Romania e vizitata mai mult de nevoie decat de placere
Dimensiune font:
Majoritatea strainilor nu vin in Romania decat de nevoie, pentru afaceri, in timp ce turismul de placere exista cu procente mici in statisticile de profil.
Potrivit datelor facute publice de Institutul National de Statistica, fie ca este vorba de pandemie sau nu, turistii straini nu petrec, in medie, decat doua nopti in Romania.
In mare masura, datele sunt valabile si in cazul turistilor romani care se deplaseaza in diverse locuri din tara.
"Turistii straini sunt de afaceri si de asta nu stau mai mult de 2 nopti. Ei nu vin pentru destinatia Romania, ca au auzit lucruri nemaipomenite despre ea, vin pentru ca au afaceri aici. Asta arata ca aceia care vin pe sejururi sau pe circuite sunt extrem de putini, din moment ce media innoptarilor este de putin peste 2 nopti", este de parere Traian Badulescu, consultant in turism.
Potrivit INS, in iunie 2019 au venit in Romania 286.100 de turisti straini, acestia petrecand 551.000 nopti, adica nici mai putin de doua nopti fiecare, in medie. Acelasi trend se vede si in pandemie, cand, in iunie 2020, am avut 13.000 de turisti straini, care au petrecut in Romania 27.300 de nopti.
Din turistii care ne-au vizitat in iunie 2019, 79,3% s-au dus in Bucuresti si orasele de resedinta de judet, 12,7% au ales alte localitati si trasee turistice, 3% - statiuni montane, 0,7% - statiuni balneo si 3,6% pe litoral.
La fel de elocvent este si exemplul primelor 6 luni din 2019, cand Romania a avut 1,2 milioane de turisti straini (din care, dupa cum vedeti din cifrele de mai sus, aproape jumatate au venit in iunie). Acestia au inregistrat in Romania, in primele sase luni din 2019, 2,374 milioane de nopti. Adica aproape doua pe cap de turist. Trendul acesta se vede si pe prima jumatate a acestui an, cand ne-au venit aproape 300.000 de turisti straini, care au petrecut aproape 645.000 de nopti.
Evaziunea pe litoral se vede in statistici
Potrivit consultantului in turism, acelasi lucru se poate observa si la turistii romani, ca acestia sunt turisti de weekend, mai ales ca majoritatea opteaza pentru pensiuni si mini-vacante la munte.
"In afara de litoral si balneo, majoritatea sta cam un weekend. Iar daca ne uitam la ponderea innoptarilor de pe litoral, din totalul turistilor, ar putea trage conculzia ca o mare parte din turismul de la mare nu este fiscalizat", a mai spus Traian Badulescu.
Potrivit datelor INS, in iunie 2019, romanii au mers in vacante in Bucuresti si in marile orase din Romania, in timp ce doar 24% au ales litoralul. Alti 5% au ales statiunile balneo, iar 17% s-au dus la munte. Inca 17% s-au dus in alte localitati si pe trasee turistice.
De ce nu atragem turisti straini: Evaziune combinata cu autosuficienta
"Noi nici nu avem o imagine de tara turistica si, prin urmare, nici nu avem un turism de masa puternic. Aici ma refer la litoral, iar la munte la partii de schii, unde vin turistii in serii si stau cate o saptamana. Pe segmentele pe care am putea sa atragem noi turistii, avem competitia foarte mare si din pacate nici nu facem nimic la acest capitol. Turistii straini vin cat de cat la noi si stau mai mult pe circuitele culturale, precum Peles, Bran, cetatile sasesti din Transilvania, pe Maramures si Bucovina si alte cateva astfel de obiective. Sau mai vin pentru turism de aventura, in natura, cum au si venit acum dupa primul val de pandemie", a mai spus Badulescu.
aIn plus, acesta spune ca, la capitolul litoral romanii nu sunt mai deloc competitivi, decat pe partea de distractie si evenimente.
"Cu litoralul nu am semnat contracte cu marii turoperatori: deja avem concurenta acerba din partea Bulgariei. Nu mai vorbim de Grecia si Turcia, care au alta clima. Noi avem doar 70 de km de plaja in scop turistic, fara sa punem Delta si Rezervatia Deltei Dunari. Bulgarii au peste 200 de km, Grecia are mii km de litoral. Pe partea de munte nu avem infrastructura de schi", mai spus Badulescu.
Hotelierii romani se bazeaza foarte mult pe turistul roman care vine pe litoral oricat de slabe calitativ ar fi serviciile.
"Pe litoral este si o autosuficienta, ca majoritatea hotelierilor se multumesc cu turistii romani. Oricum este destinatia numarul 1 a romanilor. Merg 2 milioane de romani pe litoral de la o noapte pana la 10 zile. Investesc sau nu pe litoral, lor le vin turistii. Doar ca daca le-ar veni si turisti straini s-ar mari sezonul. Nu ar mai fi doar iunie-septembrie. In cazul celor tineri ar putea veni si in aprilie, asa cum o fac turistii tineri germani in Bulgaria, daca am avea organizat turismul de balneo de pe litoral ne-ar putea veni turistii seniori. Si uite asa am avea un sezon prelungit si noi. Tinerii englezi sau germani au veni in aprilie si mai sau la final de septembrie pentru ca sunt preturi mai mici, cum o fac in Sunny Beach sau la Nisipurile de Aur", a mai spus Traian Badulescu.
Romanii s-au nascut antreprenori. Nu au vrut sa-i lase pe germani sa ii invete afaceri
"Noi nu suntem in cataloagele marilor turoperatori. La noi, in anii 2000 nici nu s-a vrut, asa ca turoperatorii i-au ales pe bulgari. Turoperatorii germani au pus conditii, sa le dam preturi mici, iar ei ne ajuta cu investitii, cu credite, etc. Cand s-a facut privatizarea hotelurilor, la finalul anilor 90 - inceputul anilor 2000, proprietarii romani nu au vrut sa se lase pe mana germanilor. Unii dintre ei au zis ca de ce sa vina germanii sa ne invete pe noi cum sa facem afaceri", a mai spus consultantul in turism.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau