Certificatul verde îngropat în Coaliție

Dimensiune font:

| 20-01-2022 07:24

 

* Ciolacu: „Este tardivă o lege cu certificatul verde” * Cîțu: „Decizia renunțării a fost a lui Rafila”

Subiectul certificatului verde a fost îngropat în Coaliție după ce, timp de o lună, liderii PSD și PNL au facut ping-pong cu asumarea responsabilității adoptării acestuia. Marcel Ciolacu a declarat miercuri la Parlament că este tardivă o lege privind certificatul verde, în acest moment pentru că este o Ordonanţă de urgenţă în vigoare în acest sens. De partea cealaltă, președintele PNL, Florin Cîțu aruncă responsabilitatea la PSD și-l acuză pe Rafila că a renunțat la discutarea acestuia în Parlament.

„Cred că am dat zeci de explicaţii, în ceea ce priveşte certificatul verde, atât eu cât şi colegii mei, cât şi coaliţia cât şi ministrul. Este tardivă o lege cu certificatul, în acest moment, este tardiv. Mai mult, ştiu că este o Ordonanţă de Urgenţă în vigoare, în ceea ce priveşte certificatul verde”, a declarat Marcel Ciolacu, la Parlament.

Președintele PSD a ținut să precizeze că nu a fost de acord cu introducerea obligativității certificatului verde la locul de muncă (deși, proiectul propus de Alexandru Rafila și girat de PSD conținea o astfel de prevedere). „Eu nu am fost de acord cu aşa ceva”, a arătat Ciolacu.

Nimeni nu a doprit să-şi asume o asemenea responsabilitate

De partea cealaltă, președintele PNL, Florin Cîțu îi acuză pe partenerii de guvernare că decizia renunțării la proiectul de lege privind introducerea certificatului electronic COVID-19 la locul de muncă a venit din partea ministrului Sănătății, Alexandru Rafila. „Decizia la Ministerul Sănătății și Guvern este că nu mai e nevoie de un certificat verde. Ca să fiu de acord cu ceva (că nu mai trebuie certificat verde - n.r.) trebuie să fie prezentate argumentele unei decizii. Deocamdată noi vorbim pe declarații. Aș vrea să văd cum a fost fundamentată decizia că un certificat verde nu ar duce la creșterea numărului de vaccinări.

Dacă există specialiști care spun că chiar dacă adoptăm certificatul verde în acest proiect de lege și ne arată fundamentat că nu ar fi dus la o creștere a numărului de persoane vaccinate, bineînțeles că nu aș avea nicio problemă”, a declarat Florin Cîțu. Dincolo de declarațiile politice cu largul concurs al președintelui Klaus Iohannis, nici PSD și nici PNL nu au dorit să-și asume responsabilitatea introducerii obligativității certificatului verde.

Scurt istoric

Tema certificatului verde a creat tensiuni în interiorul Coaliției de guvernare. Înainte de sărbători, liderii Coaliției Marcel Ciolacu, Florin Cîțu, Nicolae Ciucă și Kelemen Hunor au discutat despre necesitatea introducerii certificatului COVID. Social-democrații au propus ca Guvernul să-și asume răspunderea în Parlament pe un proiect inițiat de ministrul Sănătății Alexandru Rafila astfel încât noile reglementări să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Social-democrații sperau că prin asumarea răspunderii Guvernului să elimine posibilele costuri de imagine care le-ar fi generat introducerea obligativității certificatului COVID la locul de muncă. În plus, în Parlament ar fi existat riscul ca o parte dintre parlamentarii PSD să nu voteze proiectul de lege.

De partea cealaltă, președintele PNL, Florin Cîțu, s-a opus de la început proiectului inițiat de PSD. Cîțu a contestat în diferite rânduri, în interiorul ședințelor de Coaliție propunerile social-democraților. Președintele PNL a cerut public ca proiectul PSD să fie dezbătut în Parlament.

În acest context, președintele Klaus Iohannis, într-o discuție cu liderii Coaliției le-ar fi cerut să renunțe la obligativitatea certificatului la locul de muncă. Astfel, subiectul introducerii certificatului verde a fost închis în Coaliție.

Ulterior ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a anunțat, în plin val 5 al pandemiei că certificatul nu mai este o urgență, pentru că până la implementarea lui, numărul de cazuri va scădea din nou.

„Nu mai văd urgența certificatului verde pentru că orice procedură legislativă - să spunem că se face o procedură de urgență, asumarea răspunderii e cea mai rapidă, presupune și un timp de la momentul adoptării până la implementarea efectivă, care vor mai însemna câteva săptămâni și eu sper ca acest val 5 în România să se încheie peste câteva săptămâni. Deja avem două săptămâni din valul 5 și sper că până la sfârșitul lunii februarie să ajungem într-o situație...”, a explicat ministrul Sănătății. Ana POP

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Duminică, ziua în care votul poate rescrie viitorul politic al Europei: România, Polonia și Portugalia se află în fața unor decizii cruciale
15/05/2025 06:25

Milioane de alegători din Romania, Polonia şi Portugalia vor vota in acest weekend in cadrul unei „super duminici” electorale care va determina cursul democraţiilor lor intr-un moment de tensiuni politic ...

Viktor Orban implică Kievul în lupta politică internă - Ucraina ar fi atacat armata ungară cu sprijinul opoziției de la Budapesta
15/05/2025 06:23

Premierul Ungariei, Viktor Orbán, s-a plans de o presupusă operatiune fără precedent a serviciilor de informatii ucrainene impotriva tării sale, potrivit paginii premierului de pe Facebook. In videoclipul ...

Trump, în centrul atenției după ce a refuzat cafeaua saudită la întâlnirea de la Riad: „Poți să-l învinovățești?”
15/05/2025 06:21

Presedintele american Donald Trump a starnit controverse după ce a refuzat să bea o cească traditională de cafea saudită in timpul unei primiri regale fastuoase in Arabia Saudită. Momentul, surprins in t ...

LIVE VIDEO Dezbatere electorală la România TV. Nicușor Dan e singur în platou, George Simion a anunțat că nu vine
14/05/2025 20:17

 Miercuri seară, de la ora 20:00, Romania TV organizează o dezbatere electorală la care sunt asteptati atat Nicusor Dan, cat si George Simion. Conform postului de televiziune, ambii candidati au confirm ...

BEC a decis ca afișele lui George Simion din Iași să fie scoase
14/05/2025 16:00

 BEC a decis ca afisele lui George Simion din Iasi să fie scoase: „AUR se consideră mai presus de lege”. PNL Iasi a făcut sesizarea la BEC. Dispune comunicarea prezentei decizii către ...

  „România între dezbinare și speranță. Alegătorul nu mai poate fi păcălit”
13/05/2025 15:50

    - Domnule Serbescu, ne aflăm cu doar un pas inaintea incheierii unei perioade extrem de complicate din punct de vedere politic. Mi-am amintit de un interviu pe care l-am realizat in urmă ...

Trump ar vrea să meargă la ISTANBUL, dacă se vor întâlni Zelenski și Putin /„Cred că putem avea rezultate bune”
13/05/2025 06:10

Presedintele SUA, Donald Trump, a semnalat, luni, că ar putea merge in Turcia, unde joi sunt programate negocieri intre Rusia si Ucraina, liderul de la Casa Albă insistand pentru oprirea rapidă a războiului ...

Băsescu îl „irită” pe Sorin Grindeanu: N-o să-i convingă să voteze într-un fel toți cei care, de 20 de ani, ne înjură cu plăcuțe suedeze
13/05/2025 06:04

„N-am nevoie de certificate de european din partea nimănui si nici pesedistii n-au nevoie de certificate de acest tip. Să-mi spună unu ca Băsescu sau ca alti domni care de 20 de ani ne spun cum trebuie s� ...

Ion Cristoiu: „Lebăda NEAGRĂ trebuie să se petreacă joi”
13/05/2025 06:02

Ion Cristoiu, jurnalist, scriitor si analist, a discutat in cadrul unei emisiuni TV despre presupusa „lebădă neagră”, un eveniment menit să influenteze votul in favoarea lui Nicusor Dan. Ion Cristoiu: ...

Marcel Boloș: „Renegocierea PNRR și deblocarea integrală a Cererii de Plată 3 sunt priorități imediate”
13/05/2025 05:59

Ministrul Marcel Bolos, alături de echipa tehnică din cadrul Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene a participat, luni, la reuniunea de lucru a Comitetului Interministerial de Coordonare a Planulu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei