Zeci de muncitori angajaţi zilnic pe şantierul Doi Băieţi - Dancu
Dimensiune font:
Reprezentanţii firmei Conest susţin că această investiţie reprezintă o prioritate pentru firma ieşeană, care-şi propune terminarea lucrărilor în primăvara anului viitor
Fără îndoială, şantierul deschis de municipalitatea ieşeană pe tronsonul Doi Băieţi – Dancu reprezintă una dintre cele mai mari provocări pentru constructorii angajaţi de Primăria Iaşi. În cazul de faţă, asocierea Conest – Mari Vila a alocat resurse umane importante pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai astfel încât angajamentul iniţial, acela de a finaliza lucrarea înaintea datei prevăzute în contract (noiembrie 2022) să poată fi respectat. „Sub atenta coordonare a directorului tehnic Ovidiu Balan, un profesionist de succes, proiectul din Dancu are un stadiu de realizare avansat. Lucrările sunt efectuate de compania noastră împreună cu Mari Vila, firma parteneră în acest contract, câștigat la licitația organizată de municipalitatea ieșeană. Responsabilitățile muncitorilor sunt diverse, iar perimetrul mare în care se desfășoară lucrările nu permit o poză de grup pentru a demonstra că se lucrează cu responsabilitate și grijă. Faptele demonstrează că șantierul din Dancu este prioritar pentru Conest. Dancu nu a fost niciodată un șantier gol decât după terminarea programului de lucru sau în zilele în care din cauza ploilor nu s-a putut lucra”, spun oficialii Conest, pentru a dezminţi zvonurilor conform cărora ritmul de lucru pe şantier este unul lent.
Ce s-a făcut până acum
De altfel, în fiecare zi sunt angrenate în diferite activităţi 86 de persoane. La Podul Ciurchi lucrează opt municitori, supervizaţi de un maistru. La calea de rulare, lucrările sunt realizate de 28 muncitori de la Conest, alţi 16 de la Mari Vila, doi maiştri şi trei ingineri. Alţi 18 muncitori ai firmei ieşene şi un inginer realizează lucrările la trotuare şi reţelele de traversări, iar la fundații stâlpi şi reţelele electrice sunt angrenaţi în total nouă muncitori. „Până acum am modernizat calea de rulare tramvai și trotuare. Am executat subtraversări, rigole pentru preluarea apelor pluviale, drenuri pentru colectarea apelor din subteran. Am demolat stâlpii vechi de rețea și i-am înlocuit. A urmat rețeaua de de fir contact. Am amenajat stațiile de tramvai. Ziduri de sprijin, reabilitarea Pod Ciurchi, reparații infrastructură, suprastructură, refacere rampe, trotuar, parapet protecție pietonal si rutier, reparații ziduri albie și decolmatare albie, alte lucrări efectuate de echipele noastre. Se lucrează comasat pe toată lungimea de 2.460 metri, în paralel la calea de rulare, refacerea trotuarelor, fundații stâlpi, montare stâlpi, reparații capitale pod, rampe pod”, mai spun oficialii Conest. Aceştia au mai precizat că vor publica periodic numărul inginerilor și a muncitorilor care lucrează pe șantierul din Dancu, precum şi stadiul exact al lucrărilor.
Primele probe sunt programate în martie 2022
Proiectul vizând reabilitarea infrastructurii de tramvai Iași – Dancu, proiectul are o valoare totală de 104.022.631,88 lei, inclusiv TVA (aproximativ 21 milioane de euro), și implică realizarea elementelor componente necesare funcționării căii de rulare tramvai Iași – Dancu pe tronsonul cuprins între intersecția străzilor Vasile Lupu și Aurel Vlaicu și limita intravilanului Municipiului Iași (în lungime de 2.460 metri cale dublă), reabilitarea podului Ciurchi II pe o suprafață de 275 de metri pătrați, construirea a opt stații de transport public pentru tramvaie, reabilitarea trotuarelor pe lungimea liniei de tramvai cu o suprafață de aproximativ 9.350 metri pătrați și reabilitarea zonelor verzi pe o suprafață de 1.775 de metri pătrați. Până la sfârșitul lunii martie a anului viitor vor avea loc probele cu tramvaie pe liniile modernizate. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau