Mai bine de jumătate din români ar DEMISIONA fără regrete pentru un loc de muncă PUȚIN mai bănos
Dimensiune font:
Peste jumătate dintre români (51%) ar alege un angajator mai puţin cunoscut, dacă ar primi un venit cu 15% mai mare decât cel actual, arată rezultatele unui studiu de specialitate, publicat joi.
Potrivit sursei citate, pandemia are efecte dincolo de cele vizibile în plan economic şi medical, iar unul din doi participanţi la studiu au declarat că au început un proces de identificare al unui nou job, dar au renunţat la acesta cel puţin o dată în ultimele 12 luni. Dintre motivele invocate, 27,8% au susţinut că noul loc de muncă nu aducea un plus de avantaje, 21% au spus că le e teamă de schimbare, iar 16% că ofertele noi implică venituri mai mici decât cele actuale.
"Concluzia pe care o putem trage pe baza acestor statistici este că într-o perioadă de anxietate generalizată, candidaţii vor alege predominant angajatori cunoscuţi, percepuţi ca stabili în comparaţie cu posibilitatea unor venituri mai mari la angajatori fără nume. Cu toate acestea, 51% din totalul respondenţilor ar alege un angajator mai puţin cunoscut, dacă ar primi un venit cu 15% mai mare decât cel actual. Totuşi, distribuţia pe domenii de activitate arată că în domeniile de producţie şi retail se preferă o companie cunoscută, în timp ce în domeniile serviciilor şi office se preferă un salariu mai mare", se menţionează în concluziile cercetării realizată de GI România.
Potrivit sursei citate, dacă ar putea alege, 39,61% din totalul celor intervievaţi ar prefera să lucreze hibrid, 31,44% ar prefera să lucreze de la birou şi 28,95% să lucreze de acasă.
Cea mai mare parte dintre respondenţi (83,66%) afirmă că s-au gândit cel puţin o dată, în ultima perioadă, să îşi schimbe domeniul de activitate, însă 1 din 4 angajaţi au început acţiuni concrete în această direcţie prin cursuri de formare sau recalificare.
Peste trei sferturi (76%) dintre cei chestionaţi ar prefera creşterea venitului în raport cu posibilitatea de a munci remote, 55% declară că nu ar renunţa la venit dacă ar fi puşi să aleagă între a munci de acasă şi a beneficia de un venit mai mic, în timp ce 5% ar renunţa chiar şi la 20% din venitul lunar pentru posibilitatea de a lucra de acasă.
Studiul a fost realizat în perioada 15 iulie - 15 august de GI România cu ajutorul Dora Market Research by Happy Recruiter, pe un eşantion de 1.548 de persoane.
Dora Market Researcher este un serviciu oferit de Happy Recruiter companiilor pentru a desfăşura sondaje de opinie şi cercetări de piaţă cu ajutorul tehnologiei.
Gi Group este prezentă în România din 2009 şi oferă servicii de muncă temporară şi permanentă pe partea de recrutare în masă, servicii de consultanţă şi training, precum şi alte servicii complementare domeniului de resurse umane.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau