La Parlament, criza coronavirusului a afectat doar sporul de antenă. Corlățean: Funcționăm la limita de avarie

parlament_12124800

Dimensiune font:

| 30-03-2020 11:02

 În plină criză economică și medicală reducerea cheltuielilor cu salarizarea demnitarilor și funcționarilor publici este un subiect delicat. Asta în condițiile în care în sectorul privat se fac strategii de adaptare la noile condiții în perspectiva unei crize economice.

La nivelul Conducerii Parlamentului s-a decis ca senatorii și deputații să-și desfășoare activitatea în regim online, iar aceștia vor lucra fie de acasă, fie de la birourile parlamentare din circumscripțiile pe care le reprezintă.

De asemenea, în cazul staff-ului administrativ, o mare parte dintre funcționari lucrează la domiciliu și doar 10% dintre aceștia asigură permanența la birou, au declarat pentru HotNews.ro surse oficiale din conducerea Parlamentului.

În ceea ce privește reducerea cheltuielilor, la nivel oficial nu s-a luat nicio măsură. Pentru a reduce salariile este nevoie de modificarea legii salarizarii funcționarilor și demnitarilor publici. Această modificare poate fi operată de către Guvern sau printr-un proiect de lege dezbatut și adoptat de Parlament.

Când vine vorba de reducerea cheltuielilor la nivelul demnitarilor nimeni nu dorește să-și asume public acest lucru.


Contactat de HotNews.ro, vicepreședintele Senatului Titus Corlățean a declarat că Biroul Permanent a adoptat un memorandum intern privind activitatea angajaților. Potrivit acestuia majoritatea angajaților lucrează de acasă, iar unde trebuie asigurată permanența, se lucrează în ture. În ceea ce privește costurile și cheltuielile cu angajații, vicepreședintele Senatului nu a vrut să facă precizări.

"În funcție de opțiune și situațiile specifice ale angajaților fie sunt în vârsta sau au boli sau sunt femei însărcinate, etc. pot să ceară concediu de odihnă sau lucrează de acasă, în ture. Noi funcționăm la limita de avarie, dar funcționăm pentru că era necesară asigurarea permanenței. Alte detalii despre costuri și cheltuieli nu sunt treaba mea", a declarat vicepreședintele Senatului.

Demnitarii și salariații vor primi aceleași indemnizații, însă o parte din sporuri și diurne vor fi eliminate.

Surse oficiale au explicat pentru Hotnews.ro că parlamentarii își vor primi indemnizațiile întregi, dar vor fi eliminate diurnele de ședință, costurile de deplasare. În plus, banii alocați pentru vizitele oficiale și transportul aferent acestora vor fi economisiți în următoarea perioadă.

De asemenea, la nivelul funcționarilor publici, aceștia își vor pierde sporul de antena care era unul consistent.

La Camera Deputaților un muncitor necalificat angajat la Parlament putea primi un spor de condiții vătămătoare de 350 lei brut (în condițiile în care salariul brut al acestuia era de 2.553 de lei), în timp ce Secretarul general primea un spor de condiții de muncă vătămătoare de maxim 3.029 de lei brut (în condițiile în care salariul brut al acestuia era de 20.194 de lei).

Cât cheltuiește statul cu un parlamentar

Un parlamentar primeşte o indemnizaţie lunară netă de 10.000 de lei. La aceasta se adaugă o sumă de 4.600 lei pentru cazare, 1.400 de lei pentru transport și 200 de lei/diurnă pe zi. În plus, primește o suma forfetară necesară pentru funcționarea cabinetelor parlamentare şi activitatea parlamentară din circumscripţiile electorale în valoare de 25.000 de lei.

De asemenea, parlamentarii beneficiază de călătorii gratuite cu tren CFR şi o călătorie dus întors către circumscripţia electorală cu avionul.

Ce sume primește lunar un parlamnetar
10.000 ron net - indemnizație
4600 ron - cazare
1400 ron - transport
200 ron - diurnă/zi
25.000 ron - suma forfetară (cheltuieli cabinete)

Trebuie menționat că în plină criză financiară și medicală reducerea cheltuielilor cu salarizarea demnitarilor și funcționarilor publici este un subiect delicat, dar speculat politic.

PSD a anunțat prin vocea președintelui interimar Marcel Ciolacu că parlamentarii partidului vor dona jumătate din indemnizația de serviciu. "Toţi parlamentarii PSD au decis că vor dona 50% din indemnizaţiile lor pentru a sprijini achiziţia urgentă de echipamente medicale de maximă necesitate”, a anunțat în urmă cu câteva zile la finalul ședinței Comitetulu Executiv al PSD Marcel Ciolacu.

Totodată vicepreședintele PMP Cătălin Cristache și liderul deputaților PSD, Alfred Simonis, au cerut public tăierea pensiilor speciale și direcționarea banilor către sistemul medical.

"Ca de normalitate şi solidaritate, se impune tăierea cu 30% a salariilor şi indemnizaţiilor miniştrilor, parlamentarilor, primarilor, preşedinţilor de consilii judeţene, consilierilor locali şi judeţeni. Vorbim de o economie la buget de aproximativ 50 de milioane de euro lunar, ceea ce se poate traduce în 1.000 de ventilatoare mecanice care pot fi aduse încă din prima lună în România. Nu rezolvăm problema economică macro, dar putem rezolva probleme punctuale (…)”, a declarat Cristache într-un comunicat, citat de agenția Agerpres.

De asemenea, USR a anunțat că a depus, joi la Parlament, un proiect de lege care propune diminuarea cu 25% a indemnizației senatorilor și deputaților, pe perioada instituirii stării de urgență și ulterior acesteia, timp de 6 luni calendaristice.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Liderii PSD Iași au votat pentru „calea sigură”
24/11/2024 10:05

Şeful PSD Iaşi, Bogdan Cojocaru, a votat duminică dimineaţa la secţia 244 de la Şcoala Gimnazială „Titu Maiorescu” din Iaşi. Alături de el au venit şi colegi de partid. Printre ei au fost ...

Peste 220.000 de alegători din Diaspora au votat
24/11/2024 09:25

227.678 de alegători au votat in diaspora, pană duminică, la ora 9,00, pentru primul tur al alegerilor prezidenţiale, potrivit datelor furnizate in timp real de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). Ag ...

Alegeri prezidenţiale. 18.008.480 de alegători sunt înscrişi pe listele electorale permanente
24/11/2024 07:23

Numărul total al alegătorilor inscrişi in listele electorale permanente, valabil pentru scrutinul prezidenţial, este de 18.008.480 de cetăţeni, după cum a informat vineri Autoritatea Electorală Permanen ...

Tudor Chirilă: Candidații la președinție în marea lor majoritate sunt o rușine. E mereu loc de mai rău. Și pentru asta trebuie să ieșim la vot
24/11/2024 00:05

Artistul Tudor Chirilă sustine că fiecare votant trebuie să-si spună anumite intrebări cu privire la candidatii de la prezidentiale, iar apoi să pună stampila de vot. „Să intelegem că bazinul de vot ...

„Nu suntem nebuni”. Medvedev, schimbare radicală de retorică: Rusia nu este dispusă să înceapă un război nuclear
24/11/2024 00:01

Dmitri Medvedev, vicepresedintele Consiliului de Securitate al Rusiei, care anterior a amenintat in mod repetat Occidentul cu arme nucleare, si-a schimbat brusc retorica, scrie publicatia independentă The Mosc ...

„Moldova, regiune prioritară pentru investiții în Sănătate”
23/11/2024 19:10

Elita sistemului medical din regiunea Moldovei a fost prezentă la Iasi la sfarsitul acestei săptămani. Palatul Culturii a fost gazda unei intalniri deosebite organizată de ministerul Sănătătii, sub coord ...

Robert Turcescu acuză mafia de partid și de stat! Vor încerca să măsluiască alegerile
23/11/2024 11:38

Mai sunt două zile, dar nu se termină! La cum arată situatia, parcă văd că abia duminică seara la 21.00 incepe adevarata nebunie: trei candidati (Simion, Lasconi, Ciucă) la egalitate pe locul doi! Ne ...

Traian Băsescu îl face ”fetiță” pe Rareș Bogdan! Reacția lui ”ruj roz”
23/11/2024 11:16

Rares Bogdan l-a acuzat vineri pe Traian Băsescu că actionează “diabolic” in incercarea de a se “lipi” de lidera USR, Elena Lasconi, pe care o vrea la Palatul Cotroceni, atrăgandu-si o replică dur ...

Eurodeputatul Eugen Tomac: Aderarea la Schengen nu este în niciun caz o victorie a actualului guvern
23/11/2024 10:39

Intrarea in Schengen este un drept pe care romanii il meritau demult, nu o favoare a actualului guvern, afirmă eurodeputatul Eugen Tomac. El spune că procesul pe care l-a initiat la CJUE a fost un pas necesar ...

Ciolacu, întrebat despre zborul cu avionul privat la Nisa:
23/11/2024 08:28

In cadrul unei dezbateri electorale organizate joi seară de Antena 3, premierul Marcel Ciolacu a fost intrebat cu privire la zborul cu avionul privat inchiriat de compania Nordis, cu care a fost la Nisa in 202 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei