BILANŢ COVID-19, 2 martie 2022. Noi informaţii privind cazurile de COVID-19 şi decesele

Dimensiune font:

| 02-03-2022 15:19

Autorităţile au anunţat noul bilanţ al infectărilor şi deceselor din cauza COVID-19.


În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 6.832 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), cu 1.629 mai puțin decât în ziua anterioară. 843 dintre cazurile noi din 24 de ore sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 180 de zile după prima infectare. Gradul de pozitivare este de 13,34%.

În total, până astăzi, 2 martie, pe teritoriul României au fost înregistrate 2.748.777 de cazuri de infectare cu noul coronavirus (COVID – 19), dintre care 111.804 sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 180 de zile după prima infectare.

2.524.112 pacienți au fost declarați vindecați.

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 671 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Până astăzi, 63.668 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 01.03.2022 (10:00) – 02.03.2022 (10:00) au fost raportate de către INSP 90 de decese (54 bărbați și 36 femei), dintre care unul anterior intervalului de referință, ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Botoșani, Brăila, Brașov, Călărași, Cluj, Constanța, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Iași, Ilfov, Maramureș, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiș, Vaslui, Vrancea și Municipiul București.

Dintre cele 90 de decese, 1 a fost înregistrat la categoria de de vârstă 30-39 de ani, 1 la categoria de vârstă 40-49 de ani, 7 la categoria de vârstă 50-59 de ani, 17 la categoria de vârstă 60-69 de ani, 29 la categoria de vârstă 70-79 de ani și 35 la categoria de vârstă peste 80 de ani.

89 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar un pacient decedat nu a prezentat comorbidități.

Din totalul de 90 depacienți decedați, 72 au fost nevaccinați și 18 vaccinați. Pacienții vaccinați aveau vârsta cuprinsă între grupele de vârstă 50-59 ani și peste 80 ani. Toți pacienții vaccinați care au decedat prezentau comorbidități.

A fost raportat un deces anterior intervalului de referință, survenit în județul Mureș,în februarie 2022.

În unitățile sanitare de profil, numărul de persoane internate în secții cu COVID-19 este de 6.081, cu 507 mai puțin decât în ziua anterioară. De asemenea,la ATI sunt internate 858 de persoane, cu 34 mai puțin decât în ziua anterioară. Dintre cei 858 de pacienți internați la ATI, 762 sunt nevaccinați.

Din totalul pacienților internați, 341 sunt minori, 335 fiind internați în secții, cu 38 mai puțin decât în ziua anterioară și 6 la ATI, similar cu ziua anterioară.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 12.462.997 de teste RT-PCR și 8.691.407 teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 16.833 de teste RT-PCR (9.429 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 7.404 la cerere) și 34.361 de teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 105.009 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 7.328 depersoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 59.713 depersoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 41 de persoane.

În data de 2 martie 2022, conform datelor existente în aplicația alerte.ms, la nivel național există 1.615 paturi de ATI destinate pacienților COVID-19, dintre care, 386 în București.

La nivelul întregii țări sunt ocupate 858 paturi ATI COVID-19.

- ştirea iniţială -

Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 2 martie 2022, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 6.832 cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2. De asemenea, au fost raportate 90 decese, dintre care 1 anterior intervalului de referință. Vom detalia datele în buletinul informativ de la ora 13.00.

Noi studii susțin ipoteza originii SARS-CoV-2 în piața Huanan din Wuhan
Au fost publicate trei studii care oferă mai multe dovezi ce confirmă că piața de fructe de mare din Huanan este originea virusului SARS-CoV-2, neexistând informații că virusul ar fi scăpat dinntr-un laborator.

Cu toate acestea, niciunul dintre aceste studii nu a fost revizuit și niciunul nu oferă o certitudine clară pentru a demonstra teoria pieței. Cu toate acestea, dacă sunt verificate, ele oferă dovezi suplimentare că teoria originală a originii virusului a fost cea corectă.

O echipă de oameni de știință din 23 de instituții a examinat locații în care locuiau sau lucrau 156 de persoane care s-au infectat cu COVID-19 în decembrie 2019, urmate de un grup mai mare la începutul anului 2020, pe măsură ce virusul s-a răspândit. Cele mai timpurii cazuri sunt grupate aproape de capătul vestic al pieței, unde au fost vândute cele mai multe specii de animale care ar fi putut răspândi virusul. Răspândirea ulterioară se potrivește cu un model previzibil care întărește teoria că virusul a trecut de la animale la oameni.

Un al doilea preprint a analizat genetica primelor linii virale COVID-19, denumite A și B. Lipsa oricărei variante de tranziție indică „că aceste două linii au fost rezultatul a cel puțin două evenimente separate de transmitere la oameni”, concluzionează autorii. Ambele sunt considerate a fi avut loc la sfârșitul lunii noiembrie sau începutul lunii decembrie.

De asemenea, un alt studiu dezvăluie rezultatele mostrelor pentru SARS-CoV-2 luate în piață după ce aceasta a fost închisă. Numeroase exemple de viruși colectați de pe suprafețe și canalizări oferă potriviri aproape perfecte pentru mostrele prelevate de la oameni infectați la începutul pandemiei, susținând afirmația că virusul a fost răspândit mai întâi în acel loc

În plus, închiderea pieței și îndepărtarea majorității animalelor înainte de sosirea cercetătorilor pentru a conecta probe genetice ar fi fost o idee înțeleaptă în prevenirea transmiterilor ulterioare, dar a redus șansa de a găsi gazda non-umană a virusului, scrie IFLScience. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Spitalele, farmaciile si centrele de permanentă deschise in perioada Sarbatorilor de Paste
18/04/2025 11:53

Pentru perioada 18-21 aprilie 2025, caracterizată prin zile libere, DSP Iasi informează publicul cu privire la unitătile medicale de urgentă, farmaciile si centrele de permanentă disponibile. Spitale cu U ...

Folosit la temperaturi ridicate, uleiul din semințe este responsabil pentru cel mai agresiv cancer de sân
18/04/2025 05:07

Uleiurile de gătit, folosite de milioane de oameni, cresc riscul celei mai agresive forme de cancer mamar, a avertizat unul dintre cei mai importanti oncologi din Marea Britanie. In probele de sange ale pacien ...

Cum să mănânci de Paște ca să nu ajungi la spital. 10 reguli pentru masa de sărbători
17/04/2025 14:59

 Moderatia ar trebui să fie cheia alimentatiei şi de sărbătorile pascale, spune medicul Tudor Ciuhodaru. Medicul prezintă 10 reguli pentru masa pascală ca să nu ajungem la spital si să putem petre ...

Cozonaci cu 21 de E-uri și adaosuri comerciale „nesimțite” / Cum sunt păcăliți consumatorii în magazine
17/04/2025 14:01

 Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor a analizat peste 20 de sortimente de cozonaci din marile lanturi de magazine si a găsit produse pline de E-uri. La randul său, Aurel Popescu, prese ...

Ce spun medicii despre pacienții care apelează la „Dr. Google”: „Trebuie să aibă încredere în medicul de familie și cel specialist”
17/04/2025 06:40

Intr-o lume in care dispozitivele digitale sunt tot mai prezente in vietile noastre, incercăm să găsim răspunsuri pentru anumite probleme medicale pe care le intampinăm, pe internet. Medicii atrag insă at ...

Colagenul: remediu anti-îmbătrânire sau doar un efect placebo?
16/04/2025 13:10

Colagenul, trend, tratament sau efect placebo. Pudră, solutie buvabilă, creme faciale: colagenul pare să fie vedetă in lumea suplimentelor anti-imbătranire, promitand o piele netedă si articulatii sănăt ...

Ai o rană care nu se vindecă? Iată ce boli se pot ascunde în spatele ei!
16/04/2025 10:43

O rană care nu se vindecă in decurs de cateva săptămani ar trebui să fie evaluată de un medic, deoarece poate indica o problemă de sănătate subiacentă, cum ar fi diabetul, probleme circulatorii sau o ...

Imaginile umilinței. Pacient târât pe scări la o policlinică din Ploiești. DSP Prahova a demarat un control
16/04/2025 07:29

DSP Prahova a făcut un control la fosta Policlinică Cina din Ploieşti, după apariţia in spaţiul public a unor imagini in care un pacient greu deplasabil este tarat pe scări pentru a ajunge la un consult ...

Cât de bun este tratamentul cu usturoi pentru limbricii la copii?
15/04/2025 16:03

E important să stii ce tratament este bun pentru limbrici la copii, pentru că este o problemă frecventă in randul acestora, cauzand disconfort si potentiale complicatii de sănătate. Remediile naturiste po ...

Pacient târât pe scări la policlinica Cina din Ploiești, deoarece nu mergea liftul. Control al DSP
15/04/2025 15:53

Direcţia de Sănătate Publică Prahova a efectuat un control la fosta policlinică Cina din Ploieşti după ce un pacient greu deplasabil a fost tarat pe scări pentru a fi dus la un control, in condiţiile i ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei