În ciuda problemelor economice, Ungaria mărește salariile. Cauza - criza forței de muncă

download

Dimensiune font:

| 17-08-2022 09:45

În pofida deteriorării perspectivelor economice, majorarea salariilor pe parcursul anului nu este ceva neobişnuit în domeniul concurenţei. Creșterea extraordinară a salariilor sau a beneficiilor de tip salarial sunt caracteristice la locurile de muncă unde angajatorul este supus unei presiuni din cauza lipsei forţei de muncă. În cele mai multe locuri organizaţiile sindicale au propus încă din primăvară începerea negocierilor salariale extraordinare în condiţiile în care aşteptările inflaţioniste sunt tot mai sumbre.


Menţinerea forţei de muncă calificată și a numărului de angajați necesar funcţionării unei companii sunt, în continuare, cele două aspecte care reprezintă o mare provocare pentru angajatori. Întreprinderile încearcă să remedieze această situaţie, în pofida deteriorării perspectivelor economice şi a costurilor crescute, prin creşteri salariale şi prin acordarea unor beneficii de tip salarial şi non-salarial. Numai că aceste măsuri generează o concurenţă salarială sporită, deoarece companiile care nu majorează salariile ajung să fie dezavantajate faţă de concurenţii săi, iar angajații pleacă fără ezitare în speranța unui salariu mai mare.

Inflaţia impune rectificarea salariilor pe parcursul anului
La companiile ungare în care interesele angajaţilor sunt reprezentate de organizaţii sindicale, angajatorii au manifestat deschidere pentru rectificarea salariilor în timpul anului. Sindicatele au propus încă din luna mai demararea negocierilor salariale pe parcursul anului. Aceste negocieri au fost deja încheiate cu majoritatea angajatorilor, cu rezultate favorabile, a declarat pentru ziarul economic ungar „Világgazdaság” preşedintele Federaţiei Sindicatelor Liga, Melinda Mészáros. La solicitarea ziarului amintit, Melinda Mészáros a precizat că ajustarea salariilor pe parcursul anului diferă de la o firmă la alta. Caracteristic este creşterea salariului de bază și a altor beneficii de tip salarial, precum acordarea unei singure sume plătite o singură dată sau indemnizația plătită peste salariul de bază pe parcursul a mai multor luni. Acestea sunt, în primul rând, plăți de tip salarial, și nu sunt extra-salarii, sunt beneficii acordate preferenţial. Dacă rata inflaţiei anule nu va depăşi 13-14%, angajaţii în cauză nu vor suferi o scădere a salariilor reale în ciuda creșterii accelerate a prețurilor de consum, a explicat liderul sindical, Melinda Mészáros, care a amintit drept exemplu un angajator care a efectuat o creștere semnificativă a salariului de peste 15 la sută la începutul anului, iar pe parcursul anului le oferă angajaților o rectificare salarială tot de două cifre. În acest an, creșterile salariale la locurile de muncă cu guler alb au fost mult mai mici decât la locurile de muncă cu guler albastru, iar angajaţii la locurile de muncă cu studii superioare au beneficiat de o rectificare salarială sub rata inflaţiei. La locurile de muncă unde interesele angajaţilor sunt reprezentate de sindicate nu s-a întâmplat ca în acest an să nu fi avut loc creşteri salariale. Valoarea rectificării salariilor la începutul anului și în timpul anului este diferită. Creşteri salariale mai mari au putut fi stabilite la companiile mai mari, cu capital puternic, respectiv la companiile exportatoare, a mai menţionat preşedintele Ligii.


Angajatorii se află sub presiune

Din cauza lipsei forţei de muncă şi presiunii de care sunt împovăraţi, angajatorii sunt nevoiţi să majoreze în continuare salariile. Aceasta este o povară suplimentară semnificativă pentru firme, pe lângă costurile care a crescut deja considerabil. În general, nu este vorba despre un fenomen răspândit, de la sine înţeles, a afirmat pentru „Világgazdaság” secretarul general al Asociaţiei Naţionale a Antreprenorilor şi Angajatorilor (VOSZ), László Perlusz, care a amintit: multe firme au fost nevoite să efectueze creșteri mai mari de salarii în acest an, iar cauza principală a fost, în primul rând, competiţia pentru forţa de muncă. Jucătorii din sectorul concurențial au fost într-o situaţie de forţă majoră şi din cauza creşterii semnificative a salariului minim şi a salariului minim garantat (cu câte 20%).

Antreprenorii nu se gândesc acum la majorări salariale

Firmele trebuie să aibă în vedere cheltuielile suplimentare semnificative și deteriorarea mediului economic. Nu numai costul forţei de muncă creşte, dar cresc şi preţurile la materiile prime şi la energie, ceea ce reprezintă o povară suplimentară pentru companii, a subliniat László Perlusz, care a adăugat: în ultimii ani, angajatorii au majorat salariile cu mult peste inflaţie. Anul acesta situaţia este alta: prețul gazelor naturale a crescut de multe ori, prețul materiilor prime este în continuă creștere. Într-o asemenea situaţie numai atunci poate fi vorba despre creşteri salariale când angajatorul nu are nicio altă posibilitate.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” Comuna Golaiesti, județul Iasi
10/01/2025 12:47

 COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Comuna Golaiesti, judetul Iasi

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
10/01/2025 09:19

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

Gaura din buget a fost uriașă în 2024 - Ministrul Finanțelor anunță un 'an al solidarității'
10/01/2025 00:07

Romania a incheiat anul 2024 cu un deficit de 8,6%, iar anul 2025 o să insemne o incadrare intr-un deficit de sapte la sută, spune, joi, ministrul de Finante, Tanczos Barna. Tanczos Barna a declarat, joi sea ...

Ministrul Educației nu exclude majorarea salariilor profesorilor: Cu o condiție majoră
10/01/2025 00:04

Ministrul Educatiei nu exclude o posibilă majorare a salariilor din sistemul de Invătămant. Daniel David precizează că nu se pune problema unor indexări la inceput de an, ci că e nevoie de răbdare si o ...

Rezultatele LOTO de joi, 9 ianuarie
09/01/2025 18:57

  Numerele castigătoare de joi, 9 ianuarie Loto 6/49: 43, 29, 24, 46, 14, 11  Noroc: 7 6 9 7 3 2 2 Joker: 39, 29, 44, 5, 34 + 14    Noroc Plus: 2 8 7 0 7 1&nbs ...

Finlanda interzice privatizarea furnizorilor de apă
09/01/2025 15:00

Guvernul de la Helsinki a propus ca municipalitătile să interzică vanzarea către investitori privati a facilitătilor care asigură aprovizionarea cu apă, din motive ce tin de securitatea aprovizionării, ...

Anca Murgoci:Paradox cu bugetarii în 2025. Andrei Caramitru: E o nebunie
09/01/2025 14:25

Analistul economic Andrei Caramitru a atras atentia asupra unei probleme majore din administratia publică, subliniind cresterea semnificativă a numărului angajatilor la stat in ciuda reducerii populatiei si ...

Șeful Casei Naționale de Pensii, anunț așteptat de un milion de pensionari: Când vor fi emise deciziile privind mica recalculare
09/01/2025 13:02

Postasii au inceput, joi dimineata, să livreze pensiile pentru luna ianuarie. De asemenea, pensionarii care au ales să-si primească banii in contul bancar vor primi pensia vineri, a anuntat Daniel Baciu, dir ...

România se transformă în deșert: Statul nu are date clare despre suprafețele afectate
09/01/2025 12:53

Pămanturile fertile ale Romaniei se degradează alarmant, iar statul nu detine informatii clare despre dimensiunea acestei probleme. Este concluzia unui raport al Curtii de Conturi, care critică lipsa unui in ...

Scandalul demolării barajelor din România a ajuns la DIICOT
09/01/2025 12:39

Ministrul Mediului, Apelor si Pădurilor, Mircea Fechet, si ministrul Energiei, Sebastian Burduja, au depus o sesizare penală la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată si Teroris ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei