Câți bani au cheltuit candidații din Iași în campania pentru parlamentare?

000000  ULTIMA-ORA-pensii-m

Dimensiune font:

| 29-11-2024 16:05

 Competitorii electorali la alegerile parlamentare din Iași au finanțat campania cu cel puțin 1,4 milioane euro. Cea mai mare parte dintre acești bani se va întoarce în buzunarele candidaților: statul decontează cheltuielile în cazul competitorilor care obțin peste 3% din voturile valabil exprimate. 

 

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a actualizat sumele virate de candidați în conturile de campanie. Situația este centralizată pentru primele trei săptămâni ale campaniei electorale. În cazul Iașului, suma totală se ridică la 6,7 milioane lei.

PSD a mobilizat cele mai mari resurse

Cele mai mari contribuții au fost în cazul PSD: circa 3 milioane lei, în condițiile în care 13 candidați social-democrați au cotizat cu suma maximă permisă de lege, respectiv de 198.000 lei: Bogdan Cojocaru, Maricel Popa, Silviu Macovei, Genoveva Farcaș, Gabriel Amironesei, Alexandru Rafila, Iulian Chirilă și Dragoș Ionescu (toți candidați la Camera Deputaților), Costel Iosub, Florin Rașcu, Dan Cașcaval, Vlad Macovei și Roxana Necula (toți candidați la Senat). 

Alți patru candidați PSD au contribuit fiecare cu câte 100.000 lei: Adina Romanescu, Sergiu Enea, Costică Florea și Lorin Urcaciu. În total, PSD a avut la dispoziție, în primele trei săptămâni ale campaniei, o sumă de 2,96 milioane lei.

În aceeași perioadă, liberalii au avut la dispoziție 1,4 milioane lei pentru cheltuieli de campanie, bani care au fost virați de 12 dintre candidații la parlamentare ai filialei. Suma maximă (198.000 lei) a fost livrată de cinci dintre candidați: Alexandru Muraru, Liliana Antoci, Sorin Năcuță, Sorin Afloarei și Claudiu Ursache, toți fiind candidați pe lista pentru Camera Deputaților. Lucian Rusu, prima poziție la Senat, a alimentat contul de campanie cu 183.000 lei, iar alți cinci competitori au livrat fiecare câte 50.000 lei: Petronela Nichita, Romeo Vatră, Constantin Dolachi și Adrian Acostoaiei.

În cazul AUR, sunt trei candidați cu suma maximă: Ciprian Paraschiv, Silviu Gurlui și Iulia Solomon. Contul de campanie al AUR a mai fost alimentat de Camelia Ciornia (100.000 lei), Florin Cojoc (49.500 lei), Silviu Scutaru (45.000 lei), Ciprian Zamfir (15.000 lei), Valentin Ilie (10.000 lei) și Amin Jalbă (5.000 lei). În total, AUR a avut la dispoziție pentru cheltuieli aproape 900.000 lei.

La USR, filiala ieșeană a avut parte de transfer direct din conturile partidului, fiind vorba despre o sumă de peste 440.000 lei.

Ceilalți competitori au beneficiat de resurse financiare mai mici: Forța Dreptei (413.000 lei), REPER (175.000 lei), România în acțiune (134.990 lei), Lucian Burlea (100.000 lei), DREPT (50.000 lei), PNCR (37.950 lei), SOS România (28.000 lei), POT (14.000 lei), PLAN (5.720 lei) și Ovidiu Moldovan (2.200 lei).

  •  

Plățile din primele trei săptămâni: 4,7 milioane lei

Datele publicate de AEP cuprind și plățile efectuate de către competitorii electorali către diverși furnizori. La nivelul Iașului, cheltuielile din primele trei săptămâni au ajuns la peste 4,7 milioane lei.

În timp ce liberalii au cheltuit toți banii din contribuții (1,4 milioane lei), social-democrații au achitat facturi în valoare de 1,7 milioane lei. Cheltuielile AUR au ajuns la aproape 500.000 lei, în timp ce USR a virat către furnizori circa 400.000 lei, iar FD peste 250.000 lei. Restul competitorilor au cheltuit fiecare sub pragul de 100.000 lei.

În ceea ce privește tipul de cheltuială electorală, cei mai mulți bani au fost achitați pentru propagandă în mediul online, respectiv 1,9 milioane lei, conform datelor AEP, prelucrate de ZDI. În această sumă sunt incluse și cheltuieli privind serviciile de design. Alți 1,5 milioane lei au reprezentat facturi pentru tipărituri (afișe, broșuri etc.). Datele AEP mai arată că, în cazul presei scrise, TV și radio, cheltuielile totale au trecut pragul de 700.000 lei. Alți peste 560.000 lei au presupus cheltuieli juridice, consultanță și alte servicii specifice în context electoral.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Mogosesti-Siret, cu sediul in sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi, telefon/fax 0332/407.398, e-mail: primaria@ mogosesti siret.ro, cod fiscal 4541343. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -teren in suprafata totala de 15.400,00 mp si 5 constructii in suprafata totala de 4.015,16 mp, identificate astfel: C1 grajd, in suprafata de 794,03 mp; C2 grajd, in suprafata de 1.009,07 mp; C3 grajd, in suprafata de 745,61 mp; C6 fanar, in suprafata de 727,03 mp; C7 fanar, in suprafata de 739,42 mp, nr.cadastral 60896, situate in sat Mogosesti-Siret, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principesa Maria nr. 68, judetul Iasi, apartinand domeniului privat al Comunei Mogosesti-Siret, conform caietului de sarcini, H.C.L. Mogosesti-Siret nr. 13/30.03.2023 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Mogosesti-Siret. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 1.000 Lei/exemplar, ce se achita in contul RO75TREZ4072 1340250XXXXX, deschis la Trezoreria Pascani, cod fiscal 4541343. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 31.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.02.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: un exemplar in original sau in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.02.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Mogosesti-Siret, sat Muncelu de Sus, comuna Mogosesti-Siret, Str. Principala nr. 16, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, cod postal 700398, telefon/fax 0332/403.642, e-mail: tr-iasi-reg @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.01.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Mosna, cu sediul in comuna Mosna, sat Mosna, Str. Sfintii Voievozi nr. 70, judetul Iasi, telefon/fax 0232/292.600, e-mail: contact@primariemosna.ro, cod fiscal 4540429. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiul in suprafata de 43,90 mp, apartinand domeniului public al Comunei Mosna, inscris in Cartea funciara Mosna 61145, nr. cadastral 61145-C1, situat in imobilul Dispensar uman, intravilan, comuna Mosna, sat Mosna, Str. Fundatura nr. 7, judetul Iasi, destinat activitatii de cabinet medical veterinar si farmacie veterinara, conform O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Mosna nr. 09/16.01.2025. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa la sediul Comunei Mosna. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii publice, Comuna Mosna, comuna Mosna, sat Mosna, Str. Sfintii Voievozi nr. 70, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar si se achita la Casieria Comunei Mosna. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.02.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 07.03.2025, ora 12.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Mosna, comuna Mosna, sat Mosna, Str. Sfintii Voievozi nr. 70, judetul Iasi -Compartimentul Secretariat. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 14.03.2025, ora 09.00, in Sala Mare din cadrul Comunei Mosna, comuna Mosna, sat Mosna, Str. Sfintii Voievozi nr. 70, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal, municipiul Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-civ2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 20.01.2025.
 Comune părăsite de locuitori ”mănâncă” 30 de miliarde de euro/an! Remus Borza, război cu ”armata de funcționărei”: Lumea să înțeleagă că nu mai putem
18/01/2025 11:39

Remus Borza a atras atentia asupra ”functionăreilor” care populează sistemul public, ocupand functii căldute pe salarii mari. ”Tare mi-e frică că nici actualul Guvern nu o să-si asume ceea ce aste ...

Ce se va întâmpla cu pensiile din septembrie? Ilie Bolojan critică discursul lui Marcel Ciolacu: 'Nu creezi așteptări...'
16/01/2025 18:12

Liderul PNL Ilie Bolojan a vorbit miercuri, la Europa FM, despre indexarea pensiilor, criticand voalat comunicarea premierului Marcel Ciolacu, care a spus că o decizie se va lua in septembrie la prima rectific ...

Kelemen Hunor anunță ajutor unic pentru pensionarii cu venituri mici, în 2025: Atât putem face!
16/01/2025 16:46

Pensionarii cu venituri mici vor primi o transă de bani in 2025. Este anuntul de ultimă oră făcut de Kelemen Hunor, liderul UDMR: „Atat putem face in acest an. Bugetul, anul trecut, a fost făcut varză ...

Urmează desființări de instituții? Cseke Attila, tranșant: 'Nu am nicio problemă de a propune măsuri ca în 2021'
15/01/2025 09:31

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a afirmat, marţi, la Ploieşti, că primele măsuri de eficientizare a administraţiei publice trebuie să vină de la nivel central, punctand că nu are o problemă să p ...

Supraviețuirea a devenit misiune imposibilă în România: 85% din venituri se duc pe taxe și cheltuieli
14/01/2025 08:48

Economiile sunt un vis frumos pentru romani, arată cele mai noi date care vin de la INS. O gospodărie din Romania a avut venituri medii de 8.255 lei pe lună in al treilea trimestru din 2024, dar a cheltuit 7 ...

Bolojan, despre indexarea pensiilor de la 1 septembrie: 'E greu de presupus că se va întâmpla'
14/01/2025 08:39

Presedintele PNL, Ilie Bolojan, a declarat luni că „este greu de presupus” că pensiilor vor creste de la 1 septembrie, asa cum a declarat premierul că si-ar dori să se intample. Intrebat cum comenteaz ...

Ministrul de finanțe face anunțul despre pensiile românilor: Ce se întâmplă cu indexarea; planuri pentru TVA
13/01/2025 18:02

Coalitia de guvernare pare că nu a ajuns să vorbească aceeasi limbă pe tema cresterii pensiilor. Indexarea prevăzută pentru 1 ianuarie 2025 a fost anulată, după ce a fost promisă tot anul 2024, potrivi ...

Ilie Bolojan anunță planul coaliției pentru majorarea pensiilor: Nu ar fi corect față de oameni
13/01/2025 17:29

Liderul PNL Ilie Bolojan a anuntat planul coalitiei privind majorarea pensiilor. Bolojan spune că nu ar fi cinstit fată de oameni ca PNL, PSD si UDMR să promită majorări care nu au acoperire la bugetul nat ...

Tramvaiele pictate din Iași ajung în Stuttgart: Expoziție inedită la Muzeul Tramvaiului din Stuttgart
12/01/2025 13:10

 COMUNICAT DE PRESĂ Iasi, 9 ianuarie 2025  În perioada 12 ianuarie – 16 martie 2025, Muzeul Tramvaiului din Stuttgart găzduieste o expozitie specială dedicată proiectului &bdquo ...

2025, un an pe placul patronilor: Angajații sunt terorizați să nu își piardă locul de muncă, așa că nu cer nici măriri
11/01/2025 22:57

Anul 2025 va fi unul pe placul patronilor. Cu angajati care muncesc si nu cer măriri de salarii, căci e frică mare să nu isi piardă locul de muncă. Anul 2024 s-a dovedit a fi un an complicat pentru intrea ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei