Alertă de austeritate în sistemul bugetar - OUG de tăiere a cheltuielilor la toate instituțiile/ DOCUMENT

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 26-08-2024 12:58

 

Guvernul Ciolacu urmează să adopte o ordonanță de urgență care va introduce o serie de măsuri fiscale și bugetare menite să gestioneze deficitul bugetar pentru anul 2024. Proiectul de ordonanță prevede multiple reglementări care vizează optimizarea cheltuielilor publice și consolidarea disciplinei financiare. Se vor tăia majoritatea cheltuielilor făcute de instituțiile publice, inclusiv la nivel local.

 

Principalele măsuri propuse: 

Ordonanța prevede eșalonarea plăților diferențelor salariale stabilite prin hotărâri judecătorești, începând cu anul 2025, pentru o perioadă de cinci ani. Aceste plăți vor fi ajustate cu rata inflației și se vor aplica corespunzător prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 115/2023.  Începând cu septembrie 2024, ordonatorii de credite din sectorul public vor avea obligația să limiteze cheltuielile pentru bunuri și servicii la media lunară a cheltuielilor din primele opt luni ale anului. Excepțiile de la aceste restricții includ cheltuielile pentru medicamente, servicii medicale, îngrijirea bolnavilor și intervențiile în situații de urgență.  

content-image

Se impun măsuri stricte asupra angajamentelor legale pentru investiții, cu restricții asupra cheltuielilor în perioada septembrie-dece În 2024, se suspendă finanțarea publică pentru organizarea evenimentelor comunitare, cu excepția celor care marchează sărbători oficiale și sfârșitul de an. Fondurile necesare pentru depășirea limitelor stabilite pot fi obținute prin donații și sponsorizări.

content-image

  

Plata despăgubirilor stabilite prin titlurile de plată emise de Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților până la 31 august 2023 va fi realizată până la finalul anului 2024, iar emiterea de noi titluri de plată va fi suspendată în perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2024. 

 

Banii neutilizați intră în Fondul de rezervă

Potrivit proiectului de ordonanță, începând cu data de 1 octombrie 2024, sumele reprezentând credite bugetare neutilizate de către ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat vor fi virate în Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, la solicitarea Ministerului Finanțelor, în termen de 5 zile de la această solicitare.

Acest transfer nu trebuie să afecteze activitatea curentă sau investițiile finanțate din fonduri externe nerambursabile sau din fonduri alocate prin Planul național de redresare și reziliență, dacă din estimarea execuției bugetare până la data de 31 decembrie 2024 rezultă că aceste credite bugetare nu vor fi utilizate în totalitate.

Dacă termenul prevăzut anterior este depășit, Ministerul Finanțelor este abilitat să blocheze deschiderile de credite bugetare pentru ordonatorii principali de credite până la momentul transmiterii de către aceștia a solicitării de disponibilizare

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:40

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
Cererile pentru schimbarea proprietarului unui vehicul – integral online până la sfârşitul 2024
26/08/2024 14:00

Pană la sfarşitul anului 2024, cererile pentru transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul (schimbarea proprietarului unui vehicul inmatriculat in Romania) vor putea fi adresate int ...

COMUNICAT DE PRESĂ ELECTRICAL  TEHNOLOGY SRL, august 2024: „MODERNIZAREA ACTIVITĂȚII FIRMEI PRIN ACHIZIȚIA DE UTILAJE PERFORMANTE”
26/08/2024 11:55

COMUNICAT DE PRESĂ ELECTRICAL TEHNOLOGY SRL, august 2024: „MODERNIZAREA ACTIVITĂTII FIRMEI PRIN ACHIZITIA DE UTILAJE PERFORMANTE”

Rezultatele la LOTO. Numerele extrase duminică la Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc
25/08/2024 20:41

 Duminică, 25 august, au avut loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc. Care au fost numerele castigătoare extrase. Numere extrase la LOTO duminică, 25 august 2024: ...

Lichiditate în exces pe piața monetară
25/08/2024 20:35

* in lipsa sterilizărilor efectuate de BNR, care preferă să ofere băncilor o dobandă de 5,50%, prin intermediul facilitătii de depozit, lichiditatea crescută a redus semnificativ tranzactiile interbancar ...

ANUNȚ DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunț de presă lansare proiect ,,Dezvoltarea capacităților tehnice ale SC AUTO DABSTERS SRL’’
25/08/2024 09:00

 ANUNT DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunt de presă lansare proiect ,,Dezvoltarea capacitătilor tehnice ale SC AUTO DABSTERS SRL’’

ANUNȚ DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunț de presă lansare proiect ,, Dezvoltarea de noi servicii în cadrul INNOVATIVE CARGO DELIVERY SRL’’
25/08/2024 09:00

 ANUNT DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunt de presă lansare proiect ,, Dezvoltarea de noi servicii in cadrul INNOVATIVE CARGO DELIVERY SRL’’

.COMUNICAT DE PRESĂ LANSAREA PROIECTULUI „Dezvoltare KONSCHAFT s.r.l. prin achiziție de active corporale și necorporale” Cod SMIS: 317400
25/08/2024 09:00

 .COMUNICAT DE PRESĂ LANSAREA PROIECTULUI „Dezvoltare KONSCHAFT s.r.l. prin achizitie de active corporale si necorporale” Cod SMIS: 317400  

ANUNȚ DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunț de presă lansare proiect ,, Dezvoltarea de noi servicii în cadrul INNOVATIVE CARGO DELIVERY SRL’’
24/08/2024 09:00

 ANUNT DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunt de presă lansare proiect ,, Dezvoltarea de noi servicii in cadrul INNOVATIVE CARGO DELIVERY SRL’’

ANUNȚ DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunț de presă lansare proiect ,,Dezvoltarea capacităților tehnice ale SC AUTO DABSTERS SRL’’
24/08/2024 09:00

 ANUNT DE PRESĂ Data: 23.08.2024 Anunt de presă lansare proiect ,,Dezvoltarea capacitătilor tehnice ale SC AUTO DABSTERS SRL’’

COMUNICAT DE PRESĂ LANSAREA PROIECTULUI „Dezvoltare KONSCHAFT S.R.L. prin achiziție de active corporale și necorporale” Cod SMIS: 317400
23/08/2024 14:14

COMUNICAT DE PRESĂ LANSAREA PROIECTULUI „Dezvoltare KONSCHAFT S.R.L. prin achizitie de active corporale si necorporale” Cod SMIS: 317400  

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei