'Teroare pură' în avionul în care au fost rănite zeci de persoane - Cădere de 154 de metri într-o secundă, oscilații uriașe ale forței gravitaționale
Dimensiune font:
Avionul de linie al Singapore Airlines, care a intrat săptămâna trecută în turbulențe puternice în urma cărora o persoană a murit și zeci de persoane au fost rănite, a trecut prin oscilații uriașe ale forței gravitaționale în mai puțin de cinci secunde, ceea ce a cauzat probabil rănirea persoanelor care nu aveau centura de siguranță pusă în scaunele lor, potrivit unui raport preliminar întocmit miercuri de Ministerul Transporturilor din Singapore
Avionul a coborât 154 de metri în mai puțin de o secundă, ceea ce "a dus probabil la faptul că ocupanții care nu aveau centura de siguranță în centură au devenit aeropurtați" înainte de a cădea din nou, a precizat Ministerul Transporturilor.
Un britanic în vârstă de 73 de ani a murit din cauza unui presupus atac de cord și zeci de persoane au fost rănite după ce avionul Boeing 777, care zbura de la Londra la Singapore pe 21 mai, a intrat în turbulențe care au aruncat oameni și obiecte în interior. Avionul, cu 211 pasageri și 18 membri ai echipajului, a aterizat de urgență la Bangkok.
Concluziile anchetei
Ministerul Transporturilor din Singapore a declarat că anchetatorii, inclusiv cei de la Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA, Administrația Federală a Aviației și Boeing, au întocmit o cronologie a evenimentelor pe baza analizei preliminare a datelor de zbor și a înregistrărilor de voce din cabina de pilotaj.
Primele constatări arată că, în timp ce avionul zbura la aproximativ 37.000 de picioare deasupra sudului Myanmarului, a început să experimenteze ușoare vibrații datorate schimbărilor în forța gravitațională, a precizat ministerul. Altitudinea avionului a crescut - cauzată probabil de un curent ascendent, nu de vreo acțiune a piloților - determinând sistemul de pilot automat să împingă avionul înapoi la altitudinea selectată, se arată în raport.
Piloții au observat, de asemenea, o creștere necontrolată a vitezei, pe care au încercat să o verifice prin extinderea unor panouri numite frâne de viteză, iar "un pilot a strigat că semnul de fixare a centurii de siguranță a fost pornit".
Câteva secunde mai târziu, avionul a intrat în picajul brusc care a făcut ca pasagerii fără centură să iasă din scaune înainte de a cădea înapoi.
"Această secvență de evenimente a cauzat probabil rănile echipajului și pasagerilor", se arată în raport.
Piloții au dezactivat pilotul automat pentru a stabiliza avionul, se arată în raport, și l-au pilotat manual timp de 21 de secunde înainte de a reveni la pilotul automat.
Avionul a efectuat o coborâre normală și controlată și nu a mai întâmpinat alte turbulențe până la aterizarea în Bangkok, aproape o oră mai târziu, a precizat ministerul, adăugând că investigațiile sunt în curs de desfășurare.
„Teroare pură”
Pasagerii au descris "teroarea pură" produsă de trepidațiile aeronavei, de obiectele care zburau și de persoanele rănite care zăceau paralizate pe podeaua avionului.
Douăzeci și șase de persoane au rămas spitalizate miercuri în Bangkok. Autoritățile spitalicești au declarat anterior că printre leziunile suferite se numără leziuni ale coloanei vertebrale sau ale măduvei spinării, leziuni ale craniului sau ale creierului și leziuni ale oaselor sau ale organelor interne.
Nu a fost clar ce a cauzat turbulențele. Majoritatea oamenilor asociază turbulențele cu furtunile puternice, dar cel mai periculos tip este așa-numita turbulență în aer liber. Forfecarea vântului poate apărea în norii cirrus sau chiar în aerul limpede din apropierea furtunilor, deoarece diferențele de temperatură și presiune creează curenți puternici de aer care se mișcă rapid.
Potrivit unui raport din 2021 al Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA, turbulențele au reprezentat 37,6 % din toate accidentele produse de marile companii aeriene comerciale între 2009 și 2018. Administrația Federală a Aviației a declarat că au existat 146 de răniri grave cauzate de turbulențe între 2009 și 2021.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau