Timm și Cook, piloții care au zburat 64 de zile fără întrerupere

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 11-11-2020 14:58

 În 1958, doi americani au reușit să zboare cu un avion de agrement vreme de 64 de zile, 22 de ore și 18 minute, fără oprire, deasupra deșertului din sud-vestul Statelor Unite.

Acest uimitor record mondial stabilit cu un avion cu elice este în vigoare și astăzi. Iată cum a început totul.

Bob Timm alături de avionul cu care a stabilit un record mondial care rezistă și astăzi. Foto: Pinterest

Piloții de avioane se întrec în doborârea recordurilor de anduranță încă de prin anii ’20-’30 ai secolului trecut. Recordurile sunt înregistrate după numărul de ore petrecute în aer și, la început, majoritatea erau zboruri în care piloții își realimentau aeronavele. 

Primul zbor în care un avion a fost realimentat în timp ce se afla în aer – și care a depășit recordul de zbor fără realimentare – a fost realizat în perioada 27-28 august 1923 de către Lowell Smith și John Richter. Cei doi au zburat 37 de ore și 15 minute cu un avion De Havilland DH-4B.

La sfârșitul anilor ‘20 – începutul anilor ’30 a urmat o serie de alte recorduri de anduranță. În 1935, recordul ajunsese la 27 de zile, 5 ore și 34 de minute.

Avionul Curtiss Robin (jos) în timpul unui zbor de anduranță de 7 zile, în 1929. Foto: Wikimedia

Acesta a fost doborât în 1939, făcând loc unui record care, la rândul său, a fost doborât în 1949. Astfel s-a ajuns la un zbor continuu de 46 de zile și 20 de ore. 

Această ispravă a fost eclipsată nouă ani mai târziu, în 1958, când doi piloți – Jim Heth și Bill Burkhart din Dallas, Texas – au zburat 1.200 de ore și 16 minute, adică 50 de zile petrecute în aer.

Dar recordul lor avea să reziste doar patru luni, fiind doborât de piloții Bob Timm și John Cook.

Timm, care lucra ca depanator de aparate de jocuri de noroc la un hotel din Las Vegas, i-a sugerat proprietarului hotelului să sponsorizeze un zbor de anduranță, pentru publicitate. Proprietarul a fost de acord și a finanțat zborul.

Timm plănuia să piloteze un Cessna 172 cu numele „Hotel Hacienda” vopsit lateralele aeronavei. 

Întreaga aventură urma să genereze foarte multă publicitate pentru hotel, dar pentru a împiedica oamenii să creadă că totul era doar un truc promoțional ieftin menit să-i adune la cazinou, proprietarul a transformat zborul într-un eveniment de strângere de fonduri pentru o fundație care sprijinea cercetările în domeniul cancerului.

În plus, le-a oferit oamenilor opțiunea de a ghici lungimea zborului, contra cost, având astfel șansa să câștige 10.000 de dolari dacă aveau dreptate.

Oficialii au vopsit roțile avionului la scurt timp după de colare. Foto: Wikimedia

Timm a achiziționat un avion Cessna 172, pe care a început să-l modifice pentru a-l pregăti de zborul de anduranță. 

I-a adăugat un al doilea rezervor și a înlocuit ușa copilotului cu o platformă care avea să fie folosită în timpul alimentării. Avionul avea chiar și o mică chiuvetă, pentru igiena piloților.

Timm era un pilot cu experiență; zburase mult în Al Doilea Război Mondial. De asemenea, avea și un certificat de mecanic de avion. După un an în care au pus la punct toate modificările, au început testele.

Zborurile de test nu au durat mai mult de 17 zile, din cauza problemelor mecanice. În plus, Timm nu reușea să se înțeleagă cu copilotul.

Aici a intrat în scenă John Cook. Fiind el însuși mecanic și pilot de avioane, a acceptat să fie partenerul lui Timm în zborul care avea să facă istorie. 

Cei doi au decolat de pe un aerodrom de lângă Las Vegas în seara zilei de 4 decembrie 1958. Primiseră de la autorități permisiunea specială de a zbura cu o greutate peste lima maximă permisă la decolare, având un surplus de aproximativ 200 de kilograme.

Avionul era alimentat dintr-un camion. Foto: Wikimedia

De îndată ce avionul s-a ridicat de la sol, oficialii l-au urmărit cu o mașină, trasând pe anvelope dungi cu vopsea albă, astfel încât să poată fi siguri că avionul nu avea să aterizeze și să decoleze din nou pe ascuns în timpul cursei.

Avionul era realimentat de două ori pe zi, de-a lungul unei porțiuni de drum din deșertul din California. 

Un camion rula pe drum, iar avionul zbura la mică distanță de acesta, timp în care copilotul, folosind platforma specială, dotată cu un troliu, trăgea furtunul de alimentare și îl cupla la aeronavă. Tot atunci, cei doi aviatori primeau noi provizii de apă și alimente.

Pe parcursul zborului de anduranță, procedura a fost repetată de 128 de ori. Însă, pe măsură ce perioada petrecută în aer creștea, piloții au început să constate tot mai multe defecțiuni tehnice.

La toate acestea se adăuga și stresul resimțit din cauza zborului continuu, deoarece dormeau foarte puțin și le era imposibil să facă mișcare în avionul mic și zgomotos.

Timm și Cook au petrecut Crăciunul și Revelionul în aer și, în cele din urmă, pe 23 ianuarie 1959, au doborât recordul care fusese stabilit de piloții din Dallas. 

Dar cei doi parteneri nu au vrut să se oprească aici, fiind hotărâți să-și scrie numele în cărțile de istorie.

Prin urmare, au zburat încă 15 zile, până pe 7 februarie 1959, când au aterizat pe același aerodrom unde își începuseră aventura cu aproape 65 de zile înainte.

Astăzi, avionul care a stabilit recordul mondial este expus în Aeroportul McCarran. Foto: Wikimedia

Timm s-a întors la muncă la hotelul Hacienda, iar Cook a revenit la zborurile sale comerciale. Avionul-vedetă a fost expus la hotel timp de aproximativ doi ani, după care a fost vândut unui cumpărător din Canada. 

Însă, înainte să moară, în 1978, Timm le-a cerut copiilor săi să găsească avionul. Aceștia l-au localizat în provincia canadiană Saskatchewan și l-au transportat în Las Vegas în 1988.

În 1992, după ce a fost restaurat, avionul a devenit parte a expoziției Muzeului McCarran al Aviației.

Astăzi, aeronava atârnă deasupra zonei de recuperare a bagajelor din Aeroportul McCarran, unde a decolat și a aterizat după un fenomenal zbor de 64 de zile, fără oprire.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
 Marketingul digital. Dinamica inovației în era informației
18/04/2024 15:43

Marketingul digital a revolutionat modul in care companiile interactionează cu consumatorii, transformand strategiile de publicitate si de vanzare intr-un peisaj in continuă schimbare. Într-o lume domin ...

Academia Română: Țara noastră deţine rezerve minerale şi energetice considerabile. E necesară reactivarea industriei extractive şi de prelucrare
12/04/2024 00:10

Academia Romană afirmă că ţara noastră deţine resurse şi rezerve minerale şi energetice considerabile, divers şi relativ uniform distribuite in teritoriu, subliniind necesitatea valorificării acestora ...

SUA testează avioane pilotate de inteligeța artificială, iar secretarul forțelor aeriene va fi pasager
11/04/2024 17:05

Fortele aeriene americane testează un avion de luptă F-16 care zboară singur si sunt atat de increzătoare in tehnologie incat isi trimite seful ca pasager. Associated Press informează că secretarul Forte ...

Ecou din adâncuri. Misterul memoriei apei
11/04/2024 15:12

Apa, acest element vital, omniprezent pe Pămant, detine in esenta sa mai mult decat o simplă necesitate pentru viată; ascunde un mister ce isi asteaptă răspunsul de secole. Printre teoriile stiintifice si ...

Digi RCS&RDS dispare! Reprezentanții companiei discută despre schimbarea oficială a denumirii gigantului din telecomunicații
11/04/2024 14:26

Digi RCS&RDS va dispărea din luna mai a acestui an! Compania ia in discutii schimbarea oficială a denumirii pe care o poartă colosul de telecomunicatii. Dacă in urmă cu ceva timp, pe toate materiale p ...

Sarea de Himalaya, o mare minciună: ce au arătat ultimele studii despre
11/04/2024 11:52

Sarea de Himalaya se găseste azi pretutindeni: in masinile de măcinat sare, in lămpile cu aspect stancos, in plăcile de culoarea apusului de soare concepute pentru a găti friptură si chiar in "camere ...

Uriașa clădire din București construită la ordinul lui Ceaușescu, lăsată în paragină. „E jenant, a ajuns o ruină” FOTO
10/04/2024 21:26

 Multe dintre clădirile importante ale Bucurestiului zac in paragină. Este si cazul unui imobil-mastodont amplasat aproape de Parlament, deci in zona centrală a Capitalei, Casa Academiei. Aici isi desf ...

NASA va lansa 3 rachete de cercetare pentru a studia atmosfera superioară la Eclipsa de Soare din 8 aprilie
08/04/2024 09:40

NASA va efectua mai multe experimente ştiinţifice pentru a studia atmosfera superioară in timpul eclipsei totale de soare din 8 aprilie, care va putea fi văzută in unele zone din Mexic, Statele Unite şi ...

8 aprilie, Eclipsă totală de Soare
08/04/2024 08:37

Pe 8 aprilie, o eclipsă totală de soare spectaculoasă va intuneca cerul Americii de Nord, urmandu-si traseul pe coastele Mexicului pană in Canada, trecand prin Statele Unite. Acest fenomen ceresc, in care L ...

Fenomenul din Cluj-Napoca ce pare rupt de realitate. ce este „Norul Ozn”
06/04/2024 00:09

Natura poate să fie surprinzătoare! In Cluj-Napoca a fost fotografiat un fenomen rar, si anume „norul OZN”. Fenomenul format pe cer a fost unul spectaculos, fiind rapid capturat in fotografii. Insă, de c ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei