Șiretlicul de la Lidl, Kaufland, Penny sau Carrefour. Cum reușesc supermarketurile să își mărească veniturile folosindu-se de mijloace psihologice
Dimensiune font:
Marile magazine, cum ar fi Lidl, Kaufland, Penny, Carrefour și altele, atât din România, cât și din străinătate, apelează la șiretlicuri pentru a-i face pe clienți să cumpere mai mult. O echipă întreagă de psihologi se ocupă de procesul amplu. Fiecare detaliu din supermarket este pus la punct înainte de deschidere. Nimic nu este întâmplător, iar schema funcționează atât de bine, încât cei care nu sunt informați cad imediat în plasă.
Dacă vrei să-ți faci cumpărăturile și să nu ieși în pierdere la final de lună, este extrem de important să pleci de acasă cu o listă clar stabilită și să nu te abați de la ea. În caz contrar, ai toate șansele să te trezești cu produse de care nu aveai nevoie.
Pe moment, nu îți vei da seama că ai un comportament care îți afectează buzunarul. Totuși, pe termen lung, vei constata că iar ai cumpărat prea multă mâncare și trebuie să o arunci. Vei vedea că ai luat obiecte de care te puteai lipsi. Nu este vina ta, ci a felului în care Lidl, Kaufland, Penny, Carrefour și alte magazine își gândesc spațiul.
Din clipa în care ai intrat pe ușa supermarketului, vezi clar că nu ai cum să ajungi la toate categoriile de care chiar ai nevoie:
„Pentru a ajunge la produse esențiale, trebuie să traversezi tot magazinul. Pentru că de multe ori, lactatele și mezelurile se regăsesc în partea din spate a supermarket-urilor și hypermarket-urilor. Iar pe traseu ai toate șansele să fii distras de tot felul de produse. Putem vorbi, de exemplu, despre zona de snacks-uri și dulciuri, produse extrem de colorate și atrăgătoare. Până ajungi la ouă și la lapte, te mănâncă detergenții și cremele”, a spus Elena Filip, specialist în comunicarea de retail.
Ce strategii aplică Lidl și alte supermarketuri din România
Pentru produsele de patiserie sau cele de rotiserie, ai un miros puternic care te atrage și te face să poftești. De aceea dau românii năvală în puiul de la Kaufland, gogoșile de la Lidl, pâinea caldă de la Carrefour și alte alimente. Nu se mai gândesc la calorii sau la necesitate.
Nu doar factorul olfactiv joacă un rol esențial. Vizualul este păcălit imediat, prin culori. Galbenul, roșul, portocaliul ne induc senzația de foame. Verdele, pe de altă parte, transmite ideea de natural, bio, chiar dacă realitatea demonstrează contrariul.
Prin micile trucuri, la care se adaugă și nelipsitele cuvinte: „promoție”, „oferă”, „reducere”, magazinele îi fac pe români să lase sume consistente la casele de marcat și să se întrebe, la final: „Dar pe ce am dat atâția bani?”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau