Black Friday: Unsprezece mari retaileri, între care Altex, Flanco, Elefant, amendați de ANPC

black_friday_83121100

Dimensiune font:

| 11-11-2021 18:37

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunță că joi, în prima zi de activitate, "Comandamentul Special Black Friday" a amendat cu 275.000 de lei unsprezece operatori economici care prezentau pe site-urile lor promoții speciale.

Conform ANPC, în prima zi de activitate, "Comandamentul Special Black Friday" a verificat 11 mari operatori economici care promovau reduceri speciale în această perioadă, iar valoarea amenzilor date tuturor operatorilor controlați s-a ridicat la 275.000 lei și s-au constatat următoarele:
se practicau vânzări cu preț redus, în condițiile în care prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea;
lipsa indicării, pe site-ul societății, în mod clar și neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil.
Cei 11 operatori verificați sunt:


Altex România SRL (www.mediagalaxy.ro)
Flanco Retail SA (www.flanco.ro)
FineStore Distribution SRL (www.finestore.ro)
Vivre Deco SA (www.vivre.ro)
Studio Moderna SRL (www.top-shop.ro)
Arsis Trading SRL (www.arsis.ro)
Lc Waikiki Retail Ro SRL (www.lcv.ro)
Elefant SRL (www.elefant.ro)
Premium Store SRL (www.premiumstore.ro)
Pc Garage SRL (www.pcgarage.ro)
Evolution Prest Systems SRL (www.evomag.ro)

 


ANPC mai spune că acestor sancțiuni li s-au adăugat 10 decizii de încetare a practicii comerciale incorecte, doar site-ul www.mediagalaxy.ro remediind abaterile pe loc.

​Potrivit ANPC, Comandamentul Special Black Friday își continuă verificările și în perioada următoare, iar oamenii pot trimite reclamații legate de promoțiile din această perioadă pe adresa de e-mail bf@anpc.ro.

Amintim că marți, 9 noiembrie, Altex a fost amendată cu 50.000 de lei și a primit propunere de suspendare a activității de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru că oferea la vânzare produse cu reduceri înşelătoare de Black Friday.

Magazinul nu aplica reducerile din preţul de referinţă, fiind descoperite pe site peste 1.000 de produse cu abateri de preţ. Reprezentanții Altex au transmis inspectorilor că ei nu pot fi corecți într-o piață în care nimeni nu e.

Printre produse cu probleme găsite de comisarii ANPC la Altex se află un telefon mobil care era vândut cu 1.679 de lei, preţul fiind considerat redus de la 1.999 de lei, dar ANPC a constatat că în 3 noiembrie produsul era disponibil la acelaşi preţ cu care era vândut marți 9 noiembrie.

Aceeaşi situaţie şi în cazul unui aragaz, care era vândut cu 3.499, redus de la 3.999, dar care avea acelaşi preţ în 6 octombrie, dar şi al unui monitor, vândut cu 596 de lei de la 889, dar care în 14 octombrie costa 602 lei.

 

Black Friday: Cum trebuie calculate preţurile, la ce trebuie să fie atenţi cumpărătorii şi în ce condiţii pot fi returnate produsele

 

Verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, verificarea stocului existent și a costului de livrare sunt trei dintre regulile de bază pentru cei care fac cumpărături online.

Directorul Direcției Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) Paul Anghel a explicat duminică, 31 octombrie, regulile după care sunt fixate reducerile de preţuri pentru cei interesaţi de ofertele de Black Friday. Potrivit acestuia, din momentul în care au primit un produs comandat pe internet, cumpărătorii au dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu sunt mulțumiți de el, fără să invoce vreun motiv.

Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice.

Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Pentru siguranța cumpărăturilor din perioada ofertelor de Black Friday trebuie citite cu atenție caracteristicile produsului și verificat dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor.

Pentru cumpărăturile online:
Verificați stocul existent;
Verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA);
Verificați dacă prețul include și costul de livrare.
Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații:
Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
Caracteristicile esențiale ale produsului;
Prețul cu toate taxele incluse;
Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
Modalitățile de plata și de livrare;
Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.
Cumpărătorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi cumpărătorilor indicii asupra seriozității vânzătorului.

Returnarea unui produs

Oamenii trebuie să știe că, din momentul în care au primit un produs comandat pe internet, au dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu sunt mulțumiți de el, fără să invoce vreun motiv.

În cazul returnării produsului, cumpărătorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Comerciantul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plata ca acelea folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

Cumpărătorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:30

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Ministrul Finanțelor, anunț crucial în privința pensiilor, salariilor sau a ajutoarelor sociale: 'Acesta este obiectivul principal pentru 2025'
03/01/2025 18:15

Ministrul Finanţelor Publice, Tanczos Barna, afirmă, intrebat dacă este posibilă o indexare a pensiilor in luna octombrie a acestui an, că principalul obiectiv al Guvernului este de a plăti drepturile sal ...

Șerbănescu, atac la Caramitru: Dacă statul n-ar achiziționa servicii, câți corporatiști ar mai pedala?
03/01/2025 17:47

Andrei Caramitru este tamponat pe Facebook de Valentin Serbănescu, pentru că a pus deficitul bugetar pe seama cheltuielilor institutiilor publice cu ”bunuri si servicii”. "Analistul" Caramitru a descoper ...

La București, brazii de Crăciun sunt colectați gratuit de la ghenele blocurilor și de la porţile caselor
03/01/2025 15:07

Brazii de Crăciun sunt colectaţi gratuit in Capitală de la ghenele blocurilor, porţile caselor şi de la centre de colectare, potrivit autorităţilor locale. * În Sectorul 1 cetăţenii care locuies ...

Cele mai importante modificări fiscale din 2025 pentru PFA, profesii liberale și salariați
03/01/2025 15:05

 Anul 2025 aduce schimbări semnificative in calculul taxelor si impozitelor, declararea veniturilor si relatia contribuabililor cu ANAF.      Salariul minim brut – 4.050 de lei ...

Peste 10 tone de produse alimentare au fost retrase de la consum de către inspectorii sanitar-veterinari
03/01/2025 13:55

Inspectorii sanitari-veterinari au aplicat amenzi de 9,617 milioane de lei şi au retras de la comercializare 10 tone de produse alimentare şi peste 5,8 milioane de ouă de consum, in urma unor controale efect ...

Presiune maximă pe economie
02/01/2025 20:43

Perspectiva cresterii inflatiei in prima parte a anului in curs, urmare a cresterii accizelor la carburanti, dar si a unor taxe impozite, care vor afecta mediul economic, a determinat dealerii bancari să ridic ...

Andrei Caramitru, viral după ce a comentat veniturile de invidiat ale manichiuristelor: „De o mie de ori mai bine decât telectual inutil”
02/01/2025 20:42

Andrei Caramitru, cunoscut analist economic, pretinde că admiră independenta economică a manichiuristelor, considerandu-le un exemplu de succes. Totul a pornit de la o postare pe Instagram, unde o tanără ...

Început de an cu buzunare goale. Sărbătorile de iarnă au schimbat planurile financiare ale noului an
02/01/2025 17:17

Luna decembrie pulsează de strălucirea sărbătorilor: luminite care dansează in orase, rafturi pline cu produse tematice, promotii care inundă inboxurile, iar agitatia cumpărăturilor devine aproape o tra ...

Alocațiile copiilor cresc cu peste 10 la sută
02/01/2025 16:56

Copiii din Romania vor primi alocatii mai mari incepand cu 1 ianuarie 2025, decizie care aduce o rază de sperantă in multe familii si reprezintă o nouă etapă in sustinerea drepturilor copilului la nivel na ...

Ce se întâmplă cu banii românilor la început de an. Anunțul îngrijorător făcut de BNR
02/01/2025 14:02

 Ce se intamplă cu banii romanilor la inceput de an, este intrebarea tuturor cetătenilor. După ce măsurile de austeritate impuse de Guvern au intrat in vigoare la 1 ianuarie 2025, o altă veste i-a sur ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei