerului interimar al ONRI, a fost o stagiune plină de provocări și frământări, încununată de reușita a dpuă premiere de balet („Zâna păpușilor”, de Josef Bayer, și „Triptic de Balet”) și a trei de operă („Pescuitorii de Perle”, Georges Bizet, „Bal Mascat”, Giuseppe Verdi și „Turandot”, opera în concert, Giacomo Puccini), cărora li se adaugă triumful cu „Indiile Galante”, de J. Ph. Rameau în cadrul Bucharest Opera Festival.
Managerul interimar al Operei Naționale Române din Iași, Andrei Fermeșanu, a apreciat că stagiunea a fost una dintre cele mai de succes din ultimii ani: „După ridicarea restricțiilor sanitare, când ne-am desfășurat activitatea la turație normală, am reușit să oferim publicului un program divers, cu mult mai multe titluri. Între acestea s-au numărat și cele trei premiere din ultimele trei luni ale stagiunii, după cele două de anul trecut, o performanță deosebită, pentru care vreau să mulțumesc întregului colectiv, care a muncit enorm. Totodată, în acest an am reușit să aducem pe scena noastră invitați celebri, ca Elena Moșuc, Cellia Costea sau Ștefan Pop, care pot fi văzuți și în teatre mondiale de renume, am organizat masterclass-uri și gale cu nume mari ale scenei lirice internaționale, precum Elena Moșuc, Mioara Cortez sau Adriana Severin. Multiplele reacții pozitive din partea publicului, criticii și colegilor din țară, precum și triumful de la Bucharest Opera Festival ne fac să credem că eforturile noastre de a oferi produse de înaltă ținută artistică au fost încununate de succes”.
Oficialul a apreciat viziunile regizorale ale lui Victor Zaharia și Cristi Avram, dublate de coregrafiile semnate de Vlad Mărculescu și Cristina Todi, au confirmat potențialul creator intern și au contribuit decisiv la triumful premierelor din lunile mai și iunie. „Corul de copii, condus de Raluca Zaharia, e din nou acasă, iar maestrul David Crescenzi nu încetează să ne fascineze, fie că dirijează pe de rost opere întregi, fie că face muzică de mare rafinament”, a mai spus Andrei Fermeșanu.
Fiind o echipă managerială interimară, ferită de „nedeterminata” garanției și a certitudinii, „n-am avut plan minimal, așa că ne-am luat libertatea de a proceda maximal cu bucuria de a crea și de a nu ne lamenta. Și ne-am inspirat de la d-voastră, doamnelor, domnișoarelor și domnilor: veniți la spectacole în mod constan,t deși determinata vieții prăvălește ploaia, vântul și norii lui n-o să ajung în seara asta la Operă. Și, totuși, sunteți acolo; o știu pentru că de un an și 4 luni, vă petrecem cu privirea încă de la intrare.
Este forma sublimă a unui contract cu perioadă nedeterminată; l-am semnat tainic de ambele părți cu cerneala dragostei reciproce!”, a încheiat Andrei Fermeșanu. Managerul interimar al Operei Iași a mai precizat că, împreună cu Florin Guzgă, coordonatorul artistic al instituției, și Consiliul Artistic al teatrului liric ieșean a început deja lucrul la pregătirea stagiunii 2022-2023, care ar putea să înceapă pe 10 septembrie.
Maura ANGHEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau