Remus Florescu:De ce se teme aproape jumătate din populația Republicii Moldova de UE? Uniunea Europeană înseamnă LGBT, război și imigranți
Dimensiune font:
LGBT, târârea Republicii Moldova în război și tabere cu imigranți ilegali. Așa arată UE prin lentila dezinformării rusești care a luat cu asalt în ultimele luni populația din Republica Moldova. Relevantă în acest sens este piesa interpretată în română de trei artiști ruși îmbrăcați tradițional.
Explicația pentru care referendumul pro-european din Republica Moldova a trecut la limită, cu o diferență de circa 12.000 de voturi, în contextul în care se aștepta o victorie la pas a taberei „Da”, are legătură cu campania de dezinformare masivă a Rusiei.
Conform estimărilor autorităților moldovenești, peste 100 de milioane de euro au cheltuit în 2024 pentru a interveni în acest proces. Potrivit purtătorului de cuvânt al Consiliului Național de Securitate al SUA, John Kirby, „în ultimele luni, Moscova a alocat milioane de dolari pentru a influența alegerile prezidențiale din Moldova. Estimăm că acești bani au fost direcționați către finanțarea partidelor agreate și răspândirea de dezinformări pe rețelele de socializare”.
Forțele pro-Kremlin au inundat spațiul informațional cu narațiuni anti-UE. Unele vizează direct UE, altele se concentrează pe referendum, iar altele se întreabă dacă guvernul este cu adevărat european.
„Subiecte menite să-i sperie pe alegători și să-i îndepărteze de UE”
„După luni întregi în care și-au desfășurat experimentele de dezinformare, portavocele pro-Kremlin și-au restrâns câmpul de bătaie pe câteva subiecte menite să-i sperie pe alegători și să-i îndepărteze de UE”, se arată într-o analiză a portalului Comisiei Europene – EU vs Disinfo- care combate dezinformarea rusă.
Propaganda rusă nu a ezitat să folosească artiști cunoscuți în această campanie anti-UE. Este vorba despre trei vedete din lumea muzicală rusă, Filip Kirkorov, Nikolay Baskov și Stas Mihailov, care au lansat, cu o săptămână înainte de alegeri și de referendumul pro-european, un videoclip în care cântă în română despre Moldova.
Cei trei interpretează, îmbrăcați în haine tradiționale moldovenești, în limba română, piesa „Inima mea e Moldova”, la comanda Blocului Victorie al lui Ilan Șor.
În descriere se spune că în acest fel artiștii „au susținut valorile tradiționale inerente poporului moldovenesc”.
Videoclipul începe cu imagini care înfățișează războiul, marșuri LGBT și revolte ale imigranților, sugerând că toate acestea sunt din UE. Continuă apoi cu priveliști panoramice ale peisajelor moldovenești și conchide că Moldova nu are nevoie de problemele „lor”, de aceea oamenii ar trebui să spună „Nu” UE și să voteze „Nu” la referendum. Videoclipul se încheie cu imagini din „Orheiland” și fraza „Avem nevoie de o Moldovă independentă”.
Aceste narațiuni – Moldova ar fi târâtă în război, UE înseamnă LGBT și Bruxelles-ul vrea să trimită imigranți ilegali în țările candidate – sunt printre cele mai folosite de propaganda rusă pe ultima sută de metri înainte de referendum
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau