Marele Plan al lui Marcel Ciolacu: 16 măsuri care vor provoca cutremur în sistemul bugetar

000000   05500

Dimensiune font:

| 31-07-2023 12:53

Premierul Marcel Ciolacu și miniștrii analizează un plan de măsuri prin care să reducă deficitul bugetar, dar și cheltuilelile statului. În prezent, se discută pe un Plan cu 16 măsuri prin care vor fi desființate posturi în sistemul bugetar. Spre exemplu, numărul de funcții de conducere va fi redus de la 12% la 8%, iar numărul de secretari de stat va fi redus cu 30%.
Se vor acorda vouchere de vacanță doar pentru bugetarii care au salarii de sub 10.000 de lei, iar instituții cu rol similar vor fi comasate.

 


Marele Plan aflat în discuție la Guvern:

1. Crearea cadrului legal pentru consorții/parteneriate de achiziții centralizate, la nivelul ministerelor cu OPC, precum și între UAT-uri județene și instituțiile publice subordonate din responsabilitatea altor UAT-uri ( exp. achiziția de medicamente necesare funcționării spitalelor de către Consiliile Județene în parteneriat cu spitalele din județ și testarea unor proiecte pilot)
 

 

 

2. Reducerea cu 30% a numărul de secretari de stat/subsecretari de stat

 

3. Reducerea numărul de funcții de conducere de la 12% în prezent la 8% din umărul total de funcții publice

4. Pentru situațiile în care normativele de personal nu permit aplicarea acestora pentru constituirea serviciilor, direcțiilor și direcțiilor generale exp. sănătate, educație, apărare națională etc. Obligația se aplică în privința funcțiilor de conducere, respectiv un procent de funcții de conducere de maxim 8%

5. Acordarea voucherelor de vacanță numai pentru funcționarii publici cu un venit sub nivelul salariului brut de 10.000 lei

6. Comasarea/desființarea instituțiilor subordonate Ministerelor/Guvernului/Parlamentului după regula generală: ”Fiecare minister are în teritoriu la nivel național/județean o sigură autoritate națională/deconcentrată” și reduce cheltuielile de personal și funcționare cu min. 15%. Impact pe digitalizare și pe simplificarea procedurilor

7. Descentralizarea serviciilor publice de la nivel central către autoritățile publice locale acolo unde este posibil: sport, cultură, direcțiile de sănătate publică, direcțiile județene sanitar-veterinare, inspectorate școlare și trecerea lor în subordonarea/coordonarea/autoritatea autorităților publice locale

8. Suspendarea pe o perioadă de un an de zile a programelor de investiții finanțate exclusiv din fonduri ale bugetului de stat de tipul: săli de sport, cămine de cultură, bazine de înot, complex sportiv, săli polivalente etc. pentru proiecte aflate în stadiu de organizare a procedurilor de achiziție publică

9. Stabilirea de limite pentru deschiderea de credite bugetare lunar pentru cheltuieli de personal, materiale și servicii și investiții numai în limita evoluției lunare a soldului deficitului bugetar

10. Instituțiile publice de subordonare centrală/locală aflate sub autoritatea/coordonarea/subordonarea autorităților centrale/locale trebuie să aibă un număr de peste 50 de posturi ocupate, cu atribuții care NU se suprapun cu ale altor instituții/autorități publice. Eventuala comasare a instituțiilor publice existente trebuie să conducă la o reducere a cheltuielilor de personal și funcționare cu 15% și a numărului de posturi efectiv ocupate de 50%

11. Reducerea cu 50% a consilierilor directorilor generali și directorilor generali adjuncți ai companiilor de stat/locale

12. Limitarea indemnizațiilor (componentă fixă) la membrii Consiliilor de Administrație/Supraveghere/Conducere la nivelul echivalent a 1,5 salariului mediu brut pe ramura de activitate unde își desfășoară activitatea compania, dar nu mai mult decât indemnizația lunară brută a unui secretar de stat.

13. Desființarea institutelor de cercetare/institutelor autonome care nu sunt relevante în actualul context socioeconomic (exp. INCD Turism, Institut de cercetare în domeniul muncii și protecției sociale, Institutul Levantului)

14. Comasarea/absorbția/reorganizarea regiilor autonome/departamentelor de stat care nu se justifică pentru funcționare autonomă/independentă. Comasarea trebuie să aibă ca rezultat reducerea cu 15% a cheltuielilor de personal și funcționare și o reducere cu 15% a posturilor efectiv ocupate

15. Actualizarea redevențelor ADS (300 ha în administrare, redevențe 2,5 mil lei/semestru) și ANIF

16. Comasarea unor societăți comerciale/companii ale statului român/agenții cu profil de activitate similară (exp. RADIOCOM, Societatea Română de Radiodifuziune)

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:19

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 4.250 mp, situat in extravilanul satului Razboieni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62548, Carte funciara 62548; -teren in suprafata de 3.080 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 61364, Carte funciara 61364; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 89/27.07.2023. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
Marcel Boloș susține că a reușit să convingă Comisia Europeană că nu mai e nevoie să mai fie scăzut pragul la microintreprinderi
02/11/2024 05:48

Romania a depus toate diligenţele necesare pentru a face dovada că nu mai e necesar, in continuare, să fie redus pragul la microintreprinderi, deoarece nu mai pot fi obţinuţi bani mulţi din această măsu ...

SUA livrează României primul avion pentru însămânțarea norilor: Suntem singurii care pot să combată deşertificarea
01/11/2024 20:54

  Livrarea in Romania de către compania Fargo Jet, din Dakota de Nord, a primei aeronave echipate şi destinate creşterii precipitaţiilor este un alt exemplu al parteneriatului strategic dint ...

ANAF te bagă la închisoare între 1 și 6 ani! E de noaptea minții și nu e banc
01/11/2024 17:49

 Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) propune, printr-un proiect de Ordin, un nou model al formularelor şi documentelor utilizate in activitatea de control a Direcţiei generale antifraud ...

Digitalizarea activității INBIT SRL –  comunicat de presa începere proiect
01/11/2024 11:02

 COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 319382 Data: Octombrie 2024 Digitalizarea activitătii INBIT SRL

SC COMFORMEDIS SRL, CUI RO27651973, NR. ORC IAȘI:J22/1477/2010, implementează începând cu data de 01.11.2024  proiectul Evoluție pas cu pas!
01/11/2024 09:00

 SC COMFORMEDIS SRL, CUI RO27651973, NR. ORC IASI:J22/1477/2010, implementează incepand cu data de 01.11.2024  proiectul Evolutie pas cu pas!

 Transformarea digitală a IMM-urilor orientată către creșterea intensității digitale TEXTIL  AUTOMOTIVE S.R.L. - Lansarea proiectului –
01/11/2024 09:00

  Transformarea digitală a IMM-urilor orientată către cresterea intensitătii digitale TEXTIL  AUTOMOTIVE S.R.L. - Lansarea proiectului –

 Lansarea proiectului DIGITALIZARE LA EMPIRE PROJECT S.R.L.
01/11/2024 09:00

  Lansarea proiectului DIGITALIZARE LA EMPIRE PROJECT S.R.L.

COMUNICAT DE PRESA   SC SMART DIGITAL SRL, CUI RO42961366, NR. ORC IAȘI:J22/1968/2020, implementează începând cu data de 01.11.2024  proiectul Evoluție pas cu pas!
01/11/2024 09:00

 COMUNICAT DE PRESA SC SMART DIGITAL SRL, CUI RO42961366, NR. ORC IASI:J22/1968/2020, implementează incepand cu data de 01.11.2024  proiectul Evolutie pas cu pas!

COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului TRANSFORMAREA DIGITALA A INTREPRINDERII BUCOVER PROIECT S.R.L.
01/11/2024 09:00

 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului TRANSFORMAREA DIGITALA A INTREPRINDERII BUCOVER PROIECT S.R.L.

 ANUNT DE PARTICIPARE la procedura competitiva pentru atribuirea contractului de furnizare echipamente tehnologice in cadrul proiectului ,,ÎNFIINȚAREA ACTIVITATII DE TAIEREA SI RINDELUIREA LEMNULUI LA YELBARB FOREST S.R.L. PRIN ACHIZITIA DE UTILAJE S
01/11/2024 09:00

 ANUNT DE PARTICIPARE la procedura competitiva pentru atribuirea contractului de furnizare echipamente tehnologice in cadrul proiectului ,,ÎNFIINTAREA ACTIVITATII DE TAIEREA SI RINDELUIREA LEMNULUI L ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei