Ce controale desfășoară ANAF zilele astea / 10 acțiuni ale instituției: de la nunți, botezuri și cluburi de noapte, la persoane fizice și influenceri

ANAF  antifrauda2

Dimensiune font:

| 12-09-2022 08:52

 ANAF are mai multe tipuri de controale în desfășurare, dacă ne uităm pe datele recente ale instituției, o parte dintre ele fiind prezentate și de Lucian Heiuș, președintele Fiscului, într-o conferință de presă.

 

1. Operațiunea Cronos 

Operațiunea Cronos a început acum mai multe luni, dar acum se va extinde la nivel național. De fapt, este singura care mai are un nume, noul șef ANAF renunțând la această tradiție.

Practic, ANAF și ITM vor desfășura controale comune pentru depistarea muncii nedeclarate sau la negru.

După ce a fost în program pilot doar pe București și Ilfov, acum au fost alese 300 de firme din toată țara. Autoritățile se uită doar la zonele unde există risc fiscal ridicat. 

2. Activitatea cluburilor de noapte

ANAF a pornit recent verificarea cluburilor de noapte, iar controalele vor continua și vizează aspectele fiscale ce decurg din aceste activități, cu precădere fiscalizarea veniturilor, inclusiv prin utilizarea caselor de marcat electronice fiscale în cazurile în care există această obligație legală şi existența documentelor justificative pentru bunurile destinate comercializării.

La ce se uită Fiscul mai exact:

 
 

• verificarea modului de fiscalizare a sumelor încasate, reprezentând contravaloarea mărfurilor livrate, inclusiv verificarea respectării prevederilor OUG nr. 28/1999, republicată, privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electonice fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la dotarea şi conectarea la sistemul informatic național al ANAF şi utilizarea AMEF, după caz;

• verificarea existenței formelor legale pentru incadrarea în muncă a personalului deservent, respectiv determinarea legală a veniturilor salariale, inclusiv prin raportare la timpul de lucru efectiv lucrat;

• verificarea îndeplinirii condițiilor legale de funcționare şi autorizare pentru punctele de lucru unde se desfăşoară activitatea;

• verificarea provenienței legale a mărfurilor comercializate, cu accent pe cele de tipul băuturilor alcoolice şi a produselor de tip tutun/tigarete, inclusiv a respectării modului de marcare cu banderole/timbre, după caz.

3. Controale pe zona criptomonedelor

Controalele pe zona de criptomonede au fost anunțate de ceva timp, iar aceste continuă și în perioada următoare.

Până în prezent au fost identificate venituri pentru de peste 171 milioane euro obținute de către aproximativ 100 entități, atât persoane fizice cât şi juridice.

Este avută în vedere o componentă de conformare în cadrul căreia se recomandă tuturor celor care desfăşoară sau intenționează să înceapă să facă tranzacții cu criptomonede, să se asigure că declară şi achită toate obligațiile fiscale datorate bugetului de stat.

În cadrul controalelor fiscale au fost cuantificate peste 54 milioane euro omişi de la declarare, parțial sau integral. Se observă o tendință de creştere a sumelor declarate din proprie inițiativă, conformarea voluntară fiind unul din obiectivele strategice ale ANAF.

“Astfel au fost identificate şi venituri de cca. 49 milioane euro obținute din tranzacționarea criptomonedelor, care au fost declarate integral, pentru care au fost achitate impozitele şi contribuțiile sociale aferente. Sunt evaluate persoane care obțin venituri din prestări de servicii în mediul online, precum persoane care oferă servicii de divertisment pe diferite platforme specializate”, menționează sursa citată.

Există contact cu unele dintre aceste platforme care furnizează periodic informații despre veniturile obținute de persoanele rezidente din România. Până acum au fost identificate la nivelul Direcţiei Comert Electronic un număr de 170 entități, atât persoane fizice cât şi juridice, care au obținut venituri de peste 24,48 milioane euro care fac obiectul fie a unor analize de risc, fie verificarilor documentare.

4. Controale pe zona vânzărilor de mașini

ANAF a făcut un parteneriat cu Registrul Auto Român, acesta din urmă ocupându-se cu furnizarea de informații către o aplicație informatică.

În această primă lună, personalul angrenat în această activitate (4 inspectori și seful de serviciu) s-a concentrat asupra identificării:

• persoane juridice române care prezintă risc fiscal. Au fost astfel identificate 15 societăţi cu achiziții intracomunitare de 53 milioane lei, cu risc de neplata TVA. Au fost dispuse 2 măsuri asiguratorii în sumă de 1.856.646 lei, o amendă de 20.000 lei şi au fost indisponibilizate 2 autovehicule la sediul unui transportator.

• societăți deschise de persoane fizice române în alte state pentru a evita plata TVA. Astfel, pentru identificare au fost analizați furnizorii pentru aproximativ 2000 de autovehicule, în urma cărora s-au făcut demersuri de cooperare externă (SCAC sau mesaje în baza acordului cu Bulgaria) pentru un număr de:

- 22 societăți din Bulgaria. S-au primit date pentru 12 dintre acestea, valoarea achizitiilor intracomunitare fiind de 27,6 milioane euro (estimat un prejudiciu pe teritoriul României de peste 5,25 milioane de euro). Pentru 7 societati deja s-au initiat demersuri pentru verificare, urmând a se realiza procedurile de inregistrare din oficiu pe teritoriul Romaniei

- 14 societăți din Slovacia, 1 din Germania, 1 Italia şi 4 din Ungaria pentru care s-au inițiat verificări SCAC + 1 warning Eurofisc.

Concomitent, în decurs de 10 zile, au fost identificate 14 autovehicule noi (vechime până în 6 luni sau mai puțin de 6.000 km) achiziționate de persoane fizice fără depunerea decontului special de taxă şi care au o valoare de 644.078 euro. Se vor analiza datele la zi, pentru acestea urmând ca după data de 25 septembrie a fi demarate acțiuni de verificare documentară pentru impunerea TVA.

Volumul zilnic de date este între 1300-1800 de autovehicule.

Au mai fost identificate situații de vehicule cu prețuri de achiziție subevaluate (ex auto de 50.000 euro contractat cu 1000 euro), persoane fizice imputernicite de alte persoane fizice (între 50-100 de auto/lună), care aparent nu își înregistrează veniturile, precum și de multe documente aparent false (contracte cu date de identificare furnizor indescifrabile, societăți externe cu coduri de TVA invalide etc.).

5. Controale la persoane fizice

După cum știe deja mai toată lumea, Fiscul a început în iulie controale masive la persoane fizice. A alocat și mai mult personal, ba chiar și-a actualizat legislația pentru a-și simplifica procedurile interne.

“În luna august am descoperit diferențe între veniturile declarate și veniturile estimate de noi pentru care nu s-a plătit impozit de 18,9 milioane lei. Impozitele stabilite suplimentar au fost de 4,6 milioane lei”, a spus șeful ANAF.

Cele mai mari diferențe (în august) au fost în județele:

• o persoană din Timiș – o diferență de 4,5 milioane lei, impozitul stabilit a fost de 1 milion de lei

• o persoană din Vrancea – diferență de 3,3 milioane lei, impozit de 889.000 lei

• o persoană fin Prahova – diferență de 2,7 milioane lei și impozitul stabulit a fost de 723.000 lei.

6. Controale la influcenceri

ANAF are în desfășurare controale și la unii influenceri.

„În luna august nu am nicio decizie de impunere. Ele (controalele n.r.) continuă. Urmărim tot ce se întâmplă în acest mediu online. Vedeți, știți că s-a migrat foarte mult pe online la diverse activități, au apărut profesii noi, surse de venituri noi. Este normal să ne adaptăm și noi la aceste modificări pe care le are societatea și modul de a comercializa și informa cu acest gen de platforme sociale”, a spus Lucian Heiuș, recent, într-o conferință de presă.

7. Inspecție fiscală la marii contribuabili

ANAf derulează acțiuni de inspecție fiscală la mari contribuabili, în iulie Fiscul anunțând că este vorba despre 555. Dintre aceștia, 128 înregistrează pierderi fiscale recurente.

Inspectorii verifică modalitatea de înregistrare a veniturilor în contabilitate și analizează cheltuielile înregistrate cu scopul de a diminua profitul. De asemenea, mai sunt verficări privind rambursările de TVA, dacă e cazul.

8. Controale ANAF la cei care au spații de nunți și botezuri

ANAF a început, de la jumătatea anului, actiuni de control la contribuabilii care au în proprietate, administrare/gestiune spatii cu destinatie principală de organizare eveniment de (nunti, botezuri, aniversări etc).

Controalele antifraudă (care încă continuă) vizează fiscalizarea veniturilor, inclusiv prin dotarea și utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în cazurile în care există această obligație legală existenţa documentelor justificative pentru bunurile destinate comercializării, dar și verificarea existenței formelor legale pentru încadrarea în muncă a persoanelor care participă la activitatea comercială respectivă.

9. Noi acțiuni pe zona comerțului prin magazine online, care probabil vor fi tot pentru persoane fizice

ANAF ar putea începe noi acțiuni pe zona comerțului online. Într-un document al instituției transmis vineri se menționează că a fost publicat în transparență proiectul de ordin privind firmele de curierat care trebuie să transmită instituției datele privind plățile ramburs de către clienți.

În acest sens, s-a început și dezvoltarea aplicației informatice pentru gestionarea și valorificarea datelor respective.

10. Controale la operatorii economici de pe litorar și în Delta Dunării (nu este clar dacă mai continuă, dar avem rezultatele)

În perioada iulie-august 2022, au fost desfăşurate actiuni de control la operatorii economici care efectuează activități economice în stațiunile turistice de pe litoralul Mării Negre şi în regiunea Delta Dunării.

Controalele Fiscului au vizat aspectele fiscale ce decurg din aceste activități, cu precădere fiscalizarea veniturilor, inclusiv prin utilizarea caselor de marcat electronice fiscale în cazurile în care există această obligație legală şi existența documentelor justificative pentru bunurile destinate comercializării.

Au fost verificati 2.416 contribuabili, au fost aplicate 2.542 sancțiuni contravenționale (2.457 amenzi și 85 avertismente) în valoare totală de 12,4 milioane lei (amenzi şi confiscări).

De asemenea, fost suspendată activitatea a 38 contribuabili (37 contribuabili pentru nedotarea cu case de marcat şi 1 contribuabil pentru neutilizare acesteia)

Au fost stabilite/estimate implicaţii fiscale, reprezentând impozit pe dividende, impozit pe venit în valoare totală de 108.314 lei.

În cadrul acestei acţiuni au fost verificați un număr de 89 de contribuabili care desfăşoară activităţi în domeniul CLUBURI/ BARURI, fiind aplicate 89 sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 470.011 lei (amenzi şi confiscări).

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
An dificil: urmează tăieri salariale și posibile concedieri într-un sector strategic din România
12/01/2025 10:57

Restructurarea este cuvantul de ordine in 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să infrunte realitatea tăierilor de sala ...

Dragoș Damian: 'A trebuit să vină un ungur la Finanțe să ne spună să cumpăram ceva Fabricat în România'
12/01/2025 10:44

Ne spune Ministrul Finantelor la inceputul anului 2025, un an greu, că „dacă 18 milioane de romani nu suntem atenti ca in momentul in care punem mana pe un produs, acel produs să fie romanesc, să fie prod ...

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
12/01/2025 10:00

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

Mii de români rămân fără locuri de muncă
11/01/2025 13:00

Anul debutează cu concedieri masive in fabricile din Romania. Mii de romani au fost deja lăsati fără locuri de muncă, iar alte cateva sute vor fi concediati in cursul acestei luni. Semnalele sunt ingrijor ...

Alimentele de bază se vor scumpi. Mâncarea va deveni un lux
11/01/2025 12:30

Romanii se pregătesc pentru noi scumpiri la alimente. Specialistii avertizează că preturile vor creste semnificativ in următoarele luni. Situatia economică globală si costurile de productie tot mai mari s ...

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
11/01/2025 10:00

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” Comuna Golaiesti, județul Iasi
10/01/2025 12:47

 COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Comuna Golaiesti, judetul Iasi

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
10/01/2025 09:19

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

Gaura din buget a fost uriașă în 2024 - Ministrul Finanțelor anunță un 'an al solidarității'
10/01/2025 00:07

Romania a incheiat anul 2024 cu un deficit de 8,6%, iar anul 2025 o să insemne o incadrare intr-un deficit de sapte la sută, spune, joi, ministrul de Finante, Tanczos Barna. Tanczos Barna a declarat, joi sea ...

Ministrul Educației nu exclude majorarea salariilor profesorilor: Cu o condiție majoră
10/01/2025 00:04

Ministrul Educatiei nu exclude o posibilă majorare a salariilor din sistemul de Invătămant. Daniel David precizează că nu se pune problema unor indexări la inceput de an, ci că e nevoie de răbdare si o ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei