Criza gunoaielor din București. Ce decizie va lua primarul Nicușor Dan

Dimensiune font:

| 31-03-2021 13:28

 Criza gunoaielor din București. Ce decizie va lua primarul Nicușor Dan

 

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că astazi la ora 15.00 va avea loc o discuţie cu responsabilii din Primărie pe tema depozitului de deşeuri Chiajna şi a contractului cu Iridex cât și pe tema depozitului de deșeuri Vidra și  a contractului cu Eco Sud. Anunțul vine după ce Iridex a informat luni că îşi încetează activitatea, din cauză că Primăria Municipiului Bucureşti nu a prelungit prin act adiţional contractul cu ei cât a faptului că Eco Sud a notificat Primăria privind încheierea unui act adițional care să confirme respectarea contractului în vigoare.

Această criză a depozitarii deșeurilor pe piața bucureșteană își are originea în acțiunea grupului de interese din interiorul PMB care, sub influența intereselor vechii conduceri a instituției, a deviat depozitarea deșeurilor de la depozitele realizate de primărie în urma unor licitații publice, Chiajna - Iridex și Vidra - Eco Sud, la o groapă ilegală din Ulmeni, Călărași.

Precizările vin după ce Iridex, operatorul depozitului de deşeuri Chiajna, a anunţat luni că depozitul îşi încetează activitatea, ca urmare a faptului că Primăria Municipiului Bucureşti nu a prelungit prin act adiţional contractul pe care îl are încheiat cu societatea, până la atingerea capacităţii proiectate şi autorizate de depozitare cât și a notificării trimise de societatea Eco Sud, privind încheierea unui act adițional care să confirme respectarea contractului în vigoare.

Grupul de interese din PMB, aservit în continuare vechii conduceri, are ca scop menținerea crizei deșeurilor având ca vârf de lance pe fosta și actuala șefă a Serviciului  Management Deșeuri Salubritate din cadrul Girecției Generale Servicii Publice din PMB, Magdalena Iuga, aceasta fiind în conflict deschis cu primarul Nicușor Dan, care are ca scop oprirea crizei deșeurilor  și promovarea unui management  eficient  al acestora  într-o capitală europeană cum este Bucureștiul.

Marţi, în cadrul şedinţei de Consiliu General, în timpul luărilor de cuvânt de la secţiunea "Întrebări şi interpelări", mai mulţi consilieri municipali au dorit să ştie în ce măsură o potenţială închidere a depozitelor de deşeuri Chiajna și Vidra va afecta preluarea deşeurilor de la cetăţeni.

Contractul cu Iridex a fost prelungit în urmă cu trei luni, pentru trei luni, până astăzi, 31 martie, doar pentru operațiuni de monitorizare și postînchidere, depozitul neputând recepționa noi deșeuri pe amplasamentul din Chiajna. Contractul cu Eco Sud este în vigoare până la atingerea capacității finale, conform clauzei 2.1.2 din Contract, dar unii funcționari din PMB sunt de părere că această clauză nu este aplicabilă.

Astăzi la ora 15.00 are loc o discuţie cu toţi responsabilii din Primăria Capitalei. Problema nu este foarte simplă, pentru că există mai multe litigii între PMB şi aceaste două societăți. Deci, decizia va fi luată astăzi, după amiază pe această chestiune. “Există aceşti doi operatori economici, Iridex şi Eco Sud, şi o să vă fac un raport complet cu situaţia juridică foarte complicată în care suntem cu fiecare dintre ei", a precizat Nicuşor Dan.

Magdalena Iuga, susținătoare a crizei deșeurilor din București, a fost în decursul anilor subiectul mai multor apariții în spațiul public și mass-media internă și internațională, fiind catalogată ca făcând parte din marii rechini bugetari cu venituri anuale de peste 200.000 lei și ca un funcționar public controversat cu probleme de integritate, aceasta făcînd parte din lista de demiteri a primarului Nicușor Dan prezentată în campania electorală .

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:01

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
 Longevitatea – o știință a viitorului trăită în prezent
05/04/2025 06:56

Trăim intr-o epocă in care medicina nu mai este doar despre tratarea bolilor, ci si despre prevenirea lor. În centrul acestei revolutii se află un concept modern, seducător si tot mai prezent in discu ...

Românii care se întorc de la muncă din Spania, sub lupa cercetătorilor români într-un studiu publicat recent. Descoperirile lor și recomandările pe care le fac
04/04/2025 19:41

 În ultimele decenii, Spania a devenit una dintre principalele destinatii migratorii din Europa. Una dintre consecintele acestor miscări migratorii este dobandirea de competente lingvistice de cătr ...

Se întoarce iarna!  ANM  anunță ger, viscol și ninsori
04/04/2025 14:50

Elena Mateescu a spus că in perioada următoare se va răci vremea, cu o revenire a iernii, mai ales in zona montană, unde vor predomina ninsorile. Potrivit acesteia, vantul va avea intensificări semnificati ...

Politologul Cristian Preda concluzionează amar: „Onoarea e tot mai rară” . Epilog la anchetele MApN și MAI
04/04/2025 09:01

Ministerul Apărării Nationale (MApN) si, apoi, si Ministerul Afacerilor Interne (MAI) au confirmat, in ultimele două zile, că mai multi angajati ai lor au făcut parte din armata de mercenari din Congo a lu ...

Între pământ şi cer, CHITARA. Concert în treizeci şi cinci de părţi
03/04/2025 17:45

  Pe pămant   Onoare, tribut, elogiu, amintiri, respect pentru muzica sofisticată scrisă pentru chitară, dar mai ales pentru piatra de temelie aşezată cu suflet in anul 1990, printre ...

Ungaria pleacă din Curtea Penală Internațională
03/04/2025 14:59

Iesirea Ungariei de la Curtea Penală Internatională (CPI) este o decizie „indrăzneată si bazată pe principii”, a declarat premierul israelian Benjamin Netanyahu, joi, in timpul unei vizite la B ...

Vom avea sexul X pe cărțile de identitate. Cine sunt europarlamentarii români cre s-au opus
03/04/2025 13:54

Parlamentul European a adoptat recent un amendament la un regulament care vizează formatul cărtilor de identitate emise in Uniunea Europeană, prin care se permite introducerea genului „X”, alătu ...

Finanțatorul campaniei lui Călin Georgescu pe TikTok rămâne în arest
03/04/2025 12:50

Tribunalul Bucuresti a respins miercuri contestatia depusă de Bogdan Peschir, finantatorul campaniei lui Călin Georgescu pe TikTok, si a decis ca acesta să rămană in arest preventiv. Cei doi judecători d ...

Raport îngrijorător. România poate adăposti doar 600.000 de persoane în caz de război. Dar și adăposturile existente sunt insalubre și dotate la nivelul anilor '70
03/04/2025 11:48

 Curtea de Conturi a realizat recent un audit privind adăposturile civile destinate protectiei populatiei in caz de conflict armat si a constatat că acestea sunt insuficiente, intr-o stare precară si ne ...

Șapte militari români, în concediu pentru creșterea copilului, descoperiți că lucrau ca mercenari în Congo pentru mii de euro lunar
03/04/2025 10:02

Ministerul Apărării Nationale a descoperit un caz fără precedent in urma unei anchete de amploare desfăsurate in toate structurile armatei. Sapte militari romani, care figurau oficial in concediu pentru cr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei