Transportatorii aerieni susțin purtarea măștilor în avioane, dar se opun măsurilor de distanțare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate

avion   Airbus-319-cockpit

Dimensiune font:

| 08-05-2020 11:12

 Dovezile sugerează că riscul de infectare la bordul aeronavelor este scăzut, iar purtarea maștilor de către pasageri și echipaje va reduce riscul de transmitere care este deja mic, evitând în același timp scumpireadramatică a biletelor de avion, pe care ar aduce-omăsurile de distanțare socială la bord, arată un comunicat transmis vineri.
„Siguranța pasagerilor și a echipajelor este primordială. Industria aviaticălucrează cu autoritățile și guvernele pentru a reluazborurile, în siguranță.Doveziledemostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus. Vor fi luatemăsuri suplimentare de protecție, cum ar fi purtarea maștilor de către pasageri și echipaje. Trebuie să oferim soluții care să inspireîncredere pasagerilor căpot zbura în siguranță, păstrând totodatăun costaccesibil al biletelor de zbor. Lipsa oricăreia dintre acestea nu va avea niciun beneficiu pe termen lung." - a declarat Alexandre de Juniac, Directorul General și CEO al IATA.

 

 
IATA recomandă ca și acțiuni de reducere a riscului,oricumscăzut, de infectare la bordul aeronavelor, obligativitatea purtăriimăștilor de protecție, atât de către pasageri, cât și de către echipaje.


Pe lângă mască, sunt propuse următoarele reguli temporare:
• Controlul temperaturii pasagerilor, echipajului și angajaților aeroporturilor;

• Implementarea unor proceduri de îmbarcare/ debarcaremenitesă reducă contactul cu alți pasageri sau cu echipajul;

• Limitarea deplasărilor în avion în timpul zborului;

• Dezinfectarea și igienizarea frecventă a aeronavelor; și

• Proceduri simplificate de catering,pentru reducereadeplasarii echipajuluiși a interacțiunii cu pasagerii.

Atunci când vor fieficiente și disponibile pe scară largă, testările COVID-19 sau pașapoartele de sănătate ar putea fi, de asemenea, incluse ca măsuri temporare de biosecuritate.

IATA nu acceptă impunerea măsurilor de distanțare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate.Dovezile, deși limitate, demostreazăfaptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus, chiar și fără măsuri speciale.

Există mai multe motive pentru care noul coronavirus, răspândit în principal prin împrăștierea în aer a microparticulelor respiratorii infectate, nu a dus la o creștere a numărului de infectări la bordul aeronavelor:

• Pasagerii au interacțiuni față în față limitate;

• Scaunele oferă o barieră pentru transmiterea virusului;

• Fluxul de aer, direcționat de la tavan spre podea, reduce și mai mult potențialul de transmitere a virusului în cabină.În plus, debitele mari de aer preîntâmpină răspândirea microparticulelor respiratorii infectate, așa cum se poate întâmplaîn alte spații închise;

• Filtre deaer HEPA din dotareaaeronavelor modernedezinfectează eficient aeruldin cabină, asistate suplimentar de nivelul ridicat de circulație al aerului proaspăt.

Mai mult, chiar dacă va fi pusă în aplicare regulaunui loc liber între pasageri, aceasta nu va oferi o separare de 1-2m, așa cum recomandă autoritățile, lățimea medie a scaunului fiind mai mică de 50 cm.

„Mediul din cabina aeronavelor facedificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri deinfectare la bord. Scopul nostru imediat este de a crește suplimentar siguranța în aeronave, astfel încât pasagerii și echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul.Screeningul, acoperirea feței și măștile de protecție sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluție.” - a spus de Juniac.

Pe termen lung,soluțiile împotriva COVID-19 depind de știința medicală.
“Avem nevoie de un vaccin, un pașaport de imunitate sau de un test eficient COVID-19, care să poată fi utilizatepe scară largă. Rezultatele cercetărilor sunt promițătoare, dar niciunul dintre acestea nu va fi disponibil înainte de a fi necesar să relansăm industria aviatică. De aceea trebuie să fim pregătiți cu o serie de măsuri care vor reduce riscul, deja scăzut, de transmitere a virusului la bordul aeronavelor. Și trebuie să fim atenți să nu forțăm o soluție radicală, ci să putem adopta rapid măsuri mai eficiente, care vor deveni, fără îndoială, disponibile.” - a spus de Juniac.

Impact economic

Impunerea măsurilor de distanțare socială în aeronave ar schimba fundamental economia aviației, prin reducerea factorului de încărcare la maxim 62%. Aceasta este cu mult sub cel al limitei de profitabilitatea industriei, respectiv de 77%.

Cu mai puține locuri de vândut, costurile biletelor ar crește brusc. Față de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic - între 43% și 54%, în funcție de regiune - doar pentru a atinge limita de profitabilitate.




„Companiile aeriene luptă pentru supraviețuire. Păstrarea scaunului din mijlocneocupat va crește costurile. Dacă această măsură va fi compensatăprin creșterea tarifelor, epoca călătoriilor accesibile va lua sfârșit. Pe de altă parte, în cazul în care companiile aeriene nu pot recuperacosturile prin creșterea tarifelor, vor falimenta. Niciuna dintre acestea nu reprezintă o opțiune bună atunci când lumea va avea nevoie de conectivitate puternică pentru demararea recuperării din criza economică devastatoare generată de COVID-19.” - a declarat de Juniac.

N.Red: IATA (Asociația Internațională a Transportului Aerian) reprezintă 290 de companii aeriene,însumând 82% din traficul aerian internațional
Creștereaprețului biletelor de avion a fost calculată pe baza estimării unui factor de încărcare de 53% (62% capacitatedată delocurile ce pot fi vândute, cu un grad de umplere de 85% pentru optimizarea capacității, considerând oferta excesivă disponibilăpe piață).

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:22

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Formula 1: Max Verstappen, un nou pole position la MP din Emilia Romagna
18/05/2024 19:02

 Campionul mondial Max Verstappen (RedBull) a reusit un nou pole position si va pleca primul in Marele Premiu de Formula 1 de la Emilia Romagna, disputat duminică pe circuitul de la Imola. Max Verstapp ...

Un tren de marfă a fost răsturnat de tornadă în nordul Italiei. „Este un miracol că nimeni nu a fost rănit” VIDEO
17/05/2024 19:47

 Un tren de marfă cu sapte vagoane a fost răsturnat de o tornadă, joi seara, 16 mai, in apropiere de Mantova, in Italia, au informat vineri, 17 mai, surse citate de ANSA. Toate cele şapte vagoane ale ...

SUVCARS România participă la POLI AutoFest, cel mai mare festival auto
17/05/2024 12:38

 În perioada 17 – 19 mai se desfăsoară, in campusul POLITEHNICA, cel mai mare festival dedicat industriei auto, organizat de Universitatea Politehnica Bucuresti, impreună cu Facultatea de Tr ...

Legea a fost adoptată: Șoferii prinși băuți sau drogați la volan rămân zece ani fără permis!
14/05/2024 16:44

Am continuat planul de măsuri pentru reducerea numărului de morti pe drumurile Romaniei, afirmă social-democratul Robert Cazanciuc, după ce deputatii au aprobat legea care prevede că soferii care sunt prin ...

UE va extinde gama de contravenții pentru care pot fi amendați șoferii străini din alte state membre/ Va fi mai ușoară urmărirea amenzilor și obligarea șoferilor să plătească
13/05/2024 20:46

În ultima sesiune de vot din această legislatură, in aprilie, Parlamentul European a adoptat noi norme pentru a se asigura că soferii care incalcă regulile de circulatie locale intr-un alt stat membru ...

Număr uriaș de permise de conducere ridicate de poliție în doar 24 de ore, jumătate pentru viteză excesivă
12/05/2024 17:59

În doar 24 de ore, politia rutieră a retinut peste 1150 de permise de conducere si certificate de inmatriculare, scrie Agerpres. Poliţiştii au reţinut, sambătă, 798 de permise de conducere şi au re ...

Milioane de păgubiți vor fi obligați să-și repare mașinile doar cu piese din dezmembrări dacă deputații vor introduce noile propuneri în legea RCA
10/05/2024 15:15

Milioane de păgubiti vor fi obligati să-si repare masinile doar cu piese din dezmembrări dacă deputatii vor introduce noile propuneri din legea RCA. Proiectul de modificare a Legii RCA nr. 132/2017 a fost i ...

Autostrada „Unirii” A8: Un nou lot din Moldova, scos la licitație / Va avea 7 tuneluri pe traseu și va dura patru ani proiectarea și execuția
09/05/2024 10:14

 ​​Al doilea tronson din Moldova al Autostrăzii „Unirii A8, care va lega Transilvania de Moldova si de republica Moldova a fost scos la licitatia de proiectare si executie. Este practic si primu ...

E gata primul kilometru de tunel forat la nivel de autostradă -VIDEO
03/05/2024 19:07

În Romania se construieste primul tunel rutier la nivel de autostradă pe sub Dealul Momaia din judetul Arges, primul kilometru fiind deja forat. La executia tunelului se lucrează 24/24h, iar lucrările ...

Reguli noi pentru siguranța șoferilor. Când va intra în vigoare legea
01/05/2024 16:44

Reguli noi pentru siguranta soferilor. În SUA a fost finalizată o nouă normă care va face obligatorii sistemele automate de franare de urgentă (AEB) la masini, inclusiv cele care detectează pietonii. ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei