4000 km de cale ferată construiți într-un an. Țara care poate așa ceva
Dimensiune font:
China și-a propus să construiască în 2020 cel puțin 4.000 de kilometri de cale ferată, dintre care 2.000 vor fi linii de mare viteză. Un efort care se încrie în amplul program de dezvoltare a infrastructurii de transport și pentru care, anul acesta, vor fi cheltuiți 2.700 miliarde de yuani, adică 386 miliarde de dolari.
De precizat că, la sfârșitul anului 2019, rețeaua feroviară națională a Chinei, a doua mare economie a lumii, a atins o lugime totală de 139.000 de kilometri, cea de mare viteză depășind 35.000 de kilometri.
Dintre cele 51 de noi căi feroviare construite anul trecut, linia de mare viteză care face legătura între Beijing și Zhangjiaku, oraș co-organizator al Jocurilor Olimpice de iarnă din 2022, marchează un progres semnificativ în sistemul de pilotare automată a trenurilor chineze de mare viteză. Echipate cu noua tehnologie, trenurile vor putea rula automat cu o viteză maximă de 350 kilometri pe oră.
Lu Dongfu, directorul general al China State Railway Group, a declarat că, dintre proiectele prevăzute pentru 2020, cea mai mare provocare va fi construcția căii ferate Sichuan-Tibet, pentru care pregătirile au început deja, având în vedere că vor fi aplicate sisteme inovative și norme tehnice specifice.
Comentând aceste informații, Zhang Xiaodong, profesor de economie la Universitatea Jiaotong din Beijing, a subliniat că, ”de la inaugurarea, în 2008, a primei linii de cale ferată de mare viteză, pe ruta Beijing-Tianjin, China a construit mai multe linii feroviare de mare viteză decât Japonia și Europa în ultimii 40 de ani”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau