Mai multe loturi de înghețată cu oxid de etilenă, un pesticid cancerigen, retrase de la vânzare în România / Cum își pot recupera banii cei care au cumpărat produsele. Anunțul Autorității Sanitare

Dimensiune font:

| 17-07-2021 19:29

 Mai multe loturi de înghețată Mars - Bounty, Twix și Snickers - au fost retrase de pe piața din România din cauza oxidului de etilenă la niveluri mai mari decât cele permise de legislația UE, a anunțat sâmbătă Autoritatatea Națională Sanitar Veterinară și Pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Reprezentanții ANSVSA spun că peste 100.000 de bucăți de înghețată au fost retrase deja de pe piața din România. Comisia Europeană a decis vineri seară că produsele care conţin un aditiv numit roşcovă (caruba) şi contaminat cu oxid de etilenă, un pesticid cancerigen interzis în Europa, vor trebui retrase de pe piaţa europeană chiar dacă pesticidul nu este detectat.



Conform ANSVSA, producătorul de îngheţată Mars retrage de pe piaţa din România mai multe loturi de îngheţată Bounty, Snickers şi Twix, comercializată individual sau la cutie cu şase bucăţi, după ce s-a descoperit oxid de etilenă, un ingredient cu potenţial cancerigen, la niveluri mai mari decât cele permise de legislaţia UE.

Este vorba despre loturi de înghețată cu termen de valabilitate decembrie 2022, ianuarie, februarie sau martie 2023.

ANSVSA a publicat anunțul Mars cu lista loturilor retrase, compania menționând că niciun alt brand sau produs ale Mars sau alte loturi din aceleași produse sau produse cu alt termen de valabilitate nu sunt afectate.

Mars anunță și procedura de returnare a produselor din aceste loturi:
  • "Dacă ați achiziționat unul sau mai multe dintre produsele impactate și doriți să solicitați rambursarea costului, vă rugăm să trimiteți poza ambalajului fiecarui produs, împreună cu numele și prenumele, numărul de telefon, adresa de e-mail și adresa dvs. poștală, la contactmars@mhmr.ro.
  • Pentru validarea cererii dumneavoastră, vă rugăm ca în poza/pozele transmise să fie vizibile data valabilității și codul lotului pentru fiecare produs. Aceste informații sunt pe spatele ambalajului, ca în poza de mai jos. Dacă solicitați rambursarea pentru mai multe produse, vă rugăm să trimiteți si o poză cu toate ambalajele produselor împreună:
  • Dacă ați achiziționat unul sau mai multe dintre produsele impactate și doriți să solicitați rambursarea costului, vă rugăm să trimiteți poza ambalajului fiecarui produs, împreună cu numele și prenumele, numărul de telefon, adresa de e-mail și adresa dvs. poștală, la contactmars@mhmr.ro".
     

Șeful ANSVSA: Peste 100.000 de bucăți de înghețată, retrase deja de pe piața din România


Directorul ANSVSA, Mihai Ponea, spune că peste 100.000 de bucăți de înghețată au fost retrase deja de pe piața din România.
  • "În acest moment, au fost retrase de pe piață peste 100.000 de bucăți de înghețată, la noi în țară, de o lună de zile, de când au avut loc aceste discuții la Comisie. Noi am făcut retragerea încă de acum o lună de zile. Aseară s-a decis că poate fi un risc pentru sănătatea consumatorului și toate țările din Europa au intrat în alertă și retrag de pe piață această înghețată.
  • Acest aditiv se utilizează ca aditiv și este natural, dar este vorba de un adiacent aditiv în componență căruia s-a găsit oxid de etilenă, un pesticid. Dar doar câteva loturi au fost contaminate de această gumă. Acest aditiv E410 este un aditiv natural, și acesta a fost tratat cu oxid de etilenă, câteva loturi, care a intrat în înghețată", a spus Ponea, la Antena 3.
     

Comisia Europeană: Produsele pe bază de gumă de caruba (E410) contaminată cu oxid de etilenă trebuie retrase integral


 

Companiile care au introdus pe piaţa Uniunii Europene produse care s-au dovedit a fi contaminate cu oxid de etilenă "vor trebui, sub controlul autorităţilor naţionale competente, să le retragă de pe piaţă şi vor fi rechemate" cele care au fost deja cumpărate de consumatori, a indicat unitatea de criză înfiinţată pe această temă, într-un comunicat consultat vineri seară.
 
Acest lucru, "pentru că nu se poate defini un nivel sigur de expunere pentru consumatori", conform termenilor comunicatului dat publicităţii după trei reuniuni de criză desfăşurate la 29 şi 30 iunie şi 13 iulie.
 
Rechemarea se referă la produsele care conţin gumă de caruba, un aditiv (E410) utilizat în special în îngheţate, care a fost contaminată cu oxid de etilenă - acest lucru nu este cazul tuturor loturilor. Acest "agent cancerigen, mutagen şi toxic pentru aparatul reproducător" este interzis în Uniunea Europeană, dar a fost detectat în numeroase produse importate sau provenind din produse importate contaminate.
 
Numai în Franţa, câteva sute de referinţe de îngheţată, precum şi mai multe produse (susan, condimente, infuzii, suplimente alimentare, zahăr pudră) au făcut, din toamna anului 2020, obiectul unei proceduri de rechemare care poate pot fi consultată pe site-ul Represiunii fraudelor (DGCCRF).
 
ONG-ul Foodwatch, precum şi sindicatul Solidaires CCRF&SCL al agenţilor DGCCRF, au alertat recent acuzând autorităţile că doresc "să lase să intre pe piaţa europeană produse" a căror contaminare ar fi "sub pragul detectabil", adică 0,02 mg/kg pentru produsele fabricate înainte de 14 iunie 2021.

Ce este guma de caruba



Guma de caruba este o polizaharidă utilizată ca aditiv alimentar. Aceasta este comercializată sub formă de pudră alb-gălbuie sau sub formă de gel. Este obţinută din seminţele arborelui de caruba, cultivat în principal în zona Mediteranei. Guma de caruba (E410) este folosită ca agent de îngroşare şi stabilizator în produsele alimentare, cosmetice şi medicamente. În procesul de fabricare a E410 se poate folosi, în funcţie de procedeul urmat, acid sulfuric, etanol şi izopropanol.

Guma de caruba (E410) este un aditiv alimentar cu rol de emulgator, stabilizator, agent de îngroşare, de umplere şi de aglomerare. Este un produs natural, obţinut din arborele de roşcov.
 
 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Ce este „încărcătura mentală a mamelor”. Se vorbește prea puțin despre ea
29/04/2025 11:40

In ultimii ani, s-a discutat mult despre „incărcătura mentală a mamelor”. Desi tot mai multi oameni constientizează această problemă, multe familii incă se luptă cu impărtirea echitabilă a respons ...

Ce este important să verificăm la mici și bere atunci când facem cumpărăturile pentru minivacanța de 1 Mai
27/04/2025 19:48

 Directorul general al Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, recomandă consumatorilor să acorde o atentie deosebită la aspectul produselor din carne tocată si la c ...

Revoluție medicală: Aurul injectabil, noua soluție pentru boli greu de tratat
27/04/2025 19:21

Aurul, noua sperantă pentru refacerea vederii: injectiile revolutionare testate in SUA Desi poate părea desprins dintr-un scenariu SF, pulberea de aur injectată in ochi ar putea deveni un tratament viabil ...

Cele mai cunoscute remedii naturiste pentru diabet
27/04/2025 16:15

Diabetul este una dintre afectiunile cel mai frecvent gestionate si prin metode naturiste, alături de tratamentul medical prescris. Desi nu există plante sau suplimente care să inlocuiască insulina sau medi ...

Fructul pe care să-l mănânci dimineața în loc de cafea. Produce colagen, are vitamina C, dă energie
26/04/2025 19:38

 Mărul este fructul pe care să-l mănanci dimineata in loc de cafea. Produce colagen, are vitamina C, dă energie pentru intreaga zi! Medicii recunosc că este unul dintre cele mai bune alimente pe care ...

Efectele necunoscute și incredibile ale frunzelor de dafin. Nu sunt bune doar în sosul cu carne
26/04/2025 19:21

 Este cunoscut incă din Antichitate pentru proprietătile sale benefice, parfumul său plăcut, dar are si o cunoscută valoare simbolică, semnificand victorie, glorie, onoare. Dar la ce este bun dafinul ...

Vitamina B12 – esențială pentru viață, vitală pentru sănătate
26/04/2025 10:21

Vitamina B12, cunoscută si sub numele de cobalamină, este una dintre cele mai importante vitamine pentru buna functionare a organismului uman. Desi necesarul zilnic este relativ mic, impactul unei deficiente ...

Alimentația antiinflamatoare. Cum să reduci inflamația cronică prin alegeri inteligente
26/04/2025 10:17

Inflamatia este un proces natural de apărare al organismului impotriva infectiilor si rănilor. Totusi, atunci cand devine cronică, inflamatia poate sta la baza multor probleme de sănătate, de la boli autoi ...

Dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., „Să schimbi starea de spirit a pacientului face, uneori, cât toate tratamentele din lume”
24/04/2025 09:11

 * dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., desemnat „Cel mai bun tanăr medic al anului 2024” Dr. Gheorghe Bălan jr., specialist in gastroenterologie si sef de lucrări la Universitatea de Me ...

Râia revine. O boală uitată, dar nu dispărută, creează din nou probleme
24/04/2025 08:32

 Departe de a fi o relicvă a trecutului, raia reapare tot mai des in comunităti urbane si rurale, in scoli, centre de plasament, cămine de bătrani si chiar in familii cu standarde ridicate de igien� ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei