Doar 39 de autoturisme electrice înmatriculate în Moldova, în acest an!
Dimensiune font:
* moldovenii preferă maşinile second-hand, de regulă diesel, 27.235 astfel de autoturisme fiind aduse în acest an, până la 1 iulie, din afara graniţelor ţării, marea majoritate având peste 12 ani de exploatare! * cele mai multe „rable” au fost înmatriculate în judeţul Suceava – 6.963, Iaşi – 5.433, şi Bacău – 4.508 * în primele şase luni ale anului în curs, în judeţul Vaslui nu a fost înmatriculat niciun autoturism electric! *
Nu cu mult timp în urmă, Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor a comunicat faptul că anul 2020 este anul mașinilor electrice în România. Alexe se baza pe statistica ce demonstra că 90% dintre cei care au accesat programul Rabla PLUS au ales o mașină full electric.
Anul acesta rezervările eco-tichetelor puse la dispoziție prin Rabla PLUS au atins cifra de 1.225 de mașini, în mai puțin de trei luni de la startul programului. În perioada similară a anului trecut, au fost rezervate puțin peste 1.000 de mașini.
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului pentru Mediu, a pus la dispoziția cetățenilor și firmelor din România cel mai mare buget din istoria programului Rabla PLUS: 140 de milioane de lei, cu circa 45 de milioane mai mult decât în 2019. Bugetul permite punerea pe șoselele României a 3.000 de mașini electrice și hibrid, cât s-a pus, în total, în toate cele patru ediții ale programului Rabla PLUS din anii anteriori, anunță ministrul.
Costel Alexe spune că, deși am traversat COVID, cifrele de la Rabla PLUS sunt mai bune pentru primele trei luni de program față de oricare altă ediție Rabla PLUS din anii precedenți.
Datele oficiale prezentate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată o creștere cu 19.5% a înmatriculărilor de mașini electrice în România în primele cinci luni ale anului, la 374 unități.
„La capitolul autoturisme electrice, cele mai multe înmatriculări s-au înregistrat la Iaşi – 20, urmat de judeţul Suceava – 12, Bacău – 4, Neamţ – 2, Botoşani – 1, Vasluiul fiind singurul judeţ din regiune unde nu a fost pusă în funcţiune, în acest an, nicio maşină electrică! Când vine vorba de autoturisme electrice, moldovenii preferă mărcile Renault şi Nissan – câte 6 auto înmatriculate în prima jumătate de an, Volkswagen şi Hyundai – câte 5, Skoda – 4”.
Moldovenii preferă maşinile second-hand, diesel
Totuşi, din cele 2.767 autoturisme noi înmatriculate în primele şase luni din acest an în Regiunea de Nord-Est, doar 39 sunt electrice! În schimb, moldovenii preferă maşinile second-hand, de regulă diesel, 27.235 astfel de autoturisme fiind aduse în acest an, până la 1 iulie, din afara graniţelor ţării, marea majoritate având peste 12 ani de exploatare! Cele mai multe „rable” au fost înmatriculate în judeţul Suceava – 6.963 (în condiţiile în care în luna aprilie Serviciul local de înmatriculări a fost închis pe motiv de carantină), Iaşi – 5.433, Bacău – 4.508, şi Neamţ – 4.385, în timp ce la Botoşani au fost puse în circulaţie 3.396 auto second-hand, iar la Vaslui 2.550. În tot acest timp, la nivel naţional au fost aduse 27.235 de autoturisme radiate din circulaţie în alte state europene şi nu numai.
La capitolul autoturisme electrice, cele mai multe înmatriculări s-au înregistrat la Iaşi – 20, urmat de judeţul Suceava – 12, Bacău – 4, Neamţ – 2, Botoşani – 1, Vasluiul fiind singurul judeţ din regiune unde nu a fost pusă în funcţiune, în acest an, nicio maşină electrică! Când vine vorba de autoturisme electrice, moldovenii preferă mărcile Renault şi Nissan – câte 6 auto înmatriculate în prima jumătate de an, Volkswagen şi Hyundai – câte 5, Skoda – 4, Tesla, BMW şi Mitsubishi – câte 3, Opel – 2, Jaguar şi Smart, câte 1.
Iaşul stă destul de bine şi la capitolul vehicule hibrid, cu 170 de înmatriculări în primele şase luni din an, fiind urmat de Bacău (83), Neamţ (66), Suceava (58), Botoşani (30) şi Vaslui (24).
Piața mașinilor hibride este în continuare într-o ușoară scădere comparativ cu anul trecut. Ca de obicei, Toyota este lider incontestabil cu 1.339 de unități, însă înmatriculările sale au scăzut cu peste 15%, în timp ce Lexus a înregistrat un declin și mai pronunțat de peste 23%.
Un nemţean s-a despărţit cu greu de Dacia sa fabricată în 1973!
Luna trecută, moldovenii din nord-estul ţării nu au mai făcut cozi, ca altădată, la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din judeţele de reşedinţă, pentru radierea rablelor de prin curţi. Au fost scoase definitiv din circulaţie doar 984 de autovehicule, mai bine de un sfert dintre acestea în judeţul Suceava – 251! Au mai scăpat de vehiculele „milenare” 214 ieşeni, 201 băcăuani, 144 botoşăneni, 103 nemţeni şi 71 vasluieni. Cel mai bătrân autovehicul scos din circulaţie a fost o Dacia din 1973, înmatriculată în judeţul Neamţ şi o alta fabricată în 1976, deţinută de un sucevean. În total, 33 autoturisme mai vechi de 30 de ani au fost trimise la dezmembrări, printre acestea aflându-se şi un Trabant fabricat în 1988, un Citroen din 1986 sau un Volkswagen din 1983. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau