Interviu cu Andrei Vlad Tătar - fondator, FECO. Viitorul antreprenoriatului din România este unul promițător

profil

Dimensiune font:

| 03-10-2022 15:09

Ați început proiectul FECO în anul 2010. feco.ro este primul magazin online de soluții complete pentru orice tip de sistem de epurare. Care este profilul clienților dumneavoastră? Ce strategie aveți pentru atragerea altor clienți?
Ținând cont de faptul că suntem în acest domeniu de mai bine de 12 ani, profilul clienților noștri s-a schimbat de-a lungul timpului, plecând de la o bază de clienți mai slab informați, proveniți din zone periurbene, ajungând astăzi la clienți din toate zonele până la cele mai izolate colțuri din țară.

De ce ați ales acest domeniu al epurării apelor menajere?
Alegerea a fost una foarte ușoară, având la rândul meu un profil de activist de mediu și analizând impactul pe care așezările umane îl produc asupra acestuia în lipsa unor rețele naționale de preluare a apelor menajere și tratare a acestora. Astfel s-au evidențiat atât o nevoie cât și o soluție care ulterior au definit un plan concret de afacere.

Care sunt cele mai solicitate produse? Care sunt produsele care va diferențiază de concurență?
Produsele pe care le oferim clienților noștri sunt pliate în principal pe calitate, dar depunem eforturi mari, mai ales în condițiile economice prin care trecem acum, să menținem prețurile calibrate la puterea de cumpărare a pieței. Dar dincolo de acest aspect, cred că produsul nostru de bază suntem chiar noi, echipa. Deoarece cumulând o foarte mare experiență și având o mentalitate orientată spre promptitudine, calitate și o abordare cu profesionalism a tuturor situațiilor, am identificat în urma chestionării clienților noștri că rata de satisfacție maximă se regăsește cu unanimitate când vine vorba de servicii și relaționarea cu clientul.

Care a fost cel mai valoros proiect?
Sunt sigur că mare parte din antreprenorii din România s-ar orienta să caute cel mai valoros contract sau cea mai valoroasă vânzare, dar din punctul meu de vedere, cel mai valoros proiect este cel care ajută pe cei din ariile protejate ale naturii să o protejeze și să nu o altereze folosind produsele noastre. Astfel pentru mine, cele mai valoroase proiecte se regăsesc, de exemplu, în Bucegi, unde avem clienți care activează în zona turismului și care, folosind produsele noastre, protejează mediul înconjurător, permițând turiștilor ce le trec pragul să se bucure de natură în forma ei pură, fără a o altera.

Care sunt ultimele tendințe în producția de sisteme de epurare a apelor menajere?
Tendințele se schimbă într-un ritm foarte dinamic din două direcții. Una este dictată de normativele europene și de rezultatele cercetărilor la nivel european. Acestea caută să găsească soluții tot mai eficiente pentru a proteja mediul, soluții pentru care nu doar o dată am avut ocazia să fim consultați și pe care le adoptăm de fiecare dată când apar modificări. Cealaltă direcție este dată de clienți. Aceștia au început să ceară produse într-un ritm mult mai accelerat și cu o serie de cerințe la care a trebuit să ne adaptăm.

Astfel, putem spune că astăzi avem produse aliniate atât la cerințele europene, care solicită o epurare adecvată a apelor menajere în 3 etape, respectiv 4 pentru stațiile de epurare, precum și la cerințele pieței de a crea un produs rezistent la manipulare și volume tot mai mari.

Cum vă motivați echipa? Pe ce abilități puneți accent, atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?
Cred că motivarea fiecăruia trebuie să vină la pachet cu personalitatea acestuia. Și spun asta după ce am abordat foarte multe metode de a stimula echipa, începând de la venituri peste media locală, până la flexibilitate în ceea ce privește programul de lucru. Dar în continuare, credem că o colaborare eficientă se atinge doar prin compatibilitate între toate părțile implicate. Astfel că, de ceva vreme, am început să considerăm că mediul pe care îl creăm împreună este aspectul principal, când vine vorba de echipă și de fiecare dată când se alătura un coleg sau colaborator nou, evidențiem acest lucru.

Cum apreciaţi condiţiile oferite investitorilor locali şi străini de către administraţiile locale şi de către Executiv?
Aici discuția este foarte lungă, deoarece de-a lungul activității mele antreprenoriale am avut de nenumărate ori tangență cu zona administrativă locală și uneori chiar și cu partea de executiv. Concluzia generală este că, atâta timp cât influența politicului din România este foarte versatilă, intențiile celor din zona locală sunt de multe ori limitate de pârghiile directe ce conectează aceste două paliere. Cred cu tărie că o dezvoltare reală și o colaborare benefică pentru societate între investitori și administrațiile locale ar putea exista în România doar în condițiile unei regionalizări și descentralizări. Astfel, gestionarea resurselor ar fi facilitată la nivel local, iar impactul ar putea fi mult mai vizibil.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în țara noastră, ținând cont de nivelul nostru de acum și de nivelul la care au ajuns statele din Europa Centrală?
Chiar recent am analizat impactul pe care contextul CoViD-19 l-a avut asupra zonei antreprenoriale din România în raport cu alte țări din Uniunea Europeană, unde, spre exemplu Austria, statul are un rol îmbrățișat de „partener” al zonei antreprenoriale și unde, în perioada de pandemie, statul și-a respectat obligațiile pe care și le-a asumat, intervenind ca susținător economic major chiar și cu 80% din cifra de afaceri a aceleiași luni din anul precedent pentru a asigura perpetuarea activității zonei antreprenoriale de îndată ce pandemia s-a încheiat. În România, dacă ne uităm la impactul zonei antreprenoriale asupra PIB-ului, vedem o scădere bruscă doar în prima parte a pandemiei urmată de o creștere la fel de bruscă spre finalul aceluiași trimestru, semn că zona antreprenorială din țara noastră, raportată la celelalte țări, este una foarte ușor adaptabilă și foarte inteligentă, ceea ce ne spune că dacă am avea puțin mai multă deschidere din partea executivului, antreprenoriatul din România ar lua o amploare ce ar produce un impact benefic major asupra economiei din România.

În concluzie, consider că viitorul antreprenoriatului din România este unul promițător cu o mică rezervă față de predictibilitatea pe care statul o conferă pentru a veni în sprijinul acestuia.

Am văzut că ați urmat și cursurile unor Universități din Statele Unite ale Americii. Cât de mult a contribuit această experiență la evoluția dumneavoastră profesională?
Da, am profitat de timpul pe care perioada pandemiei mi l-a pus la dispoziție și am urmat câteva cursuri ale unor universități de prestigiu, atât din Statele Unite cât și din Europa. Însă, scopul principal al acestui demers a fost axat mai mult pe dezvoltarea personală decât pe cea profesională. Bineînțeles, nivelul de dezvoltare personală este direct conectat și influențează nivelul de evoluție profesională.

Vă implicați activ în viața comunității. Sunteți voluntar în Rețeaua pentru Educație, Scut pentru Spital-filiala Arad, precum și în Rescue 4 X 4. Ce le recomandați antreprenorilor care doresc să realizeze acțiuni de CSR?
Când vine vorba de responsabilitate socială, cred că cel mai mult contează caracterul și educația de bază a fiecăruia dintre noi. Nu vreau să spun aici că o persoană care nu simte o astfel de nevoie de implicare este mai puțin educată sau are un caracter defectuos. Nicidecum. Ci spun că educația primită de-a lungul anilor, în special cea primită acasă, precum și experiențele de viață care ne formează caracterul, contribuie foarte mult la acest aspect. De exemplu, în cazul meu știu sigur că atât copilăria cât și etapele prin care am trecut de-a lungul vieții m-au modelat într-o persoană cu anumite sensibilități față de subiecte ce țin de zona civică și de conceptul de responsabilitate socială. Dar dincolo de acest aspect, cred cu tărie că fiecare gest și faptă pe care le facem pentru cei din jurul nostru, atunci când aceștia au nevoie de ele, fie că e vorba de o mână de ajutor, un ajutor financiar sau chiar și o îmbrățișare, modelează lumea din jurul nostru și ulterior impactează, inevitabil, și asupra noastră.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
România rămâne liderul inflației din UE
19/11/2024 18:38

De opt luni consecutive, inflatia anuală din Romania este cea mai ridicată din Uniunea Europeană. În octombrie, cresterea preturilor din UE a urcat de la 2,1% in septembrie la 2,3%, in timp ce in tara ...

Berăria H: Viziunea noastră este să creăm un district al vieții sociale din Iași/Primele detalii despre investiție
19/11/2024 17:52

  Berăria H are in lucru un master-plan pentru proiectul pe care vrea să-l deruleze la Iasi, la fosta fabrică Tigarete. În septembrie 2024, cunoscuta berărie din Bucuresti ...

Se deschid circulaţiei loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A7, sectorul Buzău - Râmnicu Sărat
19/11/2024 13:29

Miercuri incepand cu ora 16.00 se vor deschide circulaţiei loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A7, sectorul Buzău - Ramnicu Sărat, ocazie cu care Poliţia Rutieră va desfăşura activităţi specifice de moni ...

Proteste la pușcărie
19/11/2024 12:16

Angajaţii din inchisori au protestat in faţa Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, reclamand deficitul de personal şi condiţiile proaste de muncă. Preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Admini ...

3 greșeli banale care îți triplează factura la energie în sezonul rece! Ce nu trebuie să faci
19/11/2024 11:45

Sunt 3 greseli banale care iti triplează factura la energie, iar sute de mii de romani le comic. Asta in contextul in care in sezonul rece romanii tind să nu aerisească caloriferele sau să seteze termostatu ...

COMUNICAT DE PRESĂ DEMARARE PROIECT ”ȚINE PASUL,  SCHIMBĂRILE VIN!”_id MySMIS 317370
19/11/2024 09:07

 COMUNICAT DE PRESĂ DEMARARE PROIECT ”TINE PASUL, SCHIMBĂRILE VIN!”_id MySMIS 317370

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
19/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

Bonificaţie de 5% din impozit pentru microîntreprinderile bune platnice, potrivit unui proiect de lege adoptat de Camera Deputaţilor
19/11/2024 05:49

Camera Deputaţilor a adoptat, luni, proiectul de lege privind aprobarea ordonanţei de urgenţă 107/2024, stabilind, printr-un amendament, majorarea bonificaţiei de care beneficiază microintreprinderile bun ...

Indicii ROBOR și-au întrerupt tendința de creștere
18/11/2024 19:05

*  motivul? BNR nu a modificat dobanzile de politică monetară si pentru facilitatea de depozit, care au rămas la 6,50%, respectiv 5,50% * cresterea indicilor s-a reflectat in majorarea dobanzilor solici ...

Risipa alimentară, paradoxul luxului în mijlocul sărăciei
18/11/2024 16:22

Conform estimărilor europene, risipa alimentară costă economia Uniunii Europene aproximativ 143 de miliarde de euro anual. Romania contribuie substantial la această pierdere, cu fiecare cetătean care arunc ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei