Cati bani da statul pentru fiecare candidat la alegerile locale. Costurile vor fi de doua ori mai mari la scrutinul din 2020, fata de cel din 2016

Dimensiune font:

| 11-09-2020 08:55

Costul confruntarii in cel mai mare concurs de angajare din Romania este de 220 milioane de lei reprezentant de cheltuielile organizatorice. La acestea se mai adauga si sumele pe care statul roman le restitutie candidatilor si subventiile pe care partidele le primesc anual.

Costuri per candidat

Legislatia electorala prevede ca banii pe care candidatii ii cheltuiesc in campanie vor fi decontati daca partidul politic sau candidatul independent obtine cel putin 3% din voturile exprimate pentru functia vizata. Pentru asta, exista limite maxime ale cheltuielilor care pot fi efectuate de catre partidele politice, aliantele politice si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale. Astfel, statul deconteaza asa:

b) un salariu de baza minim brut pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliul local al comunei, insemnand suma de 2.230 de lei.

 

c) trei salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliul local al orasului, mai exact 6.690 de lei.

d) cinci salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliul local al municipiului, mai exact 11.150 de lei.


e) 30 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliul local al municipiului resedinta de judet, adica 66.900 de lei.

f) 50 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliul de sector al municipiului Bucuresti, adica 111.500 de lei.

g) 500 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la Consiliul General al Municipiului Bucuresti, mai exact 1.115.000 de lei.

Advertisement: 0:15
VDO.AI


h) 100 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliul judetean, adica 223.000 de lei.

i) cinci salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat la functia de primar al comunei, insemnand 11.150 de lei.

j) sapte salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat la functia de primar al orasului, adica 15.610 de lei.

k) zece salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat la functia de primar al municipiului, respectiv 22.300 de lei.

l) 50 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat la functia de primar al municipiului resedinta de judet, mai exact 111.500 de lei.

m) 100 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat la functia de primar de sector al municipiului Bucuresti, mai exact 223.000 de lei.

n) 150 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare candidat la functia de primar al municipiului Bucuresti, mai precis 334.500 de lei.

De ce s-a dublat suma

In cazul alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale, limita maxima a cheltuielilor electorale care pot fi efectuate la nivel central de catre partidele politice si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri este de 50 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliul judetean si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, reprezentand 111.500 de lei.

Amintim ca in cursa pentru alegerile locale s-au inscris 256.042 de candidatila functiile de primar, consilier local, consilier judetean, presedinte al consiliului judetean, primar sau consilier general

Astfel, se estimeaza ca sumele decontate in 2020 vor fi de cel mult doua ori mai mari comparativ cu sumele rambursate in 2016.

Un raport privind activitatea Departamentului de control al finantarii partidelor politice din cadrul Autoritatii Electorale Permanente (AEP) estimeaza cresterea sumelor ce vor fi rambursate competitorilor electorali pentru alegerile locale si parlamentare de anul acesta.

"In ceea ce priveste sumele referitoare la alegerile locale din anul 2020, se estimeaza ca acestea vor fi de patru ori mai mari comparativ cu sumele din 2016, tinand cont de faptul ca se estimeaza un numar aproape dublu al partidelor politice care vor participa la alegerile locale din 2020 si de faptul ca salariul minim pe economie de la 1 ianuarie 2020 a fost majorat cu 212% comparativ cu 1 ianuarie 2016 (...)

Tinand cont ca in anul 2016 au fost rambursate 92% din sumele solicitate prin cererea de rambursare, respectiv 46.000.000 lei, pentru alegerile locale din 2020 se estimeaza ca suma ce urmeaza a fi rambursata va fi in cuantum de 190.000.000 lei", prevede raportul.

Conform sursei citate, pe fondul cresterii numarului de partide politice inregistrate de la 84 in anul 2016 la 161 in anul 2020, se asteapta o crestere proportionala a numarului de partide politice care vor participa la alegerile parlamentare din 2020.

Numarul organizatiilor cetatenilor romani apartinand minoritatilor nationale si al candidatilor independenti se preconizeaza ca va ramane relativ constant.

"In anul 2016, suma totala ceruta pentru rambursare de catre competitorii electorali a fost in cuantum de 45.552.313,68 lei. Suma rambursata a fost in cuantum de 42.698.236,32 lei.

De asemenea, in ce priveste sumele de rambursat referitoare la alegerile parlamentare din 2020, se estimeaza ca acestea vor fi de cel mult doua ori mai mari comparativ cu sumele rambursate in 2016, tinand cont de faptul ca se estimeaza un numar aproape dublu al partidelor politice care vor participa la alegerile parlamentare din 2020 si de faptul ca pentru salariul minim pe economie la 1 ianuarie 2020 indicele de crestere a fost de 212% comparativ cu 1 ianuarie 2016", stipuleaza raportul.

Potrivit acestuia, in 2016, cheltuielile electorale efectuate de competitorii electorali au fost rambursate in procent de 93,7%.

Raportul privind activitatea Departamentului de control al finantarii partidelor politice si a campaniilor electorale in 2019 - istoric si previziuni preconizeaza ca procentul de rambursare a sumelor cheltuite de competitorii electorali in urma alegerilor parlamentare din 2020 se va mentine constant sau va creste.

Suplimentar fata de contributiile electorale, partidul politic poate contribui la campania electorala proprie cu pana la 50 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliul judetean si Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

Subventia de la stat pentru partidele politice

In 2019, partidele parlamentare au primit de la stat o subventie totala de 252,4 milioane lei, care a fost repartizata astfel: PSD - 143,7 milioane lei, PNL - 65,8 mil, USR - 19,3 mil, ALDE - 14,3 mil, PMP - 9,3 mil.
Subventia de la bugetul de stat se acorda in functie de urmatoarele criterii:
a) numarul de voturi primite la alegerile generale pentru Camera Deputatilor si Senat;
b) numarul de voturi primite la alegerile generale pentru autoritatile administratiei publice locale.
(4) In cazul aliantelor politice sau electorale, subventia se va imparti intre membrii aliantei dupa numarul de mandate obtinute.
Altfel spus, cu cat partidul are mai multe voturi, cu atat si subventia va fi mai mare.

Victor Ponta a obtinut mai multi bani de la stat pentru partide

Pro Romania va primi bani in urma unui amendament depus de Pro Romania la legea bugetului si acceptat de Executiv.

Astfel, la propunerea Pro Romania, Guvernul Orban a facut o derogarea prin care in 2020 partidele politice vor primi bani de la buget in functie de numarul de parlamentari, indiferent daca partidul a participat sau nu la alegeri.

Astfel, Partidul Pro Romania, condus de Victor Ponta, care s-a infiintat dupa alegerile din 2016 si care a adunat parlamentari care au candidat pe listele altor partide, va primi in 2020 subventie de la stat. Subventia ajunge la 200.000 de euro. Partidul lui Victor va primi de la bugetul de stat o suma este aproximativ egala cu cea a USR.

Mai mult de atat, partidele care nu au grupuri parlamentare in ambele camere, cum sunt PMP si ProRomania, vor putea avea reprezentanti in sectiile de vot.

Acest lucru era interzis pana acum, dar este rezultatul unei negocieri facute de Victor Ponta cu PSD la inceputul lunii iunie, cand la Camera Deputatilor a fost modificata legea privind organizarea si functionarea AEP. De fapt, este vorba de schimbarea unei simple sintagme: "partidele politice care au ca membri cel putin 7 senatori sau 10 deputati" au dreptul la reprezentanti in Birourile electorale si sectiile de vor. Or, la acest criteriu se inscriau ProRomania, ALDE si PMP. 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Maria Zaharova: Anularea ALEGERILOR din România, motiv de „râs homeric” pe scena internațională
18/04/2025 05:02

Romania a fost adusă in prim-plan de purtătorul de cuvant a Ministerului rus de Externe, Maria Zaharova, care, in briefingul său de presă de joi, a declarat că anularea alegerilor prezidentiale din noiembr ...

BREAKING | Curtea de Apel îi dă dreptate Elenei Lasconi: USR nu poate face campanie pentru Nicușor Dan
17/04/2025 18:55

Contestatia USR a fost respinsă pentru lipsa calitătii de reprezentant, Elena Lasconi fiind singurul reprezentant legal al partidului. Au fost respinse si alte contestatii impotriva deciziilor BEC de eliminar ...

FOTO Cum arată declarația dată de către Crin Antonescu la Securitate. Imagine cu documentul
17/04/2025 16:06

 Crin Antonescu, candidatul PSD+PNL+UDMR, a ajuns joi dimineata, 17 aprilie, la ora 10, la sediul Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitătii (CNSAS), pentru a studia nota de constatare se ...

Ilie Bolojan anunță un cutremur de mari proporții: Căderea Guvernului, posibilă creștere TVA și taxe, concedieri de bugetari. S-a putea apela la FMI
16/04/2025 14:55

  În mediile politice informale se vorbeste despre o criză de proportii care este tinută sub control in prezent, din cauza alegerilor prezidentiale. Tot intr-un mediu informal, presedintele i ...

Cât au cheltuit candidații la prezidențiale în prima săptămână de campanie pe social media: Facebook, Instagram, Google și Youtube
16/04/2025 12:23

      Paginile candidatilor Victor Ponta, Nicusor Dan si Crin Antonescu au cheltuit in prima săptămană de campanie  67% din bani – adică 797 mii de lei. Pe langă această ...

Motivul pentru care CSM respinge modificarea pensiilor speciale ale magistraților: „Ar submina grav funcționarea sistemului judiciar”
16/04/2025 07:27

Reunit in plen marti 15 aprilie, Consiliul Superior al Magistraturii a avizat negativ propunerea legislativă legată de modificarea pensiilor de serviciu, cunoscute ca „pensii speciale”. Conform membrilor ...

Își vor retrage SUA trupele din România? Răspunsul şefului delegaţiei americane, Vern Buchanan
16/04/2025 07:26

Şeful delegaţiei americane prezente la Bucureşti, republicanul Vernon Buchanan, a declarat că intr-adevăr, in această perioadă se analizează si se revizuieste postura militară strategică a Statelor U ...

Crin Antonescu lămurește declarația dată Securității: 'Am fost o victimă, nicidecum un colaborator. Cer ca această declarație să fie făcută publică'
15/04/2025 19:44

 „Nu am fost niciodată, sub nicio formă, colaborator al Securitătii, cu atat mai putin nu am făcut politie politică. Nu am avut nicio relatie cu Securitatea, alta decat in calitatea de urmărit. ...

Demnitarii și membrii Guvernului nu mai au voie să primească
14/04/2025 12:41

 Un număr mare de demnitari inalti, inclusiv membrii Guvernului, va avea interdictie la cadouri in timpul exercitării mandatului, se arată in legea promulgată luni, 14 aprilie, de presedintele interima ...

Prezidențiale 2025 / Lavinia Șandru vrea ca statul să plătească despăgubiri victimelor abuzurilor administrative
11/04/2025 18:34

Lavinia Sandru (PUSL), propunere radicală in cursa prezidentială: despăgubiri de minimum 10.000 de euro pentru victimele abuzurilor autoritătilor Candidata Partidului Umanist Social Liberal la alegerile pr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei