Se complică situația: Kensington depune plângere penală, după ce s-a aflat că o campanie PNL a fost clonată pentru Călin Georgescu
Dimensiune font:
ANAF a descoperit într-un control după anularea alegerilor prezidențiale că una dintre cele mai importante campanii pe TikTok a lui Călin Georgescu a fost plătită de către PNL. Cei de la Kensington Communication, care au realizat campania de comunicare, au decis să depună plângere penală.
Kensington Communication va depune o plângere penală pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi și/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist.
Poziția Kensington Communication
Kensington Communication, firma angajată pentru a realiza campania de comunicare, arată că ei au realizat o campanie pentru ”a combate extremismul și încurajarea valorilor euroatlantice” și nu li s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.
”Kensington Communication constată cu surprindere interpretarea total eronată a informațiilor pe care le-a furnizat cu transparență și promptitudine în legătură cu campaniile de conștientizare derulate pentru PNL.
Kensington Communication face următoarele lămuriri:
Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice.
Precizăm că Kensington Communication nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.
Kensington Communication nu a ales și nici nu a avut vreo relație cu influencerii de pe platforma de promovare.
Hashtagul propus de Kensington Communication a fost #echilibrusiseriozitate.
Kensington Communication nu a folosit hashtagul #echilibrusiverticalitate. Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale care se impun.
Pentru a continua în spiritul transparenței, atașăm briefurile care dovedesc foarte clar că Kensington Communication a susținut o campanie de descurajare a extremismului și promovarea valorilor pro-europene. Menționăm că aceste documente au fost transmise și jurnaliștilor Snoop.”, arată Kensington Communication.
Cum s-a derulat campania pe TikTok
PNL ar fi plătit campania #EchilibruşiVerticalitate, realizată cu influenceri pe TikTok, despre care un document desecretizat al CSAT susţine că ”este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federaţia Rusă în Ucraina”, derulată de Rusia chiar înainte de invazie, arată o anchetă Snoop.
Potrivit publicaţiei, 130 de influenceri cooptaţi de compania Kensington Communication, care face servicii de marketing politic, dar şi campanii online pentru liberali, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidenţiale, o campanie intitulată #EchilibruşiVerticalitate.
ANAF a descoperit că ”acţiunea de campanie Echilibru şi Verticalitate, de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Naţional Liberal”, conform unei surse confidenţiale citate de Snoop.
Influencerii au primit un scenariu şi au transmis într-un video, către public, calităţi ale unui viitor preşedinte, fără să-l numească. Unii influenceri au scris în comentariile de la video: ”Călin Georgescu”.
În integralitatea ei, campania #EchilibruşiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susţine într-un document desecretizat al CSAT şi într-un raport al al Expert Forum.
Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, ”unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care şi le face chiar el”, susţine Expert Forum.
Cu exact aceeaşi platformă a fost realizată campania de TikTok pentru cartea preşedintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă.
”Hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate. Nu cunoaştem dacă şi în ce fel ar fi fost folosit şi exploatat politic acest hashtag, întrucât rolul nostru a fost strict acela de a genera idei de brief-uri conform cu solicitările clientului nostru, în acest caz PNL”, au transmis oficialii Kensington Communication.
Documentul desecretizat de CSAT arată că acest tip de campanie a mai fost folosit ”în perioada premergătoare iniţierii agresiunii de către Federaţia Rusă contra Ucrainei”.
Exemplul dat în CSAT îl reprezintă chiar campania #EchilibruşiVerticalitate: ”În concret, campania informaţională Echilibru şi Verticalitate este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federaţia Rusă în Ucraina, ambele realizându-se prin manipularea unor micro-influenceri legitimi”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau