Lovitură pe piața mașinilor second-hand. Statul român le impune samsarilor să declare personal la RAR autoturismele aduse din străinătate
Dimensiune font:
Afacerea cu mașini second-hand aduse din străinătate și comercializate în țară este foarte profitabilă pentru mulți români, însă lucrurile ar urma să se schimbe în urma unei noi prevederi guvernamentale.
Cu mai puțin de 24 de ore înaintea moțiunii de cenzură de marți, 5 octombrie, guvernul a modificat legislația privind mașinile rulate aduse în România, o schimbare majoră care vizează procesul de înregistrare la Registrul Auto Român (RAR) și plata taxelor.
Dacă înainte importatorul de mașini putea vinde autoturismul cu numărul de înmatriculare din străinătate, obligația înregistrării la RAR căzând în sarcina cumpărătorului, acum obligația revine celui care ia mașina din străinătate și o aduce în țară, a anunțat ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu.
În prezent, cei mai mulți „samsari” nu iau contact niciodată cu organele de control, mașinile fiind înregistrate de cumpărătorii finali.
Potrivit ministrului, statul a pierdut în ultimii cinci ani 1,4 miliarde de lei din frauda comisă de cei care cumpără vehicule din alte state UE și le revând în România. Astfel de operațiuni au fost vizate în ultimii ani de controale ale Fiscului, dar și ale altor instituții, cum ar fi Poliția Română.
Modificarea legislativă a fost inclusă, conform declarației ministrului Dan Vilceanu, într-un proiect de ordonanță care reglementează sistemul e-Factură (factura electronică).
Astfel, prin această nouă măsură, plata TVA la importul de mașini nu va mai putea fi fentată, iar valoarea acesteia este suficient de mare încât să destabilizeze o buna parte din profitul samsarilor.
„Când cineva aduce o mașină rulată în România, cel care aduce, cel care achiziționează mașina din străinătate, este și cel care o prezintă la Registrul Auto Român. Este necesar să facem acest lucru pentru a preveni eventuale fraude cu TVA, pentru că cel care aduce un vehicul rulat beneficiază de acea scutire pentru bunuri intracomunitare și, din verificările pe care le-am făcut până acum, impactul bugetar ar fi fost în ultimii cinci ani de 1,4 miliarde de lei. Prin această prevedere, că cel care achiziționează vehiculul este și cel care îl prezintă la RAR și să facă un schimb de documente cu RAR, vom realiza o prevenție”, a declarat luni, 4 octombrie, ministrul de Finanțe Dan Vîlceanu.
Inspectorii antifraudă au identificat, anul trecut, mai multe rețele frauduloase de samsari de autoturisme de lux rulate
Anul trecut, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat că inspectorii antifraudă au aplicat amenzi de peste 3,9 milioane de lei și au confiscat 35 de autoturisme de lux, second hand, în urma unor acțiuni de control derulate în ultimele zece luni, la nivel național, asupra a 472 de contribuabili - persoane juridice și fizice.
"Inspectorii DGAF au verificat în ultimele 10 luni un număr de 472 de contribuabili (persoane juridice și persoane fizice) care comercializau autoturisme de lux la mâna a doua provenite din Germania, Olanda și Austria, fără să plătească obligațiile fiscale. Urmare a abaterilor constatate în timpul acestor controale au fost dispuse amenzi de peste 3,9 milioane de lei și au fost confiscate 35 de autoturisme. Firmele erau înființate pe numele unor persoane fizice cu situație materială precară, iar autoturismele erau cumpărate cu numerar de către persoane fizice la un preț cu cel puțîn 19% (cota neplătită de TVA) mai mic decât prețul pieței.'Cuantumul mare al prejudiciului calculat de inspectorii antifraudă a determinat inițierea cooperării cu Poliția Română", a precizat ANAF, în comunicatul de presă.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau