Ce trebuie să știi despre mașina pe benzină și cea pe motorină iarna
Dimensiune font:
Odată cu venirea sezonului rece tot mai mulți șoferi se întreabă cum trebuie să pornești corect mașina iarna. Puțini conducători auto din România sunt conștienți de faptul că, în sezonul rece, este esențial să urmeze anumite proceduri pentru a porni mașina corect.
Motorul are un rol crucial în acest proces și pregătirea corespunzătoare poate face diferența între o pornire lină și probleme tehnice.
Ce trebuie să știi despre mașina pe benzină și cea pe motorină iarna
Iarna aduce provocări specifice pentru șoferii care dețin mașini pe benzină sau motorină, iar cunoașterea unor aspecte esențiale poate face diferența în funcționarea vehiculului. Este important ca posesorii acestor tipuri de autoturisme să fie informați despre măsurile necesare pentru a asigura o funcționare optimă în condiții de temperaturi scăzute.
Când vine vorba de pornirea unui motor diesel după o noapte sau zi geroasă, este esențial să aștepți între 3 și 5 secunde înainte de a iniția demararea. Practic, se recomandă menținerea cheii în poziția de contact parțial, până când majoritatea indicatorilor de pe bord se sting, înainte de a o roti complet. Totuși, în anumite situații, această perioadă de așteptare poate fi mai lungă, în funcție de severitatea temperaturilor și starea mașinii. Cum trebuie să pornești corect mașina iarna
Motoarele diesel funcționează pe baza unui amestec de motorină și aer care se aprinde prin compresie. Când pistonul din camera de ardere comprimă acest amestec, presiunea ridicată determină creșterea temperaturii până la punctul de aprindere. Această explozie împinge pistonul în jos, generând astfel mișcarea. De aceea, în condiții de temperaturi scăzute, este esențial ca șoferii să țină contactul pornit suficient timp pentru ca permite încălzirea bujiilor incandescente. Acestea trebuie să atingă o temperatură de peste 800 de grade Celsius pentru o pornire eficientă.
Principiul de funcționare al motoarelor pe benzină este similar, în anumite privințe, cu cel al motoarelor diesel. Este important să aștepți câteva secunde după ce ai pus contactul înainte de a porni motorul. De obicei, motoarele pe benzină pot fi pornite după 2-3 secunde, dar la fel de esențial este să aștepți stingerea indicatorilor de pe bord.
În această perioadă, pompa de benzină alimentează motorul, iar bujiile se încălzesc. Spre deosebire de motoarele diesel, cele pe benzină se bazează pe o scânteie pentru a aprinde amestecul de combustibil și aer, ceea ce le face mai puțin afectate de temperaturile scăzute.
Ce greșeala fac ce mai mulți șoferi
Mulți șoferi nu au răbdare să aștepte stingerea martorilor de bord și pornesc motorul imediat după ce pun contactul, sau la doar 1-2 secunde distanță. Ceea ce puțini știu este că acest comportament nu este corect.
Mecanicii experimentați recomandă șoferilor, în special celor care conduc mașini diesel, să mențină contactul pornit pentru până la 10 secunde în timpul iernii, înainte de a porni motorul. O altă opțiune este repetarea punerii contactului de cel puțin două ori înainte de a iniția pornirea motorului.
„Atunci când facem aceste aprinderi succesive camera de ardere se încălzește mai bine, iar motorul ar trebui să pornească la prima cheie. Această operațiune nu este neapărat necesară în cazul mașinilor cu motor pe benzină. În schimb, poate fi menținut contactul mai mult, cam 8 secunde, înainte de a declanșa aprinderea”, a precizat mecanicul Robert Marin.
După ce mașina a fost pornită, este recomandat să o lași să funcționeze câteva minute la relanti. Acest interval de timp permite uleiului să-și recapete vâscozitatea optimă, necesară pentru a lubrifia eficient componentele metalice din interiorul motorului.
Astfel, după toate sfaturile de mai sus s-a aflat și răspunsul la întrebarea pe care cei mai mulți șoferi și-o pun în această perioadă și anume “cum trebuie să pornești corect mașina iarna?”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau