Ordonanța trenuleț: Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante din proiect – DOCUMENT

000000   05500

Dimensiune font:

| 20-12-2024 12:11

 Pensiile vor rămâne la același nivel până la aprobarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe 2025, conform unui draft al Ordonanței Trenuleț 2024 obținut de HotNews. Astfel, valoarea punctului de referință se menține la 81 lei. Pentru bugetari, salariile și sporurile vor fi înghețate pe toată perioada anului viitor, iar aceștia nu vor mai beneficia de vouchere de vacanță.

Ordonanța Trenuleț este acum în lucru la Ministerul Finanțelor, fiind așteptată constituirea noului guvern pentru adoptarea acesteia.

Fără vouchere de vacanță pentru bugetari. Principalele modificări din Ordonanța trenuleț

1. Salariile și sporurile bugetarilor vor fi înghețate la nivelul lunii decembrie 2024, pe tot parcursul anului viitor.

2. La fel ca în 2024, munca suplimentară va fi compensată cu timp liber.

3. Nu se vor mai acorda vouchere de vacanță bugetarilor pe tot parcursul anului 2025. Măsura este valabilă inclusiv pentru Radioul public și TVR, care nu vor mai putea acorda din fondurile acordate de la bugetul de stat nici bilete de valoare, cu excepția tichetelor de creșă. De asemenea, TVR și Radioul public nu vor mai putea da angajaților premii ori plata orelor suplimentare. 

4. Pentru concediul de odihnă aferent anului 2025, personalul militar, polițiștii, inclusiv cei din penitenciare nu vor beneficia de decontarea serviciilor turistice. În cazul acestora, compensațiile lunare pemntru chirie care nu fac parte din solda lunară ori salariu se vor menține la nivelul din decembrie 2024.

5. Instituțiile publice vor trebui să finanțeze salariile din fondurile publice astfel încât să se încadreze în limitele aprobate prin buget. Cu alte cuvinte, nu vor mai putea angaja oameni. O altă prevedere spune că nu se vor mai organiza concursuri pentru ocuparea posturilor publice.

6. Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești definitive care au ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială pentru bugetari va fi eșalonată: 5% în primul an de la data la care hotărârea devine executorie, 10% în al doilea etc. Procedura de eșalonare se va aplica și pentru dobânzile aferente acelor sume. 

7. În 2025, instituțiile și autoritățile publice nu vor mai putea acorda indemnizații la ieșirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de muncă/serviciu ori la trecerea în rezervă.

8. O serie întreagă de indemnizații se mențin la nivelul din 2024, cum ar fi cele pentru persoanele persecutate politic în comunism, cele pentru invalizi, veterani de război, văduve de război, cele acordate membrilor Academiei Române, Academiei Oamenilor de Științp din Româmnia, Academiei de Științe Medicale din România.

9. Rentele viagere pentru sportivi se mențin la nivelul lunii decembrie 2024.

10. Autoritățile publice nu vor putea cumpăra mașini și mobilier nici în 2025. Practic, se aplică aceeași ordonanță din 2023, care are și multe excepții. 

11. Se amână înființarea Agenției pentru Calitatea marketingului Produselor Agroalimentare până la 1 ianuarie 2026.

12. Acordarea mierii de albine pentru preșcolari rămâne suspendată și în 2025.

13. Pensiile speciale pentru primari și șefi de consilii județene se amână pentru 2026. 

14. Legea privind statutul persoanlului profesionist operativ din cadrul serviciilor civile care asigură asistență publică medicală de urgență se suspendă până la 1 ianuarie 2026.

15. De asemenea, termenul pentru înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transportului Rutier se prorogă până la 31 decembrie 2025.

16. Cuantumul minim al buselor elevilor pentru anul școlar 2025-2026 va fi următorul:

  • bursă de merit: 450 lei/lună
  • bursă de reziliență: 300 lei/lună
  • bursă socială: 300 lei/lună
  • bursă tehnologică: 300 lei/lună

La acest capitol nu va fi nicio modificare, cuantumul burselor fiind același și acum. 

17. Se blochează angajările, salariile și cheltuielile salariale la institutele de cercetare care sunt pe pierderi

Institutele naționale de cercetare-dezvoltare care au înregistrat pierderi în anul precedent nu pot depăși numărul de personal, câștigul mediu brut lunar pe salariat și cheltuielile de personal realizate în anul precedent, cu excepția situațiilor de extindere a activității.

Institutele naționale de cercetare-dezvoltare care au înregistrat profit în anul precedent pot majora cheltuielile de personal realizate în anul precedent, în limita unui indice de creștere a câștigului mediu brut lunar pe salariat care să nu depășească indicele de creștere a productivitătții muncii, mai prevede documentul obținut de HotNews.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
M2: “INVESTITII IN CREAREA SI DEZVOLTAREA DE INTREPRINDERI NON-AGRICOLE IN MICROREGIUNEA „ASOCIATIA LEADER COLINELE MOLDOVEI”
20/12/2024 14:17

 M2: “INVESTITII IN CREAREA SI DEZVOLTAREA DE INTREPRINDERI NON-AGRICOLE IN MICROREGIUNEA „ASOCIATIA LEADER COLINELE MOLDOVEI”

O nouă lege pentru românii care construiesc sau dărâmă o casă! Ce obligație au aceștia
20/12/2024 13:59

O nouă lege pentru romanii care construiesc sau dăramă o casă! Se schimbă legea pentru persoanele sau companiile care obtin autorizatii de constructie sau demolare. Senatul Romaniei a adoptat o propunere ...

Salarii majorate pentru românii care muncesc în Spania
20/12/2024 13:30

 O romancă stabilită in Spania a dezvăluit informatii despre salariile castigate in anul 2024 in Malaga, unul dintre cele mai dinamice orase turistice din regiunea Andaluzia. Ea a explicat că, desi ven ...

Cum va fi vremea de Crăciun si Revelion
20/12/2024 13:21

 Conform estimărilor, in perioada Crăciunului vom avea parte de temperaturi mai ridicate decat ce ar trebui să avem in această perioadă. Apoi vremea se răceste, mai ales in zonele montante si central ...

Aproape o treime din tineri nu au loc de muncă
20/12/2024 12:56

Şomajul in randul tinerilor atinge cote alarmante in ţara noastră şi se apropie de 27%. Iar o cercetare făcută de Banca Centrală arată că avem un şomaj de şapte ori mai ridicat in cazul persoanelor ...

Comunicat de presa - Eficientizare energetica Spitalul Clinic de Recuperare
20/12/2024 10:54

Comunicat de presa - Eficientizare energetica Spitalul Clinic de Recuperare      

Ministrul Adrian Câciu: 'Fitch nu a scăzut ratingul României. Declarațiile alarmiste sunt fake-news'
20/12/2024 10:46

Adrian Caciu, ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene si fost ministru al Finantelor, a criticat dur, intr-o postare pe Facebook, reactiile publice alarmiste legate de decizia agentiei Fitch Ratings de ...

Lansarea proiectului: ”Capacități de producere energie din surse regenerabile de energie, pentru consum propriu în Comuna Ceplenița, Județul Iași”
20/12/2024 10:38

 Lansarea proiectului: ”Capacităti de producere energie din surse regenerabile de energie, pentru consum propriu in Comuna Ceplenita, Judetul Iasi”

Lansarea proiectului  MODERNIZAREA MICROÎNTREPRINDERII VANITANIX S.R.L.
20/12/2024 08:50

 Lansarea proiectului MODERNIZAREA MICROÎNTREPRINDERII VANITANIX S.R.L.

Cum a driblat Guvernul Ciolacu apocalipsa – cifrele la zi (analiza)
20/12/2024 08:45

Dacă te uiti in jur, dacă citesti analize si te uiti la previziuni ai impresia că prin Romania a trecut apocalipsa economică si nu s-a prins nimeni... in afară de cativa initiati. Economistul Cristian Soco ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei