FOTO. Cum arată autostrada Nădlac-Arad, după 13 luni de lucrări executate de firma lui Nelu Iordache. Când va fi ales noul constructor
Dimensiune font:
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că marţi va fi semnat contractul pentru expertiza tehnică a lucrărilor executate de asocierea condusă de Romstrade, firma lui Nelu Iordache, pe tronsonul Nădlac-Arad, lotul 1 (22 km), reiese dintr-o notă a CNADNR.
Contractul de expertiză tehnică va fi atribuit prin procedura achiziţiei directe, valoarea fiind de circa 80.000 de lei, cu TVA inclus.
Ulterior, va fi selectat, printr-o licitaţie deschisă, un nou constructor pentru autostrada Nădlac-Arad, care să termine lucrările. Valoarea noului contract de construcţie nu a fost făcută publică.
Amintim că pe 22 noiembrie anul trecut, CNADNR a reziliat contractul de proiectare şi execuţie a autostrăzii Nădlac-Arad, încheiat cu asocierea Romstrade SRL-Monteadriano Engenharia e Construcao SA - Donrep Construct SRL, iar lucrările au fost întrerupte.
Motivul rezilierii a fost „mobilizarea greoaie” a constructorului. Tronsonul ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2013, dar după 13 luni, gradul de executare a lucrărilor era de 40%.
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 0
“Expertiza tehnică va formula recomandări cu privire la lucrările de conservare necesare până la reluarea execuţiei lucrărilor, precum şi cu privire la soluţiile pentru execuţia lucrărilor de remediere a degradărilor apărute, astfel încât execuţia lucrărilor să poată fi reluată”, se menţionează în documentaţia de atribuire a contractului de expertiză tehnică.
Declaraţie pe proprie răspundere că nu a intrat în faliment şi că e la zi cu plata datoriilor la stat
Între condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească ofertantul amintim declaraţia pe propria răspundere că nu a intrat în faliment, că este la zi cu plata tuturor dărilor la stat, că nu a fost condamnat în ultimii 3 ani şi că nu prezintă informaţii false.
Rezultatele expertizei trebuie prezentate în 30 zile de la semnarea contractului.
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 1 + 850
Un nou constructor pentru Nădlac-Arad, "în cel mai scurt timp"
În acelaşi timp, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România se pregăteşte să găsească un nou constructor pentru autostrada Nădlac-Arad, lot 1, care ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2013.
“În prezent CNADNR întreprinde demersurile necesare pentru demararea procedurii de achiziţie publică pentru atribuirea contractului unui alt antreprenor în vederea reluării şi finalizării, în cel mai scurt timp, a execuţiei lucrărilor la acest obiectiv”, se arată într-o notă a Companiei.
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 2
Cum arată lotul 1 din autostrada Nădlac-Arad
Fundaţii de poduri şi pasaje inundate, armături neprotejate anticoroziv, grămezi de moloz şi drumuri de legătură inexistente. Astfel ar putea fi descrisă, pe scurt, situaţia a autostrăzii Nădlac-Arad, lotul 1.
După ce contractul Romstrade a fost reziliat, lucrările executate nu au fost conservate.
Fundaţiile pasajelor sunt inundate, iar armăturile nu sunt protejate anticoroziv. Şi fundaţiile podurilor sunt inundate, reiese din observaţiile făcute în documentaţia de atribuire a contractului de expertiză.
Autostrada Nădlac-Arad va avea două poduri şi 7 pasaje, fiind prevăzute şi două spaţii de servicii.
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 4 +600
CNADNR a acuzat „mobilizarea greoaie” a constructorului
Termenul de execuţie a lucrărilor la Nădlac-Arad era de 18 luni, respectiv până în aprilie 2013.
Conform contractului, autostrada Nădlac – Arad are o lungime totală de 22 km de drum cu profil de autostradă şi un drum de legatură cu DN7 de 6 km.
Din cauza “mobilizării greoaie” a constructorului, în 13 luni lucrările au fost executate doar în proporţie de 40%, se arată în datele Companiei.
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 8+600
Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate. Reprezentanţii CNADNR au declarat la finele anului trecut, pentru Mediafax, că realizarea celui de-al doilea lot, construit de compania germană Alpine Bau, se va încadra în termenul prevăzut, respectiv aprilie 2013.
Nelu Iordache, proprietarul Romstrade, se află în arest preventiv din decembrie anul trecut. El a fost arestat într-un dosar în care procurorii anticorupţie îl acuză de faptul că, în calitate de administrator al Romstrade, ar fi schimbat, fără respectarea prevederilor legale, destinaţia sumei de 25 de milioane de lei, bani încasaţi în vederea proiectării şi execuţiei lucrărilor la primul tronson din autostrada Nădlac - Arad. Lucrarea este finanţată în proporţie de 85% cu fonduri europene.
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 11
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 11+400
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 13+700
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 14 + 125
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, km 14+675
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, drum de legătură
Foto: CNADNR, autostrada Nădlac-Arad, lot 1, pasaj km 14 + 638
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
silviu_fg
Mar 19, 2013
se va baga oare cineva sa construiasca peste ceea ce a facut nea nelu?????
Adauga comentariul tau